Tot welke leeftijd is een koortslip besmettelijk?

Zoals jullie lezen vraag ik me dit af. Op internet lees je veel dat het gevaarlijk is etc. Maar tot welke leeftijd eigenlijk?

En ik begrijp ook dat de koortslip gevaarlijk is als er blaasjes zijn?

Sita en Alysha zijn allebei ziek, Alysha al bijna beter. Maar Sita kreeg vanmiddag ineens een dikke bovenlip. Denk een koortslip. Na n uurtje ofzo trok het weer weg. Denk niet dat het besmettelijk is voor Alysha omdat er geen blaasjes te zien zijn. De lip was na n uurtje weer normaal.

Weet iemand of dit besmettelijk kan zijn?? Alysha is nu 10 maanden.

Koortslip is altijd besmettelijk, maar tot welke leeftijd het gevaarlijk kan zijn voor de kleintjes…? Dat weet ik eigenlijk niet. Misschien eens vragen bij de huisarts :think: ?

volgensmij zeker de eerste 3mnd dat het levensgevaarlijk kan zijn.

maar de echte specifieke leeftijd durf ik niet te zeggen.

het is idd altijd besmettelijk. vergelijk het met waterpokken als de op jonge leeftijd krijgen dus in de eerste maanden kan dit ook levensgevaarlijk zijn omdat het naar binnen kan slaan zo ook met een kortslip.

Koortslippen zijn idd voor kindjes van 3 tot 6 maanden levensgevaarlijk.

Daarna is het ook beter om uit de buurt te blijven…

Maar zoals jij het omschreef lijkt het mij geen koortslip… deze duurt nl rustig 5 dagen tot een week…

heb zelf al heel lang last van koortslippen en weet ook dus hoe moeilijk het is om dan op te letten met zo’n kleintje…

Het begint al met een branderig gevoel voor je iets ziet en dan binnen een dag komen er kleine blaasjes op ( mini-blaartjes lijken het wel) en die gaan dan in de dagen erna steeds meer indrogen.

Bedankt voor jullie antwoorden! Het zal misschien wel geen koortslip zijn geweest. Of toch wel :think: Ik blijf iig goed opletten. De meiden zijn allebei ziek geweest. En Sita lippen zijn nu een beetje kapot. Ik denk dat het daar dan mee te maken heeft.