Traditie, met verjaardagen.

Ik wil graag iets traditioneels maken van Riley’s verjaardag.

Iets wat elk jaar terug komt, buiten het versieren Enzo, maar dat hij echt zal weten dat het ZIJN dag is, en ook alleen op ZIJN verjaardag gedaan word.



Dacht eerst aan een verjaardags-hoed, die elk jaar hetzelfde is, niet dat ik niet van knutselen houd, maar er is altijd wel een klein verschilletje.

Ik mocht vroeger uitkiezen wat ik ging eten… maar dat vind ik zo afgezaagd.



Misschien kunnen jullie mij helpen met ideeen, het ligt nog even verderop, ongeveer 3 maanden, maar dan heb ik nog even.

Dacht ook aan misschien een slinger, met zijn gewicht + lengte er op, elk jaar op zijn verjaardag, maar is dat niet stom? :oops:



Wil overigens ook een doosje maken met kleine dingentjes van zijn verjaardag, de kaarsjes bijv, met een sticker er op dat ze van zijn 1ste, 2e , 3de verjaardag waren, en de kaartjes bewaren, voor later…



Maar vraag me af, of dat niet heel raar is?

ik heb zelf de eerste kaars van jeffrey zijn taart nog, hij is nu 15jaar :mrgreen: ook de gekregen kaarten, de uitnodiging die ik zelf had gemaakt van de omtrek van zijn handje en daarop de uitnodiging geschreven. maargoed, ik heb zelfs het bonnetje van het gemeentehuis toen ik hem ging aangeven nog :shifty: 8) ik ben een ware bewaarmanie :mrgreen:



dan erbij nooit is iets stom als je het zelf leuk vind :wink:

traditie hier is dat er natuurlijk versierd word, een taart, en een bedanktasje voor de kindjes die op bezoek zijn gekomen.



en vooral: vergeet zelf niet van je kleine te genieten als hij jarig is, want jammergenoeg had ik het te druk met de gasten te voorzien van drinken, en heb ik mijn kleine man bijna niet gezien.



oja, natuurlijk krijgen ze hier een eigen taart die ze mogen voelen, eten, gooien, ruiken en een feestmuts op :inlove:



alvast heel veel plesier, en zorg voor genoeg batterijen van je fototoestel :wink: en geheugen uiteraart.

Wil je iets dat je kunt bewaren?



Misschien iets van een geboortekaars met zijn geboortekaartje bedrukt (net als bij de kerk) die alleen dan (in de katholieke kerk bij dopen, communicie, vormen) bij verjaardagen wordt gebrand?

Ja dat zou kunnen dat kaarsje.



Ik wil het kunnen bewaren , of iets wat elk jaar uit de kast geplukt moet worden elk geval, elk jaar iets van hetzelfde.

Dus niet elk jaar verschillende dingen, elk jaar 1 ding, op zijn verjaardag hetzelfde.



Overigens ben ik ook zo een bewaarder, heb ook alles al bewaard, ze flesje uit het ziekenhuis, zijn speen, ze kaartje van het ziekenhuis, de gemeente alles gewoon…

@Sweet-Love wrote:

Ja dat zou kunnen dat kaarsje.




dikke kaars dan, anders is het niet leesbaar en/of zo opgebrand!

Er bestaan ook verjaardagsringen, daar kan je vanalles op vastprikken en hem steeds uitbreiden. Bijv stekertjes van figuurtjes (dieren, maar ook cijfers, maantje enz), stekertje waar een kaarsje in kan, voor een mooie kaart enz. Zo heb je elk jaar hetzelfde, maar je kan hem ook elk jaar een beetje uitbreiden, met bijv een figuurtje (en natuurlijk kaarsje) extra.

Wij geven er ieder jaar een thema aan…

Ik bewaar van elk jaar haar verjaardagskroon die ik zelf knip.

En ik probeer elk jaar een bijzondere versiering te maken. Dan wel papieren letters, dan weer een stoffenslinger.



Verder traditie hier is kado’s op het grote bed.

Kun je goed tekenen? of R?



een vriendinnetje die ik heb leren kennen op een mbo opleiding, haar vader tekent elk jaar een tekening met de kado’s die ze krijgt die dag.

En hoeveel jaar ze is geworden etc. Elk jaar ook weer een andere afbeelding. Ik vind dit nog steeds een heel mooi iets.

wij hebben een kussenhoes die ie de dag voor zijn verjaardag over zijn kussen mag:









(goed dat je het zegt, eens snel kijken waar dat ding ligt, want over een week hebben we um nodig :dance: ).



Vroeger bij mijn ouders thuis hadden we altijd een speciale placemat, die werd van zolder gehaald op het moment dat iemand jarig was, en daar mocht diegene dan de hele dag van eten. (kun je natuurlijk ook doen met een speciale verjaardagsbeker/bord enz enz)



HEt zijn beide heel simpele dingetjes, maar omdat ze elk jaar terug keren, en alléén met verjaardagen, is het wel echt iets speciaals.

wij hebben niet echt 1 ding…

Maar het is hier in de ochtend altijd de jarige wakker zingen etc en dan op het grote bed cadeautjes uitpakken (ook op een schooldag, dus dan moeten we wat vroeger op :wink: )



En hier mag heel afgezaagd de jarige idd beslissen wat we eten. Mag dan standaard zijn, wat is daar mis mee? Het is voor jouw jarige toch ook speciaal, wat maakt het uit dat 80% van de kindjes dat mag op die dag? :smiley:



Oh ja, ik maak elk jaar een cijfertaart. Dus taart in de vorm van de leeftijd en de oudste is inmiddels al zo dat hij dat vantevoren vraagt. Hoort er hier helemaal bij :thumbup:

Hier hebben we een verjaardagsservies dat de jarige altijd bij zijn onbijt mag hebben. Verder een medaille met daarop; ik ben jarig. Die wordt altijd heel plechtig opgespeld (en ja, ook bij papa en mama).

Vrienden van ons hebben een tafelkleed ( elk kind heeft zijn eigen) En op dat kleed word elk jaar een tekening gemaakt wat de jarige uitzoekt. Met textielstift natuurlijk. Je zou dit ook kunnen doen met het overtrekken van zijn handje. met datum enzo erbij.



Vind het wel erg leuk. Jammer dat ik daar nooit mee begonnen ben.

Ik kan hier wel wat mee! :mrgreen:



Bedankt.

Mijn vader bracht ons altijd naar school met de auto op onze verjaardagen. We woonden maar 1 kilometer van school dus dat was erg speciaal! Tegenwoordig worden er veel gebracht met de auto natuurlijk :eh: En altijd met de grote mand met cupcakes die mijn moeder ieder jaar bakte :inlove:



Ik wil zelf een versierde stoel doen en een verjaardag kroontje maken als we kindjes hebben.



O en net als mijn ouders deden, leuk in bed kruipen met de ouders en broertjes en zusjes om alle cadeautjes uit te pakken :lol:

Wij gaan dus ook wat dingen bewaren van de verjaardagen…


  • Terug komende verjaardagshoed (Xenos)
  • Opblaasbare cijfer (Nu dus al een 0 en een 1 in huis)
  • Cijfer kaarsje
  • Uitnodiging (Ook van ieder jaar bewaren)



    Dit alles samen in een koffertje zodat alles netjes bij elkaar zit en elk jaar makkelijk gepakt kan worden :slight_smile:



    Je kan ook zon vlaggenlijn kopen/maken en dan elk jaar op een vlaggetje zetten: Lengte,gewicht en foto ofso…

ik maak elk jaar met Luna haar verjaardag erwtensoep (is ook de enige keer in het jaar dat het hier gegeten word)



vind dat idee van het tafelkleed ook wel erg leuk eigenlijk :thumbup:

Fiep,



wat leuk die traditie is hier ook geboren. Vanaf dat Brent 1 werd is de kussensloop er en krijgt ieder in het gezin hem de avond voor z’n verjaardag in bed. Wat grappig dat jullie hetzelfde doen.

Mouse

@Mouse wrote:

Fiep,



wat leuk die traditie is hier ook geboren. Vanaf dat Brent 1 werd is de kussensloop er en krijgt ieder in het gezin hem de avond voor z’n verjaardag in bed. Wat grappig dat jullie hetzelfde doen.

Mouse




ik heb um volgens mij hier van kok gehaald, het idee, maar niet van jou volgens mij :think: nomi of zo, dacht ik…



ik hou wel van dat soort dingen. ben vandaag nog op zoek gegaan naar een verjaardagsserviesachtig iets dat erg jarig aandoet, maar ik vond alleen maar wegwerp :roll:

@fiep klophout wrote:

@Mouse wrote:
Fiep,



wat leuk die traditie is hier ook geboren. Vanaf dat Brent 1 werd is de kussensloop er en krijgt ieder in het gezin hem de avond voor z’n verjaardag in bed. Wat grappig dat jullie hetzelfde doen.

Mouse




ik heb um volgens mij hier van kok gehaald, het idee, maar niet van jou volgens mij :think: nomi of zo, dacht ik…



ik hou wel van dat soort dingen. ben vandaag nog op zoek gegaan naar een verjaardagsserviesachtig iets dat erg jarig aandoet, maar ik vond alleen maar wegwerp :roll:




ik vind het oililyachtige service echt cute :inlove: ik meen dat dat te koop is bij xenos of blokker :think: of mischien heeft hema iets leuks van jip en janneke. IloveJ&J :inlove: