tot welke leeftijd voor op de fiets?

Ik heb de voetensteuntjes van het bobike zitje nu op de laagste stand staan dus als ze nu met knieeen richting stuur gaat kan ik hem niet meer verzetten en zal ze achterop moeten.



Maar wanneer is dat ongeveer?

Wanneer passen ze niet meer goed voorop of wordt het te zwaar of wat dan ook.

Wanneer doe je ze achterop?



Voor de duidelijkheid: ik vind voorop veel gezelliger dus zolang het past liever zo.

Ze is nu 83cm en 11.8 kilo dus groot/zwaar voor haar leeftijd.

volgens mij hangt het van je zitje af tot hoeveel kilo. Ik meen meestal een kilo of 15? Staat het niet op je zitje aangegeven? En meestal rond het 2e jaar achterop dacht ik.

Ik heb een gmg zitje en die gaat tot 15kg. Ze zeggen hier tot een jaar of 3. Anne is ook best groot, maar niet zwaar (85cm en 10.5kilo). Haar steunen kunnen nog 1 stand lager. Zolang ze geen 15 kilo is en ze past nog tussen de armleuningen, gaat ze lekker voorop. Als ze niet meer in de voetsteunen zou passen vind papa daar wel een oplossing voor :mrgreen:

Ik ga toch binnenkort wel een achterzitje kopen voor Merijn. Hij is nu 12.5 kilo en als hij er uiteindelijk op zit gaat het prima. Maar hem omhoog tillen om hem in het zitje te krijgen wordt zwaarder. Zeker nu mijn buik alleen maar groter wordt de komende maanden. Dus helaas, ik ga over… vind het heel jammer, want ik vind het zo gezellig met hem voorop

Meestal 15 kilo en als richtlijn voor de lengte gaven ze hier 90 cm aan.



Zodra ze hier bovenuit komen, wordt het in elk geval tijd om naar achteren te verhuizen.



Lukas is nu 86 cm en weegt 11,7 kilo en hij zit al een tijdje op de laagste stand met zijn voetjes. Vier centimeter gaat nog wel erbij, maar ik denk wel dat het bij 90 cm ook echt te klein gaat worden. Die 15 kilo heeft hij dan nog wel niet, maar dan is ie gewoon te lang.

Jet ik snap je punt; ik vind het ook steeds zwaarder worden om haar er op te krijgen.

Nooit over nagedacht maar achter is natuurlijk lager :think: .

Ze vind het nu ook heel leuk om heel wild te spartelen dus voor je de voeten aan TWEE kanten van het stuur hebt ben je wel een minuutje verder :mrgreen: . En het scherm helemaal naar voren trekken ondertussen is ook heel leuk.

Ik had zo’n steunrol ook nog erop zitten maar toen was het helemaal een gedoe om haar er tussen te krijgen :?. Moest zowat een paar ribben breken om de sluiting vast te krijgen. Dus die hebben we maar verwijderd.

Maar nu merk ik dat het zowiezo lastig wordt om die sluiting vast te krijgen; hoop dat dat met zomerkleding wat makkelijker wordt :mrgreen: .

En anders toch van het zomer ofzo maar aan achterzitje kopen.



Dat van die 15 kilo was ik helemaal vergeten!

Zal ik ook eens naar kijken.

A Mutti (ik had je bericht nog niet gezien) 90 cm :thumbup: das ook handig om te weten.

Als ik haar curve volg is dat eind van de zomer…

Hier is het schermpje ook lastig … inderdaad hij trekt het naar zich toe (en zijn kruintje komt er bovenuit volgens mij). Ik denk dat ik die er maar vast af ga halen. Kan toch geen kwaad ? Ik zit toch zelf ook met mijn hoofd in de wind.



Verder heeft hij de bel ook ontdekt :? … en mama moet de handvaten loslaten want Lukas wil ze vasthouden :mrgreen:



Nog 4 cm te gaan … haha…

Het scherm is wel handig met al die rotvliegjes in de zomer en nu met die regen :wink: .

Mijn bel is er laatst afgevallen (moet nog een nieuwe kopen) dus ik heb nu alleen maar een winny de pooh toeter :lol: .



Maaike hangt steeds op de kop zodat ze mij kan zien :inlove: .

dave heeft nooit voorop gezeten…



hij kan prima zitten in de bobike-achterzitje…

(hij weegt nu ruim 12 kilo en ongeveer 77 cm)

sil was nog geen 1.5 jaar oud toen ik hem als de wiedeweerga naar achteren heb doorgeschoven, maaaan ik vond het doodeng dat gewiebel aan mijn stuur(het was/is nogal een wild kind…)

ik vind het zooooooooooooooo ongezellig dat lijfje achterop :frowning: Ik heb het zitje al wel gekocht, maar stel het nog steeds uit. Ik kan dan niet meer even lekker aan die haren snuffelen of ff kroelen terwijl we fietsen :mrgreen:



EN ach, met zijn 13 kilo kan het nog wel even (al wordt het een gefriemel, dat geef ik toe :lol: ). Ik kan gewoon nog geen afscheid nemen van het gezellig fietsen :roll:

Ik vind het juist leuk als ze voorop zitten (en handig want dan kan ik achter eventueel een tas vastbinden of mijn middelste vervoeren).

Dus ik laat haar zo lang mogelijk voorop (tenzij ze vervelend gaat zitten doen waardoor het fietsen bijna gevaarlijk gaat zitten worden).



Het schermpje zou ik wel altijd blijven gebruiken, vliegjes, regen, kou, wind, rondspattend grind, stof, uitlaatgassen…

Yoni heeft tot ze ruim 3 was voorop gezeten. Toen kreeg ik haar er bijna niet meer op. 't Was wel véél gezelliger voorop. Gelukkig was/is Yoni niet groot en erg licht. En nu is een nieuwe gezellig tijd aangebroken: ze fietst zelf naast me :inlove:

Bij mijn vriend zat ze wel met 1,5 al achterop. Hij heeft een ligfiets met drie wielen en dus geen voorzitje. Wel een achterzitje. Anyk kan daar nog niet achterop. Van de zomer wel denk ik. Anyk is ook zo’n kleintje. Die gleed nog tussen de riempjes door. Nu is ze ongeveer 75 cm en (ahum) 7,5 kilo. Die zit dus ook lekker lang voorop :inlove: :inlove:

jij een gewone fiets en hij een ligfiets? da’s ook niet gezellig naast elkaar fietsen lijkt me

als “maarten” voorop kan (als hij dus ong 9 maand is) dan is milan 2,5… tot zolang wil ik milan eigenlijk voorop houden!

inderdaad :think:



Hé ik zit ineens te denken:

Hoe zit dat met fietstassen en een achterzitje??

Kan dat nog?

Hier hebben ze wel tot 4 jaar soms voorop gezeten. Meer noodzaak omdat ik er dan achterop ook nog eentje had en voor kleine stukjes vond ik dat dan handiger dan de fietskar. Nu zit mijn meisje van 3 ook nog voorop. Dat kan ook gemakkelijk , ze is maar 11,5 kg en 89 cm. En volgens mij is de lengte niet eens het probleem, want de voetsteuntjes staan nog niet eens in de laagste stand.

Mijn zoontje van 5 vertikt het gewoon om te leren fietsen zonder zijwieltjes en we moeten 4 keer per dag op en neer naar school. Dus maar hopen dat tot die tijd mjjn dametje voorop past want anders moet ik toch echt de fietskar weer tevoorschijn gaan toveren.

@baukje wrote:

Nu zit mijn meisje van 3 ook nog voorop. Dat kan ook gemakkelijk , ze is maar 11,5 kg en 89 cm. En volgens mij is de lengte niet eens het probleem, want de voetsteuntjes staan nog niet eens in de laagste stand.




Klein maar fijn :mrgreen: Heeft ook wel voordelen eigenlijk.



Nou dat ga ik zeker niet halen … nog ruim 1,5 jaar tot hij 3 jaar is … Hier is meneertje nu ongeveer 86 cm en de voetsteuntjes staan al een tijdje op de laagste stand. Ik denk toch dat hij uiterlijk op zijn tweede verjaardag naar achteren gaat. Wel jammer, want ik vind het wel gezellig zo met het belgerinkel en gewiebel.



Als ie maar niet zo wordt als mijn broer … die kreeg het steeds voor elkaar om mijn moeders fiets op slot te zetten … stond ze bij een stoplicht te wachten … klonk … ja hoor … en zelfs een keer tijdens het fietsen … gingen ze hard onderuit. Maar volgens mij lukt dat niet meer in de stoeltjes van tegenwoordig.