Traktatie op de babygroep, doen jullie daar aan?

Lucas word bijna 1 jaar, dus ik zat zo eens te denken aan traktaties.

Op het KDV heeft Lucas regelmatig een peperkoekje of lange vinger in zijn bakje (Lucas komt maar 2 dagen, dus soms ligt zo’n ding er al 3 dagen in… :sick: ).

Eigenlijk eet Robin alles op, mits het dus in een papiertje zit en het niet droog of taai is geworden…

Maarja, kindjes tot 6 maanden kunnen eigenlijk toch niks eten.

En de rest word maar in de bakjes gegooid voor de kindjes die er die dag niet zijn.

Mijn man vind het best wel flauwekul om te trakteren bij een stel baby’s.

De groep is van 0 tot 1,5 jaar.

Ook is Lucas in onze vakantie jarig, en is hij een week na zijn verjaardag pas weer op het KDV.

Baby’s trakteren, ja of nee…?

En misschien ook wat tips eventueel?

Zat zelf te denken aan een doosje rozijntjes, maar Lucas heeft ze zelf eigenlijk nog nooit op… :think:

Uhm…help? :mrgreen:

hmm als het echt een horizontale groep is, zou ik het niet doen denk ik. je kindje zelf krijgt het amper mee, de andere baby’s ook niet. dus wat is het nut eigenlijk he?

En uh wat idioot eigenlijk dat ze traktaties ook uitdelen aan baby’s die er niet zijn…Die krijgen sowieso niks mee dan van die verjaardag en vidnen alleen een stukje droge peperkoek in hun laatje. hoera…

nee, ik zou zelf dan denk ik vanaf de 2de verjaardag trakteren.

Dat vinden wij dus eigenlijk ook.

De kinderen hebben er zelf niks aan, hebben alleen een stuk taaie koek, en de bellenblazen en stuiterballen (ja echt), daar gaat Robin mee aan de haal.

Maarja, Lucas heeft dus regelmatig een traktatie…

Dus ergens vind ik het dan ook weer stom om als enige niks te doen.

Hij moet er straks weer heen, dus zal het eens aan de leidsters vragen.

Heb meer een beetje het idee dat het vooral voor de ‘show’ is, want verder heeft echt niemand er iets aan…

Bij Robin vroeg ik ook altijd wie er die dag waren, hoeveel kindjes althans en zoveel traktaties moest ik dan maken.

Nu heb ik af en toe een slappe lange vinger van Piet, Klaas of Truus… wie zijn Piet, Klaas en Truus…?

Of een groepsgeschenkje zoals een boekje bv…

Heb vingerpopjes voor de groep gegeven, waar een aktiviteit mee kon worden gedaan.

Bij een horizontale groep van die leeftijd, zou ik ook niks doen. Waarom rozijntjes trakteren terwijl je kind dat nooit heeft gehad? Of je moet het dan wel willen gaan geven natuurlijk (hier kreeg ie dat ook wel onder een jaar)

En ik maakte ook alleen maar de traktatie voor de kindjes die er op dat moment waren…

Ohja, weet niet hoe oud de meeste kindjes zijn? Maar als je overwegend kindjes hebt onder het jaar, zou ik het ook al niet snel doen.

Ik zou het ook niet zo snel doen. Toen mijn zoontje van de ene groep naar de andere (eerst zat hij in een andere woonplaats) ging, heb ik ook alleen voor de leidsters wat gekocht, hij zat er toen maar zo kort, dus het werd gewoon een doosje merci en een kaart. Er bleek nog een kindje over te gaan naar deze stad, en daar kreeg mijn zoontje een of ander poppetje met een kaartje eraan van. Het zegt me echt niks, mijn zoontje slikt het ding in, dus die krijgt het niet eens te zien, en ik weet ook niet wat ik ermee aan moet. Die baby’s missen het echt niet, als ze niks krijgen. Voor de leidsters zou ik eerder wel iets doen, al is het maar als bedankje voor alles wat ze doen voor mijn zoontje.

Had het nagevraagd.

Het was geen must, niet iedereen deed het.

Ik kon kiezen voor álle baby’s of alleen de baby’s die er die dag waren.

Ze gaven wel als tip om het op een vrijdag te doen als ik het deed want dan was het grootste gedeelte al wat ouder, rond de 1.

En op de vraag wat, was het antwoord rozijntjes (kregen ze daar weleens tussen de middag, dus misschien heeft Lucas het al wel gegeten :wink: ), of een lange vinger.

Maar ik ben niet zo van lange vingers geloof ik…

Bij de Hema hebben ze leuke Jip en Janneke rozijntjes, zal daar eens kijken.

En misschien doe ik wel helemaal niks.

Bij Elise haar 1e verjaardag hebben we zakjes gemaakt, eendje erin en ontbijtkoekje in papiertje ( van kikker ) doosje rozijntjes. maar goed, dat was een verticale groep dus de kids snapten er wel wat van ( alleen Elise niet :smiley: )

Dit keer ging het beter en hebben we cakejes gemaakt om uit te delen. Maar nu zit ze op een horizontale peutergroep, dus 2-4 jaar. iedereen heeft voor haar gezongen e.d. Maar ja, baby’s alleen … vind het lastig hoor. Geen kind snapt er iets van denk ik :think:

Ja hoor! Hier wel!

Ook al wordt er bellenblaas gegeven, daar kun je later toch iets mee?

Ik heb tijdens de kraamweek ook cadeautjes gekregen waar de baby écht nog niets mee kon hoor en waar hij later heel veel plezier van had. :mrgreen:

Voorbeelden van cadeautjes: klein badeendje, plastic bordje (Xenos), strandballetje in de zomer etc.

Soms ook wel rozijntjes, nijntjekoekje. Natuurlijk voor de wat oudere baby’s, maar ingepakte Nijntjekoekjes blijven ook echt wel even goed.

't Is maar net hoe de ouders op het KDV er onderling mee omgaan en hoeveel zin je er zelf in hebt om iets te organiseren.

Als niemand iets leuks doet, zou ik er ook geen zin in hebben, maar omdat ik vaak hele leuke dingen vond, werd ik zelf ook enthousiast.

ik trakteer altijd op danoontje, kun je hele leuke traktaties mee maken.

ik werk zelf op een kdv. en bij ons is de babygroep van 0-2 jaar.

de allerkleinsten krijgen natuurlijk niets, maar dat wordt ook niet in een bakje gedaan, wordt gewoon verdeeld onder de andere kinderen die het wel mogen.

aantal tips:

danoontje

knijpfruit

rozijnen

langevinger

bambix koekjes

lange vingers

Ik heb bij Nikkie d’r eerste verjaardag op danoontje getrakteerd, alleen voor de kindjes die er die dag waren. (Ik vond ook nogal eens danoontjes in een mandje…hoe lang lag die daar al??) Ik had er molentjes van gemaakt.

Toen Bo 1 jaar werd heb ik knapzakjes (van papieren servetten) gemaakt. In het knapzakje zat een doosje rozijntjes en een ballon. Een soepstengel was het ‘‘hengsel’’ van het knapzakje.

Ik heb beide keren gekozen voor een traktatie wat de meeste kindjes waarschijnlijk wel mogen. Tuurlijk is dat voor de allerkleinsten vaak nog niet van toepassing, maar die krijgen nog genoeg verjaardagen!

Maar als jij het niet nodig vindt om te trakteren voor Lucas z’n verjaardag, dan gewoon niet doen. Ik vond het toen vooral zelf leuk om iets te maken :mrgreen:

hier ook hoor… vind het ook gewoon leuk.

Wij hebben idd ook bij zeeman toen geloof ik een aantal kleine boekjes gekocht van 50 cent en die leuk aangekleed… en dan maakt t niet uit of ze er een week liggen. Ik vond snoep ook niet wat dus vandaar.

Zie wel leuke dingetjes voorbij komen.

Danoontjes vind ik dan weer niks.

Want je hebt die speciale met opvolgmelk (voor onder de 1), en de kindjes boven de 1 mogen een ‘gewone’.

Daarbij is niet iedere ouder van de Danoontjes (ikzelf… :wink: ) dus dan vind ik dat een beetje tricky…

Als ik ervoor ga, dan worden het denk ik toch rozijntjes.

Maarja, dan moet ik er ook nog wat van maken…

Ik vind dat best leuk, doe voor Robin ook altijd erg mijn best.

Zeker als ik zie wat voor kunstwerken hij af en toe mee krijgt.

Maar het zit gewoon niet in me…

Stel het zo lang mogelijk uit, na 3 trakaties heb ik al geen zin meer…

Ik ben een ramp, haha…

Eigenlijk hoopte ik ook op reacties om het niet te doen… :mrgreen:

Nou Anneke ik zou het gewoon niet doen.

Je moet het zelf heel leuk vinden anders zou ik gewoon een jaartje wachten.

Zou ik persoonlijk ook doen even wachten.

Ik ben ook aan het nadenken over hoe en wat.

Marith neemt 31 aug afscheid op het kdv omdat ze per 1 september naar een gastouder gaat i.v.m. mijn nieuwe werk in de zorg.

Ik denk dat ik al weet wat ik ga doen;

Voor de baby’s van die nijntje babybiscuit en daar wil ik dan een handje opplakken met daarop een geschreven tekst.

Ik ga zwaaien met mijn handje en zeg dag,

bla bla bla

Voor de peuters weet ik het nog niet.

Voor de leiding ga ik een taart met fondant of marsepein maken en daar letters op: Bedankt liefs Marith

Zoiets… :think: :shifty:

@Anita-1982 wrote:

Ik ben ook aan het nadenken over hoe en wat.

Marith neemt 31 aug afscheid op het kdv omdat ze per 1 september naar een gastouder gaat i.v.m. mijn nieuwe werk in de zorg.

Ik denk dat ik al weet wat ik ga doen;

Voor de baby’s van die nijntje babybiscuit en daar wil ik dan een handje opplakken met daarop een geschreven tekst.

Ik ga zwaaien met mijn handje en zeg dag,

bla bla bla

Voor de peuters weet ik het nog niet.

Voor de leiding ga ik een taart met fondant of marsepein maken en daar letters op: Bedankt liefs Marith

Zoiets… :think: :shifty:

Omdat ik ziekjes ben en morgen moet werken heb ik geen tijd en vut om de taart te maken voor de leidsters.

Heeft iemand een ideetje om als bedankje aan de leidsters te geven?

De traktatie voor de kinderen is ook anders geworden.

Ik doe een mini-knuffeltje (á 0,35ct Ikea) in cellofaan verpakken, met een lintje en een tekstbriefje er aan, en daaraan vast een nijntje koekje in verpakking.

Toen Robin van het KDV naar de BSO ging had ik van de Hema zo’n oud-hollandse snoeppot gekocht. Is zo’n grote glazen pot met oud-hollands snoep erin.

Van die boterbabbelaars, etc.

Leuk ingepakt met cellofaan en daar een kaart aan gemaakt.

@Anneke wrote:

Toen Robin van het KDV naar de BSO ging had ik van de Hema zo’n oud-hollandse snoeppot gekocht. Is zo’n grote glazen pot met oud-hollands snoep erin.

Van die boterbabbelaars, etc.

Leuk ingepakt met cellofaan en daar een kaart aan gemaakt.

Bedankt! Leuk idee zeg.

Dit gaat het worden, is ook niet zoveel werk meer voor me.

Toen Mika 1 werd was hij echt jarig op het kdv hoor, die kreeg er echt wel wat van mee en uitdelen hoorde daar ook bij. Ze hebben daar ook een heel ritueel. Zingen met instrumentjes enzo. De groep is daar wel van 0-2.

Maar idd snoep vond ik ook nog een beetje tè dus heb ik het eerste jaar uitdeelboekjes gedaan en het tweede jaar vingerpoppetjes op een soepstengel.

Niet tè (vind ik) en toch leuk genoeg om het ‘jarig’ zijn mee te geven :smiley: .

Groetjes Bianca