Totaal geen zin in sex...

Hallo!

Jah… de titel zegt het eigenlijk al… Wel een beetje persoonlijk, maar 'k zit er wel me en wie weet heeft er iemand tips…?



Ik heb dus echt totaal GEEN zin in vrijen :oops:

Nou ben ik al niet iemand van de veel sex, maar nu hoeft het van mij helemaal niet meer… Soms doe ik het puur alleen voor manlief omdat ik vind dat hij het verdient, maar van mij hoeft het eigenlijk niet…

Het was na de bevalling van Tycho al minder geworden, maar nu is mijn behoeft echt nul-komma-nul :frowning:



Is dit iets om voor naar de ha te gaan???

Het zal wel weer ‘tussen de oren’ zitten (zegt mijn zusje).



Zijn er dames met hetzelfde probleem of zijn er meiden die dit hebben gehad? Wat hebben jullie er aan gedaan???



Ik vind het echt zooooo ontzettend sneu voor mijn man. Het is werkelijk een topper van een man :inlove: Werkt full-time en doet daarnaast ook veel in het huishouden. Ook vind ik hem nog steeds aantrekkelijk, dus daar ligt het niet aan.



Ervaringen en tips erg welkom! :-*

Geen tips (en ook geen ervaring, eerder het tegenovergestelde :oops: :wink: )… wel een dikke :hug:



Heb je enig idee waardoor het zou kunnen komen??

…Ik zou beginnen met het nog wta tijd te geven…ik weet niet of je BV geeft, maar er kunnen best nog restem hormonen in je lichaam zitten…



Bij mij heeft het ook best wel een tijd geduurd voordat ik weer zin had, eigenlijk begint het nu pas echt weer te komen dat ik weer ’

echt zin heb, ondanks dat we het daarvoor wel 'ns gedaan hebben…



Ik ben bang dat de HA niet zoveel voor je kan doen, tenminste niet op dit moment. Er kunnen nog zoveel factoren meespelen; hormonen, BV, vermoeidheid, met andere dingen bezig, enz enz.



Het gegeven is wel: denken/praten/lezen over seks en seks hebben leidt meestal wel tot méér (denken/praten/lezen over) seks! Net alsof je ff een zetje moet krijgen…wat natuurlijk absoluut niet zegt dat je het tegen je zin moet doen hoor! Maar bijv een keer een spannend verhaaltje of een tv programma wat het vlammetje weer doet ontwaken?



Of…(over persoonlijk gesproken…)



…Als je echt nog geen zin hebt in je man kun je ook je eigen lijf eens (opnieuw) gaan verkennen? Dat wilde ik iig wel, terwijl ik nog geen seks met z’n 2en wilde…Op een bepaalde manier wilde ik ook eerst zelf onderzoeken of alles het nog ‘deed’ ofzo :think:



Nou…misschien kan je er wel wat mee, maar echt, gun het z’n tijd. En bovendien, als je elkaar nog wel knuffelt & zoent is dat ook intimiteit en seksualiteit :slight_smile: Gooi er eens een ondeugende tongzoen tussendoor en who knows… :wink:

Och meid…je baby is net 2 maanden. Tuurlijk kunnen hormonen/vermoeidheid een grote domper op je sex leven zetten. Forceer niks, laat de natuur zijn werk doen. Praat erover met je man, en adem in/adem uit.



:hug:

Ik sluit me aan bij Nef, je baby is net geboren en je bent nog aan het ontzwangeren.

Het verbaast me echt niets hoor dat je nu nog geen zin hebt.

Geef het nog even de tijd, jullie zijn nog moe, een ritme aan het vinden en als je dat gevonden hebt dan moeten jullie elkaar weer opnieuw vinden :hug:

ik vraag me toch weleens af hoe andere moeders met meer kinderen dat doen…

durfde het eigenlijk niet te vragen :oops:

ik ben 2 mnd geleden bevallen en sindsdien is het natuurlijk heel wat drukker in huis en moeten we veel plannen… de hele dag wordt besteed aan de kids… we hebben ze nu ook nogeens ziek allebei waardoor we weinig nachtrust krijgen… en als we dan eens denken tijd te hebben voor elkaar dan huilt er wel weer een van de twee of allebei… :?

dus het schiet er de laatste tijd een beetje bij in… we hebben het er wel over gehad samen en mijn man zegt dat het wel weer komt en dat weet ik ook wel, maar toch maakt het wel heel wat inbreuk op je raltie een pasgeboren klein meisje… we moeten en zowaar gaan plannen en vaak liggen we dan munt op bed… haha…



hoe doen jullie dat?

hier zelfde maar ik slik de pil :thumbdown:

26e weer met de gyn overleggen hoe en wat want dit kan ook niet :shifty: (ik slik de pil voor pijn bij menstruatie en slik de pil nu dus door zonder stopweek dus geen pijn meer maar ook geen zin in sex meer… :shifty: )

oh, hier het eerste jaar na Mies ook maar sporadisch hoor en de eerste 12 weken echt totaaaaaal 0,0 zin.

Na 12 weken een keer gedaan, toen duurde het zo weer 3 a 4 maanden.

Nu zijn we een jaar verder en doen we het gewoon weer 2x per week ongeveer.



Geef het tijd joh, 2 maanden geleden bevallen is nog hartstikke kort geleden.



Ik had na alle bevallingen zeker de eerste 10 a 12 weken geen zin.

Was al blij als ik mezelf enigzins op een schappelijke tijd naar boven gehezen kreeg en mijn hoofd mijn kussen raakte…

slapen was prio 1… sex stond ergens op de 80e plaats ofzo…

Het eerste jaar was het hier ook weinig spannend in bed hoor (en inderdaad de eerste drie maanden helemaal niet). Ik was blij als ik eindelijk in bed kon liggen en elk uurtje slaap dat ik kon pakken, dat nam ik. Na een jaar was ik weer bijgeslapen en … hé daar ligt nog iemand naast me :wink: … en was het weer als vanouds.



Geef het even de tijd en ga het vooral niet tegen je zin doen, maar praat er gewoon eerlijk over met je man. Als je gevoelens nog ok zijn tov je man (wat je schrijft), dan komt het echt wel weer.

Meiden, thanks voor de reacties! Ik geloof dat ik wat te hard wil allemaal :shifty:



:-*



Als je echt nog geen zin hebt in je man kun je ook je eigen lijf eens (opnieuw) gaan verkennen? Dat wilde ik iig wel, terwijl ik nog geen seks met z’n 2en wilde…Op een bepaalde manier wilde ik ook eerst zelf onderzoeken of alles het nog ‘deed’ ofzo


Nou… ik ben niet zo van de zelfbevrediging :oops: nooit geweest! 'k Word er niet warm of koud van :shifty:

ook hier sindskort weer dat de zin een beetje terug komt,

en dan nog begint mijn man meestal.

en T. is al bijna 2.

wij hebben wel hulp gezocht (mede van mijn kant) en daardoor gaat het steeds beter :dance:

@Memmie wrote:



Als je echt nog geen zin hebt in je man kun je ook je eigen lijf eens (opnieuw) gaan verkennen? Dat wilde ik iig wel, terwijl ik nog geen seks met z’n 2en wilde…Op een bepaalde manier wilde ik ook eerst zelf onderzoeken of alles het nog ‘deed’ ofzo


Nou… ik ben niet zo van de zelfbevrediging :oops: nooit geweest! 'k Word er niet warm of koud van :shifty:



Naja…t had een idee kunnen zijn :wink: Ik vind t eigenlijk 2 hele verschillende ‘soorten’ seks, maar wel heel geschikt om (weer) in contact te komen met je eigen lijf :slight_smile:

Nu na 15 weken hebben we hier lekker sex gehad, bij mij hielp het heel erg dat steven aan het logeren was. Als Steven thuis is, ben ik te snel afgeleid, zeker als ik wat hoor, kan me dan niet lekker overgeven eraan.



Maar ik heb ook vaker geen zin dan wel, maar dat zal vanzelf wel weer komen.

Nou ik heb het ook hoor…pfff, baal er behoorlijk van. Ja nu ben ik weer zwanger zullen sommigen mss denken, en dat het daarmee te maken heeft…maar voor deze zwangerschap en na Jaydens’ geboorte was het ook al 3 x niks met mij. En dat terwijl ik voor ik zwanger raakte van Jayden echt wel van de sex was, en vaak ook! En dingetjes proberen, etc… Al vrij snel na de bevalling had ik juist wel erg zin in sex, maar toen vloeide ik nog dus hebben we gewacht, vloeien was over en hebben het toen geprobeerd, maar het was een drama, kon me niet ontspannen/overgeven en ik raakte gewoon op slot beneden zo gauw P. maar een vinger naar me uitstak :roll: Nu had dit ook een reden, mijn bevalling heb ik als traumatisch (goh wat klinkt dat zwaar…maar goed het is wel zo) ervaren, maar ik ben er eigenlijk ook van overtuigd dat het iets met de hormonen is hoor. Ik bedoel, ik krijg al niet eens zin… Eerder gebeurde het spontaan en als iets van automatisch, maar nu…ik ga erover nadenken en dan denk ik ‘he gat, nee laat maar hoor, heb helemaal geen zin in dat gedoe, laat ik maar gewoon gaan slapen’ :oops:



Nu is 3 maanden op zich wel kort natuurlijk, en als je van tevoren ook al niet zo van veel/vaak sex was, is het zo gek nog niet hoor. Als je er over een poosje nog mee loopt zou ik wél naar de ha gaan, en je vooral niet af laten wimpelen, die van mij nam me wel serieus en heeft me door gestuurd naar een sexuologe, dat heeft iig iets geholpen.