traktatie... help!

Onze 2e is over 2 week jarig en wil natuurlijk trakteren op school.

Zelf kwam hij met dat hij gezond wou trakteren, dus fruit mama en eventueel stukjes komkommer is ook lekker, maar geen stukjes kaas en worst hoor, daar hou ik zelf niet van.

Duidelijk dus, een fruitspies :thumbup: .

Helemaal niet moeilijk, halve bol, folie erover, spiezen er inprikken en mama is klaar.

Maar nou vind ik gewone satéprikkers persoonlijk wel een beetje saai :shifty: .

Nu hadden wij ‘vroeger’ wel van die sateprikkers met dan op de achterkant zo’n ‘waaiertje’ met sliertjes. Hartstikke feestelijk natuurlijk.

Maar waar koopt een mens zoiets?

En anders misschien andere leuke suggesties voor de spiezen?

Blokker of Xenos hebben dat soort dingen altijd wel.

Of zelf een figuurtje knippen, dat om het stokje vouwen en met een plakbandje of nietje vastzetten.

Blokker ben ik idd nog niet geweest… Xenos had het hier niet en Zeeman en de Marskramer hier ook niet.

Komende week dus even kijken bij de Xenos.

Nog andere ideetjes over waar?

Anders idd maar met meneer iets van een plaatje oid zoeken…

Een feestwinkel?

Hier hebben we bijvoorbeeld Wienks Fopshop… Daar verkopen ze ook spullen voor carnaval, geboortes, huwelijken. Ballonnen, versieringen, kleding, enz…

en anders van die dunne rietjes… dan heb je in ieder geval iets kleurigs…

Makro, Xenos, action?

Ik heb zoiets eens gekocht in de supermarkt, maar dat was vlak voor kerst, weet niet of ze dat standaard hebben :think:

Indy heeft een paar jaar geleden reuzen parapluutjes met gezond eraan getrakteerd. Gekocht bij de Hema.

Ik heb ze voor kerst gekocht bij de Hema, heb stad en land afgezocht, nergens anders te vinden. Bij de hema hebben ze ze ook met een molentje eraan, misschien zoiets?

@diddle wrote:

Ik heb ze voor kerst gekocht bij de Hema, heb stad en land afgezocht, nergens anders te vinden. Bij de hema hebben ze ze ook met een molentje eraan, misschien zoiets?

molentjes had ik idd ook gezien, maar die vond ik dan nog best wel duur…

Die parasolletjes kan daar wel ‘genoeg’ aan?

Want denk toch wel aan 5 stukjes fruit minimaal en dan moet het ook nog ergens in geprikt worden om te blijven staan natuurlijk.

net nog even lopen googlen… kom die spiezen nergens tegen (is dat nou echt iets van de kerst dan?)… maar zag wel nog het ubersimpele, maar wel leuk uitziende leeftijd op de top van de satéprikker…

Gewoon uit verschillende kleuren wat dikker papier/karton cijfer knippen en dat erop plakken (deden ze daar met glazuur, dus ook niet erg als het op het fruit komt).

Ai ik weet dat de groothandels ze hebben zoals oa Makro en Hanos maar ja als je daar niet binnen kunt schiet het niet echt op. Heb je mss de Wibra al geprobeert? Die heeft soms de meest bijzondere dingen! En anders lief vragen bij een zaakje waar je evt vaker komt en waar ze in de zomer ook sorbets verkopen. :angel: Lukt ook dat niet; kun je overwegen om voor het ‘ongezonde’ de versieren met een spekje met daarop de leeftijd van je jarige job. In glazuur of die eetbare stift van de Oetker.

Of je gebruikt als topper een doosje rozijntjes wat je versiert met een leuk plaatje of sigarenragertjes als voetjes en armpjes ed. een druif verkleed als Humptie Dumptie ala Puss in Boots. 8)

had al een link gekregen met de goeie satéprikkers… maar dacht dat het per 12 ging, maar dat was de lengte… bleek het per 6 te gaan… voor 1 euro per 6 en dat x5 + verzendkosten :think: .

Makro ed heb ik idd geen pasje van.

Maar denk dat ik morgen even in overleg ga met zoon 2 over eventueel een plaatje met zijn leeftijd of alleen cijfer bovenop.

Makro kun je ook naar binnen met een dagpas he…als je iemand kent met een pas kun je op basis van ik meen adres geboortedatum en bedrijfsnaam zo’n dagpasje aanvragen bij de balie ter plekke. :thumbup:

Hebben jullie in de buurt mss een Cook & Co? Die hebben ook een behoorlijk assortiment. De prikkers die je nu hebt gevonden zijn flink aan de prijs.

Van de parapluprikker van de Hema is het stokje 20 cm lang volgens de site…dat is wel vrij redelijk, toch? Ze hebben (zoals al gezegd) ook molentjes en ook hoedjes.

Die andere stokjes was ik laatst ook naar op zoek, maar heb ze niet kunnen vinden…

En op het bovenste stukje fruit nog een coctailprikkertje prikken met een vlaggetje of parapluutje of iets dergelijks?

En anders vragen bij een restaurant of snackbar of ijssalon in de buurt of je er een aantal mag kopen (van te voren natuurlijk wel bedenken wat het maximum is wat je eraan uit wilt geven)

Bij de intratuin dan misschien? Bij die bij ons in de buurt hadden ze laatst (nouja laatst… de laatste keer dat ik er was) ook een hele taartenbakcollectie dus misschien hebben ze die prikkers ook wel. Het assortiment op dat gebied breidt zich naar mijn idee wel steeds meer uit.