Tot wanneer kun je zwangerschapstest doen?

Is het zo dat een zwangerschapstest allleen de eerste maanden betrouwbaar is of wijst een test ook na, bijvoorbeeld 5 maanden, nog een goede uitslag aan of zijn dan bepaalde hormonen al uit je urine en is ie niet meer betrouwbaar?

zou het niet weten

heb er hier ook 1 liggen nu 4 jaar

nog nooit gebruikt wie weet binnekort



vermoed je te je zwanger bent?

volgens mij neemt het hormoon na de 12e week drastisch af, waardoor je test dan negatief kan zijn, terwijl je wel zwanger bent.

Misschien moet je ff googlen. Je vindt vast meer info.



Maaruh, denk je misschien dat er nogeen 4e in aantocht is?

Als je kijkt naar mvm (moeders voor moeders) kun je tot 16 weken urine inleveren, daarna zit er niet genoeg HCG in… Maar rond de 16 weken had ik geen test meer nodig om te zien of ik zwanger was…

Je kunt je hele zwangerschap positief testen. Zo laag als in het begin wordt je HCG nooit meer:

http://www.9maand.com/zwanger/zwanger/whcg.php

Hoe ver ben je? :wink:

De hcg blijft tot het moment van de bevalling hoog hoor.

Dus testen kan tot dà t moment !!! :wink:



Denk je zwanger te zijn ???



liefs

Gerda

Ik heb me gisteren aangemeld voor Moeders voor Moeders, en daar kan je tot de 16e week mee doen, omdat daarna het HCG hormoon een stuk lager wordt.

Ik denk dat je de zwangerschapstest altijd kan doen, want het hormoon verdwijnt niet uit je lichaam, maar word gewoon een stuk minder.

Bij mijn oudste zoontje kwam ik er pas achter dat ik zwanger was toen ik al een week of 17 onderweg bleek te zijn :shock: . De zwangerschapstest was gewoon positief!

hee maar eh… waarom vraag je dat :wink: ?

Denk niet dat ik zwanger ben, want ik ben ongesteld geweest, maar je hoort soms van die verhalen en omdat mijn buik raar doet (een spier beweegt elke dag raar) en ik vrijwel elke avond misselijk ben en ik er toch nog eentje heb, ga ik die even opsnorren en morgen toch maar voor de zekerheid testen.

ojee Carola… het zou toch wat zijn! Nou ben benieuwd wat er uit komt!

@SeeSeeEm wrote:

Denk niet dat ik zwanger ben, want ik ben ongesteld geweest, maar je hoort soms van die verhalen en omdat mijn buik raar doet (een spier beweegt elke dag raar) en ik vrijwel elke avond misselijk ben en ik er toch nog eentje heb, ga ik die even opsnorren en morgen toch maar voor de zekerheid testen.




ik herken dat wel wat jij zegt, dan voel ik iets bewegen in mijn onderbuik wat het zelfde voelde als met mij andere kinderen.

heb ook wel eens zorgen gemaakt dat ik misschien zwanger zou zijn.

heb het ook wel eens in mijn bovenbeen :mrgreen:

@SeeSeeEm wrote:

heb het ook wel eens in mijn bovenbeen :mrgreen:




hahahahahahahahahahahahahaha

ja dat herken ik… zo;n trilletje!

toch maar voor de zekerheid een testje gedaan, was loos alarm (dacht ik ook al, we vrijen veilig en ik had mijn menstruatie gewoon keurig volgens boekje gehad)



nu weet ik wel zeker dat ik ‘klaar’ ben want ik had het echt niet leuk gevonden

Fijn dat het dan geen zwangerschap betreft, en soms kan een test even je zekerheid geven,



:-*

pff gelukkig maar

even wat anders, ik heb mijn test gedaan 5 dagen voordat ik ongesteld moest worden! Jaa ik kon niet wachten (pijn in mijn borsten, geen trek in eten, moe) maar de test was dus negatief! komt dat nou omdat het te vroeg is?? want ze zeggen dat je het 4 dagen van te voren kan zien! dus ik hoopte eigenlijk dat ik wel een licht streepje zou zien :frowning: nou maar afwachten of ik toch ongesteld word over 4 dagen!



gr katie

4 dagen vantevoren? Nou, als je alle berichten hier op het forum leest lijkt me dat een beetje te veel van het goede hoor!

Je mag denk ik blij zijn als je op de je NOD positief test, dussss… nog ff geduld en over een paar dagen nog eens testen?



(ik heb bij beide zwangerschappen pas na een week na mijn NOD positief kunnen testen…)



Succes!

gr

muts