Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat Yari voor de kerstvakantie al afscheid moet gaan nemen van de psz, 20 december mag hij uitdelen op schooltje.
Nu wil ik dus iets bedenken in de kerstsfeer.
theelichtje met foto, of iets voor in de kerstboom wat Yari zelf kan verven of zo.
Iemand leuke ideeën misschien?
Het is misschien een beetje vroeg, maar om Yari aan de knutsel te krijgen heb je wel even tijd nodig.
En beter vroeg dan laat zeg maar.
Zoutdeeg maken met kaneel/nootmuskaat/gemalen kruidnagel, in ster-vormpjes uitsteken, gaatje in een punt prikken, bakken, en met glitters versieren. Rood of groen lintje erdoor rijgen.
Heel leuk, ruikt lekker kerst achtig, en spot goedkoop.
Ik ben op 20 december jarig Tracteerde vroeger wel eens op mandarijntje met zilverpapier er om heen en een kerstboomkaarsje met kerststrikje er in gestoken, op een mooi versierd dienblad.
Groetjes,
LaBruja
ik lees mee. sophie neemt ook afscheid die dag.
ik kijk ook even mee, ook fenna is die week voor het laatst
Gewone cakejes en dan doe je daarboven op een toefje van groene botercreme zodat het er uit ziet als een kersboompje. Kun je het verder nog aankleden met een sterretje en (zilveren) balletjes of kleine disco balletjes gewoon voor de leuk.
Of deze :
@crien wrote:
Of deze :
http://www.ezeltjeprik.nl/knutselen/traktatie-kerstbomen.html
Oh wat leuk, ik geloof dat we een winnaar hebben.
Heb jij deze al eens gemaakt?
@Nefarious wrote:
Zoutdeeg maken met kaneel/nootmuskaat/gemalen kruidnagel, in ster-vormpjes uitsteken, gaatje in een punt prikken, bakken, en met glitters versieren. Rood of groen lintje erdoor rijgen.
deze gaan we gewoon lekker voor thuis maken :thumbup:
@mamaMarije wrote:
@Nefarious wrote:Zoutdeeg maken met kaneel/nootmuskaat/gemalen kruidnagel, in ster-vormpjes uitsteken, gaatje in een punt prikken, bakken, en met glitters versieren. Rood of groen lintje erdoor rijgen.
deze gaan we gewoon lekker voor thuis maken :thumbup:
Ja inderdaad daar kunnen alle drie de kinderen zich wel een koudezondagmiddag mee vermaken.
Bedankt Nef!!
En ook de rest van de dames.
:-*
@mamma van sharondenise wrote:
@crien wrote:Of deze :
http://www.ezeltjeprik.nl/knutselen/traktatie-kerstbomen.html
Oh wat leuk, ik geloof dat we een winnaar hebben.
Heb jij deze al eens gemaakt?
Nee, niet die kerstbomen maar wel de schaapjes van dezelfde site. I nam nl net voor Pasen afscheid op het kdv. Hij heeft ze zelf gekleurd. Was erg leuk geworden!
Even kijken of er een foto van kan vinden…
Ja gevonden!
Zo waren ze ingepakt: (met een peperkoekje en een roltong er in)
Je zou die kerstbomen kunnen doen (op gekleurd papier) en Y met glitterstiften erop laten tekenen. Krijg je volgens mij een erg leuk effect! (en je bent redelijk snel klaar want je zult er wel een boel moeten maken, denk ik zo…)
Succes!!! :thumbup:
Ziet er leuk uit Crien die schaapjes.
Ja gekleurd papier sowieso.
Ik heb wel ervaring daarin, ik heb al een aantal keer danone varkentjes gemaakt.
En vorig jaar had ik Thomas trein bekertjes gemaakt.
Ik haal bij de action gewoon glitterlijm en sterren stickers dan moet het goed komen.
De hoeveelheid weet ik niet precies, ik denk een stuk of 15.
Ja, die glitterlijm is super! (in van die potjes met een puntje -snap je vast wel wat ik bedoel :lol: ) Sterretjes erop en het ziet er hartstikke leuk uit! :thumbup:
Je kunt er vanalles achter doen: doosje rozijntjes, peperkoekje, doosje smarties of hoe heten die van de hema met zo’n yoghurtlaagje? :think: een zakje (haribo) beertjes, knijpfruit, appelmoesje, cheesedippers. Of je doet iets in de kerstsfeer; kerstkoekjes, kerstkransjes.
Ik vind dit altijd zo leuk he. Mag ik ff showe :shifty: Ik heb nu deze gemaakt voor M: (En dan gaan we samen nog cakejes bakken :inlove: )
Leuk hoor :inlove:
Ik hou ook altijd van frobelen voor een traktatie, en ben dan ook wel altijd lang bezig.
Sommige vinden dat overdreven, maar ik vind dat minder erg dan die zakken volgestouwd met snoep met lollies en kauwgom aan toe voor een 2 jarige :wall:
Voor Sharon doe ik dat niet meer hoor, tot een jaar of 6/7 is dat leuk, daarna kijken ze er toch niet meer na, en scheuren ze meteen alles kapot.
Zij trakteerd wat ze zelf wil, bijv cakejes, chips, worst en kaas spiesen.
Ja ik vind dat ook zo leuk (ik denk ook dat het nu wel zo’n beetje de laatste x is voor M, jammer) De juf waar ze nu zit viert de verjaardag meteen om half9. Daarom doe ik nog een cakje want om dan al meteen aan een lolly te gaan, lijkt me niet zo’n goed plan :lol: Ik ben hier al mee begonnen in de laatste week van de zomer vakantie (en toen wist ik dat nog niet). Het lollydoosje mogen ze dan mee naar huis nemen.
Lekker 's avonds bij de tv beetje knippen en later samen in elkaar plakken en een jojo en een kleine chuppachup er in stoppen. :inlove: Voor de juf heb ik hetzelfde maar dan met een chocostick erin, voor een kop chocolademelk Leek me wel een leuk idee, deelt ze mee met de kinderen maar wel op een ‘volwassen’ manier
nee, die grote hoeveelheden (of grote cadeaus) daar heb ik ook nooit aan meegedaan. :snooty: Het moet een aardigheidje blijven, om te doen en om te ontvangen. (ik probeer wel origineel te zijn
soms lukt dat wat beter soms minder)
(ben nu al aan het nadenken en zoeken voor I in april :lol: )
Wil je perse iets knutselen?
Want misschien is zo iets ook wel leuk om te maken, ik zit er heel hard over na te denken om deze voor chiara te doen:
Wit spekje eronder als ijsschots, klein beetje poedersuiker erover voor een sneeuw effect en klaar :mrgreen:
@crazymom wrote:
Want misschien is zo iets ook wel leuk om te maken, ik zit er heel hard over na te denken om deze voor chiara te doen:
Wit spekje eronder als ijsschots, klein beetje poedersuiker erover voor een sneeuw effect en klaar :mrgreen:
owwwww die zijn leuk!! :inlove: :inlove:
hier worden het uiteindelijk gewoon koekjes… sophie wil graag koekjes bakken in kerstsfeer, dus wel zo makkelijk!
@crazymom wrote:
Oh Ilonka die is ook leuk zeg :inlove:
Heb je een werkbeschrijving, en waar is het witte buikje van gemaakt?