traktaties kinderdag verblijf

hallo,

van de week heb ik weer druk zitten knippen en plakken. mijn zoon word 1 en gaat 2 dagen per week naar het dagverblijf. dan moet er uiteraard getrakteerd worden en dat schijn je zelf te moeten maken.

nu heb ik het voor de tweede keer gedaan, maar t nut ontgaat mij zo… tuurlijk de kinderen vinden het leuk, zo’n kadotje maar de meeste zijn te klein om het te snappen en al je werk word in 2 minuten gesloopt.

mijn kinderen zijn te klein om hun verjaardag te beseffen, eigenlijk is het dus heel veel werk/geld voor 1 leuke foto.

wat doen jullie? maken jullie wat kopen jullie wat een hoe sta je er zelf tegen over?

ben benieuwd :smiley: (enne alle mama’s die geweldige creaties gemaakt hebben, foto’s!!! al was het maar ter insperatie voor de andere moeders)

Heb toen Yoran 1 jaar werd niet getrakteerd op het kinderdagverblijf. Had wat boekjes gekocht, dus leuk voor alle kindjes en voor de leidsters wel wat te snaaien. Ik vond het zo’n onzin om iets te maken voor kindjes onder de 2, die hebben dat absoluut niet door (en ik kan m’n tijd wel beter gebruiken :mrgreen: )

Toen hij 2 werd heb ik wel heel crea geknipt en geplakt. Koekiemonsters met daarachter een koffiefilter, in die filter zaten een sesamstraatkoekje en een doosje rozijntjes.

hoi hoi

maar als je niet wilt knutselen doe je dat toch gewoon niet???

vooral als ze zo jong zijn hebben ze het besef niet

als ze ouder zijn vinden ze het vaak leuk om het te laten zien aan papa en mama wat ze hebben gehad en dan kan dat (de inhoud is vaak op maar de knutsel kunnen ze laten zien)!

je kan het ook leuk in een mandje met wat slingers eraan doen

eventueel een kaartje/foto eraan met “hiep hiep hoera … is … jaar”

weinig werk en staat wel erg leuk!

leuk die koekie monsters :slight_smile:

ik zal eens kijken hoe dat foto plaatsen werkt zal ik een foto neer zetten hier.

een zakje of een bakje kan ook ja, en ik denk ook dat ik dat voor de volgende keer doe. mijn enthousiastme is aardig weg :smiley:

Dit was de traktatie van Amélie voor de creche vandaag (morgen is ze jarig).

Ik heb Winnie the Pooh wafels gekocht en daarop heb ik een badspeeltje (set van 9 bij de Acti*n voor 1,99) gezet en een lintje eromgedaan. Ik heb wel even een klein stukje plakband eronder geplakt (kan ook dubbelzijdig tape), anders kreeg ik de lintjes er niet goed om.

Het was nog geen 10 min. werk :wink:

he natas,

die speeltjes kreeg Claire van de week als tractatie! :mrgreen:

Wat een leuke ideeën zeg! Ben eigelijk helemaal vergeten te trakteren toen Jayden een broertje kreeg! Besef nu pas dat dit eigelijk ook normaal is, dacht ik? Naja, het is nu al 3 weken later :mrgreen:

toen silly op de speelzaal zat heb ik fruitschuitjes gmaakt…

van bladerdeeg bootjes vouwen en daar lekker vers fruit in even in de oven en jummie!

ik heb kleine pakjes kleurtjes gekocht, zelf “kleurplaatjes” van Bob de Bouwer gemaakt… in een zakje, leuk lintje… klaaaaaaaaaaarrrrrrr

Was succes!

Ik lees even mee.

Want sinds vandaag gaat Tycho ook naar de creche en in september wordt hij 2 dus…

Ik mag ook gaan Crea Bea-en…

I Love koekiemonster :inlove:

gister kreeg mijn zoon een tasje van dat foam gemaakt, met een gezichtje er op, een liniaal, gum, puntenslijper en potloden er in…

met dat soort traktaties voel ik mij toch wel min of meer lullig en ‘goedkoop’ terwijl het eigenlijk buiten proportioneel is.

fruitschuitje is ook leuk, en lekker!!

ik denk dat ik de volgende keer pannenkoeken doe of zo. is simpel goedkoop en ik heb nog nooit een kind gezien dat t niet lust (die zijn er uiteraard vast wel, ik ken ze alleen niet)

Ik had voor Merijn zijn 1e verjaardag een nijntje zandbakvormpje gedaan, inpakt in gekleurd doorzichtig folie en daarin een doosje yoghurtrozijntjes met wat leuke lintjes erom om het dicht te knopen.

Nu is het zijn 2e verjaardag en gelijk zijn afscheid. Heb bij een eurowinkel allemaal kleurboekjes gekocht en die pak ik in.

Heb geen zin om er heel veel werk in te steken eerlijk gezegd omdat ik op mijn laatste loodjes loop. Verder taart voor de juffies en moet nog een cadeautje bedenken voor de juffies als afscheid.

Toen Bo 1 werd heb ik van papieren servetjes en een soepstengel een knapzakje gemaakt, met daarin een doosje rozijntjes en een ballon (hadden we nog over van onze bruiloft, haha). Ik vond het zelf leuk om iets te maken.

Ook als kindjes afscheid nemen van de babygroep, wordt er soms getrakteerd. Dat hebben wij heel bewust niet gedaan, wij wilden heel graag de leidsters bedanken. Die meiden hebben een jaar lang super voor Bo gezorgd. Ik heb samen met Bo iets geknutseld voor ieder van hen. Achterop een persoonlijk bedankje geschreven en een bloemetje erbij.

Noa heeft afgelopen week getrakteerd op het dagverblijf.

En daar hebben ze ook nog eens de ‘regel’ dat de traktatie het liefst gezond moet zijn…

Ik vond het zelf wel leuk om wat te knutselen, maar ik wilde er juist weer niet te veel geld aan uitgeven. Uiteindelijk heb ik dolfijnen gemaakt van bananen. Strikje eraan met een kaartje, ballon en roltoeter en klaar!

Gezond, goedkoop en zag er toch leuk uit!

die dolfijnen vind ik dus echt super leuk en die ga ik dan zeker ook onthouden!!! :smiley:

leuk al die ideen :slight_smile:

popetjes met in t buikje koekjes en in t hoofdje rozijntjes.

bloemen met er onder 3 doosjes rozijnen en fruit stukjes als steeltje.

Ik ben nu voor Esmee bezig met traktaties. Ze heeft vandaag afscheid genomen op de psz, volgende week op het kdv.

Ik heb een pakje drinken voor elk kind. Een gekopieerd Dora-poppetje ( Dora is hot nu :wink: ) erop, en een kleurplaat erbij. Ook zit er een Dora koekje achterop, en ik wil er nog een paar kleurpotloden bij plakken ( pak met 50 potloden voor 1 euro bij de Zeeman)

De kinderen op de psz vonden het geweldig!!!

Vorig jaar heb ik een Nijntje uitgeknipt, op karton geplakt, en een wasknijper achterop geplakt. Zakje met wat lekkers erin en klaar was ik.

De eerste twee jaren heb ik geen traktaties gemaakt…