Mijn zoontje is in januari jarig. Hij wordt dan 3.
Nu had ik de volgende tractatie bedacht(lees beter goed gejat dan zelf bedacht ) voor de speelzaal:
Schoenendoos met papier bekleden als aquarium
Soepstengels er in steken als hengels en daaraan een dropveter(ik heb alleen geen dropveter maar een aquablauwe snoepveter, geen hele maar een halve) met daaraan een snoephaai…
Maar nu twijfel ik… is dit niet te snoeperig, is het niet te veel. Zal ik niet ipv de snoepvis een papierenvis, kaasvis of een druif ofzo eraan hangen.
Het jongste kindje is ruim 2,5 op de psz.
Graag jullie idee. Ik ben zelf niet zo’n snoepvoorstander maar mijn zoontje wil wel deze tractatie en ik wil geen meegeefkadootjesvis voor thuis.
natas
ik vind het wel iets te snoeperig. Kun je niet met hetzelfde idee van mandarijntjes een visje maken door er vinnen op te plakken?
Ik vind het niet te snoeperig, hier wordt altijd snoepgoed uitgedeelt op de psz en dat is ook goed bevonden, ivm het feest gevoel. Je moet natuurlijk je eigen gevoel afgaan, maar een soepstengel vind ik al geen snoepgoed (ja voor baby s, maar voor kinderen van deze leeftijd kan het een gezond tussendoortje zijn/broodvervanging op een vlugge dag etc). Dus dan heb je een halve ‘drop’ veter en een snoephaai…valt toch wel mee?
Ik vind het een leuk idee! Niet te snoeperig hoor!
Ik vind het ook een :thumbup: idee.Gewoon doen leuk :mrgreen:
Ik vind het ook te snoeperig. Ik ben totaal niet tegen snoep maar wel als het zo veel is.
Ik zou eerder fruit en groente gebruiken.
Ik heb voor Mic.ah’s 2e verjaardag een krokodil van komkommer gemaakt en met paprikaschubben en kaasjes op zijn rug. Hij zwom in een zee van vruchten.
De kinderen vonden het geweldig.
Jouw idee is verder helemaal leuk maar als het dus de bedoeling is dat ze het gelijk opeten zou ik niet kiezen voor snoep. Ze hebben al genoeg gehad deze maanden 8)
Wil je het meegeven dan kan het in principe wel, dan mogen de ouders het zelf uitmaken.
En anders gewoon een vishaakje eraan van papier?
Of aluminiumfolie!
Of een visje van kaas (gesneden plakken)?!
Ik vind het ook te snoeperig.
Het klinkt wel leuk, maar zou iets meer hartig doen en ik moet zeggen dat ik drop nog niet voor die leeftijd vindt.
Als er op het kdv snoep getrakteerd wordt dan geven ze het mee naar huis, dan kan het weer wel, dan kan de ouder zelf beslissen.
Op een psz, in elk geval hier, wordt de traktatie pas gegeven als de ouders er weer bij zijn en gaat het dus mee naar huis, op een kdv zal dat vast anders zijn, maar volgens mij zijn daar de groepen ook groter of zie ik dat verkeerd?
ik vind het wel meevallen zijn 2 snoepjes en een soepstengel
hier op de peuterspeelzaal is het normaal dat de kindjes een zakje met 10 :shock: verschillende snoepjes uitdelen
Persoonlijk zou ik het niet doen…
Ik zou zelf voor een gezonde tractatie gaan, vinden de meeste kinderen vaak net zo leuk/lekker. Bovendien is het idee leuk, maar je hebt er wel een hoop werk mee en zo te lezen is het iets dat daarna meteen (niet eerbiedig bedoeld, maar bekeken vanuit de peuters en hun ouders) de vuilnisbak in beland, en daar heb jij dan zoveel werk mee gehad, want als al het eetbare er af is, is er voor de rest zo te lezen ook niet meer zoveel aan.
Voor mezelf gesproken: Ik vind het altijd veel prettiger en orgineler als mijn dochters een gezonde traktatie krijgen… Hoe meer snoep en hoe meer overdreven hoe minder leuk ik het vind.
Heb trouwens sowieso het idee dat moeders vaak tegen elkaar op willen boksen met steeds groter en meer, er wordt hier zelfs steeds vaker echt speelgoed getrakteerd … maar dat is een andere discussie
Marda, omdat er dus zoveel op speelgoed en blijvende dingen wordt getrakteerd vindt ik het dus prima dat het nadien op is.
Het werk wat ik er aan heb vind ik leuk, het bekleden van het doosje doen we samen en is een mooie knutselactiviteit.
Het is een tractatie voor de kinderen op de peuterspeelzaal die ze nuttigen tijdens de pauze en ik houd zelf niet van al die blijvende “rommeltjes” die de kinderen meenemen en die na een week ook in een hoekje belanden. Ook het meegeven van een snoeperig gebeuren naar huis ben ik geen voorstander het gaat om de tractatie op zich en als het op is dan heb je ook de strijd niet tussen de ouders
Jullie meningen verschillen gelukkig maar ik vind het idee van Fiep van dat Mandarijntje wel erg leuk.
De soepstengel en de snoepveter blijven maar de haai vervang ik, ik heb niels er 1 laten eten en ik vond het te taai en te groot. (overigens is het net zo groot als 1,5e winegum omgeveer en samen met het andere eten vind ik het idd teveel eten).
Ik zag bij AH van verkade hartige haaien, ze zitten in zakjes met meerdere stuks erin en ik hang er gewoon maar 1 aan. De manderijn is te zwaar voor de soepstengel, dat doe ik dan wel de andere dag op het zwemmen, bamboestokjes aan een touwtje met manderijn als vis. Het aquarium gebruik ik dan gelijk nog een keer!
Thanks!
natas
p.s. het duurt overigens nog ruim 3 weken maar met al die feestdagen is het best druk de komende weken en wij hebben in januari bijna iedere dag een verjaardag dus weinig tijd.