Traktatie voor bij gastouder wanneer de 2e geboren is??

Deze vraag is vast al wel eens gesteld, maar kan m zo snel niet vinden.

Ben nu zwanger van de 2e. Onze zoon, L, gaat 3 dagen in de week naar een gastouder en tijdens mijn verlof blijft hij ook gewoon 3 dagen gaan, alleen minder uren.

Voordat de kleine uk geboren is wil ik graag wat maken voor de andere kindjes. Dus iets wat L kan uitdelen. Een kleine traktatie oid.

Ik wil het wel voor dat ik beval klaarmaken, dus het moet wel langer houdbaar zijn zeg maar.

Iemand leuke ideeen of linkjes??

Ik hoor het graag want ben erg inspiratieloos…

Dat komt doordat traktaties bij de keukentafel staan :slight_smile:

Ik verplaats je even.

wil je iets eetbaars?

je kan langevingers doen beetje boter en dan dopen in de muisjes kan je niet van te voren klaarmaken maar is niet veel werk.

mini cupcakes baken in vriezen beetje witte choco pasta er op doen als kindje geboren is en ook dopen in muisjes ook niet heel veel werk.

Ik had kleine wiegjes gevouwen, een doosje rozijntjes eronder als versteviging en een klein Ikea-vingerpopje in het wiegje :evil:

Heel schattig, heb ik in mijn verlof, als de oudste in bed lag, elke keer wat vrije momentjes aan zitten fröbelen :thumbup:

Op de computer tekst uitgeprint, en erop geplakt. Aan de ene kant: Hoera, L is grote broer. En aan de andere kant de naam en geboortedatum van broertje J.

Zal eens even de link opzoeken waar het vouwvoorbeeldje op staat (is van 16 vierkantjes gevouwen) En vnv als het lukt een foto plaatsen als je wilt.

Ow, verkeerde smiley gebruikt :shifty:

:evil: Moet natuurlijk :inlove: zijn…

Voor mijn zoon had ik roze tule, met roze/witte geboortehartjes, roze lintje erom, roze kaartje met zusjes naam erop en klaar. lag allemaal ruim voor ze geboren werd al klaar. Wel lastiger als je niet weet of het een jongetje of meisje is.

Mijn moeder had dit vroeger voor ons ook gemaakt als traktatie, maar dan met allemaal gekleurde minisnoepjes erin (iets van confetti ofzo, weet even niet meer precies) en in wit tule, wit lintje eraan. Want toen wisten we nog niet dat we een zusje zouden krijgen natuurlijk. Zag er toen ook al heel leuk uit

leuke ideeen allemaal! Ik heb het wiegje trouwens gevonden via google. Weet nog niet wat ik precies ga doen, maar wil het zoiezo van te voren af hebben.

Ga nog eens verder nadenken!

oh dat wiegje is leuk :thumbup: misschien leuk voor de kids om op school te trakteren :inlove:

Wiegje ben ik in mijn zoektocht ook tegengekomen. Vond hem erg leuk. :slight_smile: Of ipv een wiegje een wandelwagen. Of een doosje rozijntjes verpakken als een doosje muisjes.

Wat ik ook leuk vond, maar is niet van te voren klaar te maken, zijn de bekende Nijntjekoekjes met een ‘truitje’ van muisjes (boter opsmeren en dan muisjes erop).

Of soesjes met chocolade en muisjes. Of lange vinger of soepstengel inderdaad.

Had ook super leuke cupcakes gezien, maar vond de hoeveelheid marsepein die daarbij nodig was niet zo geschikt voor een KDV traktatie…

Flesje vullen met roze/witte snoepjes vond ik ook erg leuk, maar ook weer voor een KDV traktatie niet zo geschikt.

Bellenblaas met etiket met de naam ed van de baby vind ik ook erg leuk. Of een roze of blauw badeendje (die heb ik helaas niet voor een redelijke prijs gevonden, anders had ik dat gedaan).

Zelf wil ik minimuffins bakken en dan glazuur met wat van die versierhartjes erop. Vind muisjes ook leuk, maar vond dat niet zo geschikt voor een verticale groep op het KDV. Dus naar iets gezocht dat niet zo hard is.

Nijntje koekjes, en dan bij de benen besmeren met boter of glazuur en dan muisjes erover (krijgt nijntje een luier om)

Ik weet niet of het in te vriezen is, maar cakepops zien er ook erg leuk uit!

Lara was wel iets ouder dan L, maar ze heeft toen op school badeendjes getrakteerd. Met daaraan in roze tule van die roze/witte hartjes, die ik met een roze lintje aan het eendje had geknoopt. Je zou die hartjes natuurlijk kunnen vervangen door iets anders.

Maar ga dit topic even in de gaten houden,m oet nu tenslotte weer :mrgreen:

Ik had voor Daniël soesjes met glazuur, en dat in de rose muisjes gedipt.

Je kan het niet van tevoren klaarmaken (denk ik :think: ) maar het was zo klaar.

ik had mini ontbijtkoekjes besmeerd met wat boter en gedoopt in muisjes. is wel iets wat je niet van tevoren kunt klaar maken maar wel weinig tijd vergt.

wij hadden van die flesjes in het ziekenhuis gehaald en die hebben we allemaal van etiketten ontdaan en uitgekookt zodat ze schoon zijn, na wens kun je er dan een etiket opmaken strikje erom en vullen met iets na wens.

mocht je weten wat het geslacht is van de kleine kun je ook vragen of ze de flesje in kleur voor je willen bewaren hebben ze voor ons wel gedaan :inlove:

Op de 9maandenbeurs zag ik geboortekoekjes (website is met .nl er achter :wink: ) Niet erg origineel, maar wel heel makkelijk en erg lekker, ook niet onbelangrijk.

@alyt wrote:

Ik had voor Daniël soesjes met glazuur, en dat in de rose muisjes gedipt.

Je kan het niet van tevoren klaarmaken (denk ik :think: ) maar het was zo klaar.

Ik heb soesjes (uit diepvries van C1000) door gesmolten witte chocola gehaald en daarna in de muisjes gedoopt. Daarna zo de diepvries in. De dag na de geboorte twee uur voor het trakteren eruit gehaald. Ging perfect :wink: