traktatie vraag (broodjes bakken in bloempot)

Ik heb ooit eens ergens gelezen om als traktatie een broodje te bakken in een bloempot. Iemand enig idee of dat echt kan en hoe ik dat dan aanpak?



Zoon en ik hebben een geniaal plan voor zijn traktatie (zoet broodje in bloempot, met een fruitspies"bloementje" erop en een klein zakje met vergeet-mij-niet/zonnebloem zaadjes, omdat hij de kleuterklas verlaat na de zomer). 8)



En kunnen we de bloempot er voor of erna nog verven?

Had je al op google gezocht?

Ik zag daar dat het prima kan, maar dat je de (ongeglazuurde) teracotta bloempotjes

voor het bakken 2 uur in het water moet leggen, omdat ze anders barsten.



Super leuk idee! Ik denk dat dat ook een leuke tractatie is voor Rhodé :wink:

ik heb er een receptje van in een broodbakboekje…wacht even…

in mijn boekje staat een recept voor citroenbroodjes. als op google ‘brood in bloempot’ in typt vind je ook veel recepten.



laat maar even weten als je mijn recept nog wil hebben (nog nooit zelf gemaakt dus kan niet beloven dat het lukt :lol: )

De activiteitenbegeleiding bakt regelmatig met de clienten op de afdeling waar ik werk brood in bloempotjes.

Nog nooit mislukt.

Wel de potjes goed invetten anders krijg je de broodjes er niet meer uit of als je zeker wil weten dat ze er weer uit komen bakpapier erin en dan het broodmengsel. Als je ze in de potjes wil trakteren bakpapier eraf na het bakken en broodjes terug in de potjes :smiley:

Zondag moet het gebeuren!

Ik hoop maar dat het lukt. Misschien koop ik voor de zekerheid ook nog maar een cakemix, mocht het bij mij nou juist niet lukken maken we wel cakejes. 8)

wat een leuk idee, ik wil ook zoiets maken maar dan met cakejes…

maar waar koop je die potjes?

Waarschijnlijk worden het toch geen bloempotjes… moet ik zo’n 24 potten meenemen in de bus :shifty: , gaat niet lukken denk ik…

Heb ze hier in het dorp gevonden bij het tuincentra.



Maakt het eigelijk uit hoe groot de potten zijn?

De kleinste bloempotjes die ze hier hadden leken mij nog veel te groot! :shifty: Kleinere durf ik wel mee op reis te gaan denk ik.