Ons kleine meisje wordt volgende week 1 jaar, tot wanneer moet ze opvolgmelk krijgen?
De opvolgmelk is geloof ik tot 1 jaar.
Van de nutricia is er van 1 tot 3 jaar Nutrilon peuter groeimelk.
Dus lijkt t me logisch dat de opvolgmelk tot 1 jaar is
Vanaf 1 mag je overgaan op gewone melk en stoppen met de opvolgmelk. Onze meid krijgt nu alleen tussen de middag gewone melk en de andere twee flessen nog opvolgmelk. Eerst even kijken hoe ze erop reageert voordat we helemaal overgaan.
ja maar ik las zoiets van groeimelk omdat gewone melk niet vitaminerijk genoeg is.
vanaf 1 jaar krijgt tygo melk en peutermelk als ie een beetje ziekjes is en super weinig eet.
@Liz wrote:
ja maar ik las zoiets van groeimelk omdat gewone melk niet vitaminerijk genoeg is.
Dat willen de fabrikanten je doen geloven ja maar het enige zou zijn vitamine D en die kun je in druppelvorm geven als je dat wil.
Ik geef ze zelf niet, we zijn meerdere keren per dag buiten voor lange wandelingen en dergelijke en vitamine D maak je zelf ook aan onder invloed van voldoende daglicht
Als haar eetgewoontes verder prima zijn krijgt ze genoeg van alles binnen en hoef je die dure zooi van Nutricia/Nestlé niet te kopen :-*
Groeimelk vind ik inderdaad ook onzin. Als dat echt nodig zou zijn, zou het CB dat wel adviseren. Indien nodig zou ik vitamine D-druppels bijgeven, als je onder de 300 ml melk komt op een dag.
300ml opvolgmelk/groeimelk ja.
Bij halvolle melk ‘adviseren’ ze dus sowieso de druppels.
Hier nog steeds smorgens opvolgmelk!
Ook omdat ik slecht ben met druppels en dan weet ik zeker dat hij vit d genoeg heeft ookal zijn wij ook geregeld buiten maar met dit weer doe ik het dus nog wel zo. In de zomer kijk ik wel.
En veron wil smorgen ook alleen een fles dus helemaal makkelijk zo :mrgreen:
En wat etreft de fabrikant :think: ik koop de bonbebe die kost 6 euro en daar doe ik met 1 fles tijden mee dus ja voor mij geen probleem de kosten hiervan.
Tot 1 jaar en na 1 jaar kan je gewone melk geven maar dan wel met vitamine D druppels