Hallo,
Ik dacht dat er ergens een topic moest zijn met allemaal traktatie tips en ideeen, maar die kan ik nergens vinden dus dan maar hier mijn vraag.
Nick gaat vanaf maandag naar school, hij is nu nog 3 jaar en 11 maanden maar mag meteen hele dagen (als hij dat volhoudt natuurlijk) naar school. Nu zit ik er over na te denken om hem dan met zijn verjaardag (valt op een donderdag) wel te laten trakteren op school. Maar dan nu…wat??? Ik zat te denken aan een eenvoudig doosje smarties met een leuke plaatje/tekening/etc erop of de sateprikker met kaas/worst.
Wat zijn jullie ervaringen met traktaties in groep 1/2??
Groetjes,
Mirjam
doosje rozijntjes oid! k ben bij kleutertjes van zeer kleine traktaties, het moet een aardigheidje blijven.
zelfgebakken pannekoek, oprollen met jam, in stukjes snijden en drie stukjes aan en prikker rijgen!
Tja dat vond ik ook altijd lastig op de peuterspeelzaal, maar gelukkig voor mij wordt er op de basisschool niet getrakteerd. Ik kocht altijd kleinigheidjes om te knutselen voor max. 50 cent bij de zeeman ofzo en dan pakte ik dat met een doosje rozijntjes in folie met een lintje erom en een kaartje met de foto van ons kind. Alle kaartjes die we dan kregen van de andere traktaties bewaarde ik trouwens en heb ik ingeplakt.
Ik heb idd het jaarboekje even nagekeken en daarin staat inderdaad dat ze het liefst gezonde traktaties hebben.
Dus dat wordt creatief met kaas en worst worden :lol:
Heb Jo vandaag belleblaas laten trakteren…ten eerste omdat alle kids al een snack krijgen vanuit huis en het toch pas aan het einde van de dag meegegeven gaat worden…wat hebben ze dan nog aan “snoep” e.d.?
Ik wil ook eigenlijk niet na gaan denken over wat kindjes allemaal wel/niet mogen eten (allergieen e.d.). Dus…een kleinigheidje…zonder snoep…
(het was ook pas zn 4e schooldag,dus wilde er geen grote happening van maken…).
Geloof dat de bellenblaas wel goed ontvangen is…dat kan al vanaf 25 ct. per belleblaas…ik had Jip en Janneke…die waren iets duurder,maar dan nog goedkoper dan als die crea dingen die ik soms voorbij zie komen…per saldo scheelt t niet veel.
Ik laat Matthijs Danoontje Konijnen trakteren.
Ik heb de ballonnen net op internet besteld. Het is simpel te maken en ontzettend leuk en redelijk “gezond” (tenminste, toen ik het net aan de juf vroeg vond ze het een prima idee, beter dan snoep zei ze)
Als je op google traktie intypt, dan is de 3e link.
Honderden traktatie ideeen. Mijn konijnenballondanoontje staat er ook tussen.
Succes.
Een fruitspies ook helemaal leuk en lekker en gezond.
Een halve meloen nemen er aluminiumfolie omheen,heb je meteen een mooi iets omn de prikkers in de prikken,.
Dan spiesjes maken met meloen,appel,peer,aardbei enz enz wat je maar lekker lijkt. En klaar ben je.
@konijn wrote:
doosje rozijntjes oid! k ben bij kleutertjes van zeer kleine traktaties, het moet een aardigheidje blijven.
zelfgebakken pannekoek, oprollen met jam, in stukjes snijden en drie stukjes aan en prikker rijgen!
poffers…nog makkelijker!!
afbeelding van een treintje of auto 1 x goed printen en 1x gespiegeld en daartussen een ontbijtkoekje of doosje rozijntjes en klaar
Hoi,
hier op school worden snoeptractaties niet zo gewaardeerd dus zou ik voor de kaas/worsttractatie gaan.
Meestal willen ze het snoepen zo min mogelijk op scholen.