tot wanneer middagdutje?

Hai,

Ons meisje is nu 21 maanden en ik heb het gevoel dat ze er steeds meer zin in heeft, soms ligt ze wel een half uur te mopperen omdat ze niet wilt slapen. Ik heb haar vandaag eens geen dutje laten doen en haar gewoon in bed gestopt op haar normale uur, benieuwd of ze nu de nacht zal doorslapen of denken dat ze aan haar dutje bezig is van 's middags. :shifty:

Hoe zit dat bij jullie?

hierook wel eens overgeslagen, amar ze gaan dan savonds gewoon voor de nacht slapen. Overiens was het hier een fase dat ze niet meer wilde slapen! nu slaapt ze van 12 tot half drie of drie uur, terwijl ze altijd meer speelde dan dat ze daar sliep. :roll:

gewoon zelf beoordelen, soms zijn ze nog moe dat je ze alsnog er ff in moet doen…

kaya slaapt de ene keer nog wel overdag en de andere keer niet. gisteren dacht ik dat ze het zonder middagdutje zou doen maar ze was rond 4 uur zo moe dat ik haar alsnog in bed heb gedaan.

Kijk goed naar je kindje dan zie je wel of ze het nodig hebben of niet

onze oudste sliep nog op de zondag voor hij naar school mocht :mrgreen: En zelfs nu hij 5,5 is gaat hij afentoe nog een middag naar bed omdat hij gewoon bekaf is en er dan maar 1 ding helpt: slapen.

De middelste wordt over 3 week 4 jaar en slaapt ook nog de helft van de week nog een uurtje tot 2.

De jongste is 13 maand en gaat nog 2x per dag naar bed (wat dan ook wel praktisch is aangezien 1 slaapje waarschijnlijk niet gaat werken met schoolgaande broer(s) )

Elise ging met ruim 1 jaar nog 2x naar bed, met 1,5 zijn we ongeveer over gegaan op 1 slaapje en dat doet ze nu nog steeds. Slaapje word wel wat korter, eerst was het van half 12 tot 3, half 4 ongeveer en nu van 12.30 tot 15 ongeveer…

Vind het heerlijk dat ze nog slaapt :smiley: en ze ligt dan 's avonds zo rond 7 half 8 in bed…

groetjes,

Louise

Zo niet dan toch is hier het motto nu haha! :wink: E heeft soms ook geen slaapzin, ze kan dan vlot 2 uur in bed liggen maar slapen ho maar. Ze gaat liggen zingen, kletsen, soms even stil en als ze het beu is breekt ze de tent af bij wijze van :wink: Ik merk dat ze het eigenlijk wel nog nodig heeft, dus ze gaat hier altijd haar bed in en blijft daar ook zo lang mogelijk. Als ze echt gaat mopperen en ik denk dat het niks meer wordt gaat ze er natuurlijk uit. Afgelopen week heeft ze 2 keer in bed ruim 2 uur gekletst en zich vermaakt, tot ze op een gegeven moment uit riep en dat dus zelf bijna deed. Ik houd dit stug vol, zo lang ik denk dat ze rust nodig heeft. Dat moment in bed is dan haar rustpuntje. soms valt ze na een uur alsnog in slaap. Ze wordt er in ieder geval niet gezelliger op als ze niet slaapt. Ik heb nu ook de afspraak gemaakt dat ze dus niet moet slapen, als ze niet kan slapen mag ze kletsen, maar niet klimmen enz. Dat helpt en zo sliep ze vandaag weer vlot van half 1 tot half 4. Ze heeft al eens vaker van die fases gehad, dat ze een paar dagen spookt en dan weer gewoon goed gaat slapen. Ze gaat trouwens wel altijd standaard rond 7 uur, half 8 naar bed, of ze nou wel of niet geslapen heeft.

Dusse tja, om mijn lange verhaal kort te maken, zelf kijken of ze het wel of niet nodig heeft. De 1 is vroeg er vanaf, de ander laat. Ik sliep zelf met 1,5 niet meer 's middags…