tot welk gewicht?

Tot welk gewicht gaan Campingbedjes?

Ik las tot mijn verbazing iets van 13 a 14 kilo, maar dat houd dus in dat Jeremy nergens meer mag slapen. :? Of zit er toch verschil bij Campingbedjes?



En verder? zijn er nog meer dingen tot een bepaald gewicht?

Buggy enzo?

We hebben bv een Mutsy 4 Wheel Rider (Urban Rider) en deze schijnt ook maar tot 15 kilo te gaan.

Ze geven aan dat het voor kids is tot ongeveer 4 jaar… maar ja :?



Jeremy is nu nog geen 2 jaar (word hij pas in September) en hij weegt ruim 16 kilo en is bijna 98 cm lang :shock:

Ik zou toch graag eens willen weten waar we straks allemaal rekening mee moeten houden…

Volgens mij staat er bij mijn campingbedje geen maximale draagkracht ofzo, ik dacht altijd zolang ze er qua lengte goed in passen (tot circa 2,5-3 jaar). Ik sta er van te kijken dat er een maximum gewicht voor staat.

bij de gebruiksaanwijzing van ons campingbedje staat dat deze tot 13 kg geschikt is en dus niet zwaarder belast mag worden.

Ook mag het kindje niet langer zijn dan 85cm… :?



Vind het zo vreemd, vandaar mijn vraag…

Is het dan een kleiner bedje dan de standaard campingbedjes??

Denk ook dat het een kleiner campingbedje is dan ik heb, mijn dochter van bijna 2 is nu volgens mij al iets van die lengte en ze is nog een kleintje voor haar leeftijd hoor!

nee hoor standaard maat, begrijp het echt niet… :?

mwoah…



Van wetswege uit zijn ze verplicht om er een gewichtsbepaling in te zetten tot waar zij de veiligheid van het geheel kunnen garanderen. Wat niet persee zegt dat een zwaarder kindje er niet in kan… je loopt hooguit misschien wat kans dat bv de bodem wat doorzakt ofzo, maar verder :think:



Maar bij ons in de familie zijn 5 campingbedjes in de roulatie, varierend van merken als topmark, prenatal, koelstra, chicco en een vaag non merk ding van de jysk… enne… ze voldoen allemaal en Wessel van 18 kilo slaapt er ook nog prima in hoor…



Die van mij staan er wel eens samen in te springen… wegen samen toch wel 25 kilo… het ding is er niet minder van geworden hoor. Dus zal wel loslopen :wink:

Wat is Jeremy hard gegaan. 98 cm en 16 kilo. Daarbij is Tycho echt nog een kleintje met zijn 85 cm en 12 kilo.



Maar volgens die gebruikaanwijzing van jullie bedje zou het dus ook al niet meer geschikt zijn voor Tycho. Lijkt me sterk (maar ja zullen wel wettelijke regels voor gelden).

Ik zou Jeremy er gewoon nog in leggen. Neem aan dat zo’n bedje echt wel tegen 16 kilo kan. En als hij slaapt ligt hij toch stil.