traktatie op KDV - 1 jaar oud?

Hallo,

Ik las net in het discussietopic over traktaties en wat men zoal niet tegenkomt… Toen bedacht ik me;

Arielle wordt 7 maart alweer 1 jaar :inlove:

Op het KDV vind ik regelmatig een traktatie van een kindje die 1 is geworden in haar mandje. En ik merk dat me het eigenlijk niet zoveel doet… En het zijn vaak rozijntjes (die heeel erg hard en uitgedroogd zijn).

Nou vind ik het persoonlijk een beetje onzin om nu al te gaan trakteren… Dat vind ik meer iets voor op de basisschool… of desnoods als ze 3 wordt ofzo… Maar ze wordt 1! Wat moeten zij en de andere kinderen (ook babies van 3mnd oud!) nou met een traktatie…

Toen bedacht ik me dat het misschien leuker is om een traktatie voor de leidsters te maken. Ze zijn allemaal zo lief daar!

Is dat gek om te doen? Geen traktatie voor de kids, maar wel 1 voor de leidsters?

Nee hoor, goed idee!

Misschien iets voor op de groep, een mooi prentenboek ofzo, dat is ook leuk.

Ik vind dat absoluut geen raar idee! Juist leuk, wat geef je een kindje van 3 maanden, een fles melk? :lol:

Ik zou persoonlijk iets geven, wat zowel voor de kindjes die nu 3 maanden zijn, maar ook voor de kindjes van 1 jaar, of anderhalf.

Een leuk boek ofzo.

Indd maak samen een leuk boek of zo, hartstikke leuk toch?!

Zou in ieder geval geen snoepies of iets geven :wink:

Tijn wordt over 2 weken 1 jaar en ik ben nu dus druk bezig met de tractaties.

Nu dacht ik ook: aan rozijntjes/koekjes/e.d. hebben die kids niets (en als ze zo oud zijn dat ze het mogen dan is het of over de datum of niet lekker meer).

Ik geef nu bellenblaas. Blijft altijd goed en daar hebben ze altijd wat aan.

WC rolletje eromheen en een Nijntje er voor. Klaar!

Maar je idee om alleen iets voor de juffen te geven vind ik ook een goed plan hoor!

Ik geef de juffen een reep chocolade of zo iets…

Succes met bedenken!

Groetjes,

Willy :-*

@Sweet-Love wrote:

Ik vind dat absoluut geen raar idee! Juist leuk, wat geef je een kindje van 3 maanden, een fles melk? :lol:

ik zit even te grinneken... ik zie me al dagen kolven voor leuk resultaat :wink:

@Fietje wrote:

@Sweet-Love wrote:

ik zit even te grinneken... ik zie me al dagen kolven voor leuk resultaat :wink:
:lol: :lol: :lol:

@Fietje wrote:

@Sweet-Love wrote:

:mrgreen:

Ik heb bij alledrie mijn kinderen eigenlijk hetzelfde getrakteerd, een uitgeknipt varken, en de neus is dan een danoontje Start. Heel afgezaagd, maar altijd goed, en de kindjes vanaf een half jaar kunnen dan toch mee-eten.

Ik vond het ook een beetje onnodig, het enige wat ik erg leuk vond wat een keer in mijn zoontjes mandje lag was een klein boekje van Dikkie Dik. Hij vond de plaatjes fantastisch, en doordat het lekker dik was, was het ook niet echt op te eten :wink:

Zelf had ik voor de 2 leidsters een gebakje met daarop ‘Jurian 1 jaar’ gegeven, gewoon zelf met van die kleustofstiften erop gemaakt. En voor alle kindjes een mand versierd met balonnen en daarin kleine bolletjes en krentenbolletjes. Schijnen ze ook lekker te vinden :wink:

mischa heeft toen hij 1 werd op baddiertjes getracteerd.

alle kindjes kunnen daar mee spelen, mischa speelt er nou we geen bad meer hebben onder de douche ook mee. Maar ook in de box speelde hij er “vroeger” mee.

Eten is voor die hele kleintjes idd niet echt handig

Lucas heeft danoontjes getrakteerd toen hij 1 werd. Maar je kindje zit toch niet in een groepje met alleen kinderen van 3 maanden? Ik deed een traktatie voor de kinderen die aan tafel kunnen zitten. De echt kleine baby’s telde ik dan niet mee.

Wat een super leuk idee!

En de leidsters daar zijn inderdaad erg lief (wie hebben jullie?).

Een lekker gebak of koek van de natuurwinkel, of chocolaatjes.

En/of misschien een mooi prentenboek, deze bijvoorbeeld:

of deze

Ik denk dat zoiets als danoontje niet zo op prijs gesteld wordt daar op het kdv, de meeste ouders geven dat daar denk ik (nog) niet aan hun kindjes.

Jinthe wordt in mei 1 en ik denk dat ik ook voor een klein cadeautje ga (bellenblaas, Dikkie Dik miniboekje, badspeeltje, …, moet nog bedenken wat het wordt). Dit omdat je anders altijd kindjes ‘buitensluit’ (ook met dingen als een Danoontje start, Jinthe krijgt dat zelf bv. nog niet - ivm de suiker die er in zit) en alles gaat hier in de bakjes voor mee naar huis, dus het moet ook wat langer houdbaar zijn (Jinthe gaat maar twee dagen naar het KDV en er liggen wel eens dingen ruim 4 dagen in haar bakje…helemaal leuk als ze eens een dagje ziek is geweest :silenced:). Nu zullen die kindjes daar waarschijnlijk weinig van mee krijgen, maar toch. :wink: