Tot welke leeftijd is een speelhuisje leuk?

Nu het weer mooi weer wordt (ooit gaat worden), zit ik er aan te denken om een speelhuisje voor in de tuin aan te schaffen.

Eigenlijk had ik dat al twee jaar eerder moeten doen … :think:

Maar goed, beter laat dan nooit - of is het niets meer voor kinderen van Laura’s leeftijd? (3,5 jaar)

Ik denk dat ze het nu wel leuk zou vinden, maar ben een beetje bang dat ze er binnen een paar maanden helemaal op uitgekeken is.

Wat zijn jullie ervaringen?

Wij hebben een speelhuis voor onze kinderen, sinds 2 jaar ongeveer, de jongste was toen 3, oudste 6. Ze spelen er nog steeds mee, vinden het hardstikke leuk. Is vooral leuk als ze nog niet zoveel voor op straat spelen. En als er kinderen komen om te spelen die ook nog niet buiten op straat mogen spelen.

Ligt aan het kind. Wij hadden ook een huisje en hebben hem na een jaar weer doorverkocht omdat ze er gewoon niet mee speelden

Vorig jaar hebben we er 1 gekocht die uit elkaar kon. Heel de winter heeft ie opgeborgen gelegen en afeglopen weekend hebben we hem weer opgezet. Anne zat er al in voordat het dak erop zat. Zij vind het dus nog steeds geweldig.

Ik denk dat als je een huisje neemt waar ze qua formaat ook nog inpassen als ze wat ouder zijn het prima kan.

Ze zullen waarschijnlijk een hoop fantasie erin kwijt kunnen.

wij hebben er ook eentje en al Noud zijn vriendjes (ongeveer 5 jaar) willen er altijd in spelen hier. Ze klimmen er ook op, is een stevig ding. We hebben hem nu een jaar (gekocht via mp) en er is echt al zo veel mee gespeeld. Soms is het een kasteel, dan een piratenschip en voor Marlot gewoon haar huis :mrgreen:

Bedankt voor de reacties, en als ik het zo lees is het dus toch nog wel iets waar ze nog een paar jaar mee vooruit kan.

Als ze het leuk vindt tenminste, dat is natuurlijk altijd maar afwachten. Maar ze is de laatste tijd veel bezig met fantasie-spelletjes, kan ook urenlang in haar keukentje spelen, restaurantje spelen, dat soort dingen, dus ik denk dat zo’n huisje dan ook wel leuk is.

Nou nog eentje zoeken waar ze in past zonder haar hoofd te stoten…

Op MP staat in eindhoven een speelhuis met zandbak, glijbaan en schommel gratis af te halen. Heeft wel wat aandacht nodig, maar mocht je in de buurt wonen is ie wel leuk. Baal ervan dat wij geen plaats op de tuin verder hebben, anders hadden we m opgehaald.

Mejis, zo ziet ons speelhuis eruit.

Een trap naar boven, met daaraan vast een touw met grote knopen, kunnen ze naar beneden abseilen. Ze kunnen ook met een touwladder naar boven. Naast de touwladder hangt de schommel (op foto in gebruik door dochterlief)

Boven hebben we een balkon, met plantjes die ze zelf water geven en dan nog een overdekt stuk huisje, met 2 raampjes erin met van die luikjes ervoor, luikjes hebben een hartje erin.

Onder het geheel een grote zandbak, afdekbaar natuurlijk.

Wij laten onze kids ook de wanden zelf beschilderen met stoepkrijt, dat staat leuk en na een regenbuitje beginnen ze weer opnieuw :inlove:

@Esther75 wrote:

Mejis, zo ziet ons speelhuis eruit.

Een trap naar boven, met daaraan vast een touw met grote knopen, kunnen ze naar beneden abseilen. Ze kunnen ook met een touwladder naar boven. Naast de touwladder hangt de schommel (op foto in gebruik door dochterlief)

Boven hebben we een balkon, met plantjes die ze zelf water geven en dan nog een overdekt stuk huisje, met 2 raampjes erin met van die luikjes ervoor, luikjes hebben een hartje erin.

Onder het geheel een grote zandbak, afdekbaar natuurlijk.

Wij laten onze kids ook de wanden zelf beschilderen met stoepkrijt, dat staat leuk en na een regenbuitje beginnen ze weer opnieuw :inlove:




:mrgreen: Zo is ook ongeveer het gratis huis van mp, alleen dan met trapje en glijbaan…baal zo dat we er geen plaats voor hebben :?

Esther: wow! Dat ziet er leuk uit!



Het grappige was dat ik dacht dat Mejis zo’n kleiner plastic huisje bedoelde :mrgreen:

@Pé wrote:

Esther: wow! Dat ziet er leuk uit!



Het grappige was dat ik dacht dat Mejis zo’n kleiner plastic huisje bedoelde :mrgreen:




Dat denk ik ook hoor, en dat is ook het huis dat we zelf hebben, alleen een villa variant, maar ik vind die houten zo leuk :inlove:

Wow die is gaaf zeg die van hout, ik ga speuren :smiley:

In onze video geven wij onze ervaring aan omtrent het spelen met speeltoestellen en speelhuisjes en de leeftijd hiervan. Zie: Speeltoestel of Speelhuisje | Wat is beter? - YouTube.