Trage toeschietreflex: gevolg borstweigeren

Ik geef m’n dochter al 8,5 maand borstvoeding en dat ging na wat opstartprobleempjes erg goed. Nu heb ik de laatste weken dat mijn toeschietreflex vaak veel langer op zich laat wachten dan normaal. Ik kan niet helemaal plaatsen waarom, maar het feit dat A. iedere keer na een paar keer zuigen loslaat om de omgeving te bekijken werkt niet zo goed mee. Om overige prikkels te beperken probeer ik daarom nu vaak te voeden in onze slaapkamer waar het donker is, maar ook dat wil niet helpen.



Sinds het gebeuren rondom de trage toeschietreflex wil ze steeds minder vaak drinken. Opzich baarde me dat nog niet zoveel zorgen omdat ze steeds beter eet naast de BV, maar vandaag en gister wil ze eigenlijk helemaal niet overdag. 'S avonds laat leg ik haar nog maar even aan voor ik ga slapen en dan drinkt ze al slapende goed en ook 's nachts drinkt ze wel goed, maar overdag weigert ze… Ze wil echt niet.



Heeft iemand tips?



Ik kolf nu om de paar uur maar wel even om de boel op gang te houden en ik kolf grotere hoeveelheden dan ooit tevoren (ik mocht altijd blij zijn als ik 130 cc eruit kreeg, nu wel 220 per keer ofzo) dus aan de productie zal het niet liggen denk ik…

Wil ze overdag evt. wel een fles met gekolfde melk?

Ik vraag me af of het aan de toeschietreflex ligt of misschien aan de smaak.

Ik weet niet of je alweer een cyclus hebt. Maar ik geloof dat dat de smaak kan beinvloeden.



Het kan ook liggen aan het doorkomen van tandjes.

Of misschien komt het door de warmte?



Tip: misschien kan je eerst even kort kolven om de toeschietreflex op te wekken en haar dan aanleggen?



In ieder geval is het denk ik goed om je productie even op gang te houden door middel van kolven. Want ik denk dat je probleem van tijdelijke aard is. Dus dan is het fijn als je productie op peil is gebleven als ze wel weer wil drinken.



Helaas geen pasklaar antwoord voor je, maar hopelijk heb je er iets aan.

Heb je de neusspray syntocinon al wel eens geprobeerd?

Deze neusspray gebruik ik voor het kolven, maar je kunt hem ook voor het voeden gebruiken, het helpt je toeschietrefelx opgang!

Misschien werkt dat bij jou!

Je kunt het via de huisarts krijgen.

Succes!

Bedankt voor jullie tips!



Die neusspray heb ik inderdaad Kissy, die gebruik ik voor het kolven, maar dat helpt eigenlijk niet zo voor dit probleem, omdat Aimée het na drie keer zuigen al opgeeft :wink: en zo snel gaat het zelfs met de spray niet… Maar de tip van Miro om even kort de kolf te gebruiken hielp wel! Gister ging het dus al iets beter! (Goede ochtendvoeding, tussen de middag redelijk, voor het slapen wilde ze niet, 's avonds laat weer wel goed gedronken)



Tandjes zou wel kunnen hoor, van de week is haar tweede tandje doorgekomen, maar wie weet wat er binnenkort nog door moet komen?!



Ongesteld ben ik nog niet geweest dus een cyclus is er nog niet (of hij moet net weer op gang komen)



Nou ja het knapt al een beetje op zo dus het was vast weer een fase :wink:

Fijn dat het alweer iets beter gaat!