tot wanneer groeimelk

Hoi,

Jorrit wordt morgen 1 en hij krijgt vanaf nu ook groeimelk als opvolgmelk.

Nou mag hij ook al gewone melk.

Mijn vraag is eigenlijk tot wanneer je die groeimelk moet geven en wat geven jullie precies?

Groetjes Chico.

Ik denk dat gewone melk prima volstaat als ze 1 zijn(Daniël ook bijna!).

Hij krijgt dan straks ook gewone melk, ik denk dat ik wel groeimelk in huis haal voor als hij eens niet goed eet, zodat hij toch zijn vitamientjes binnenkrijgt. Maar normaal gesproken halen ze alles wat ze nodig hebben uit het eten, lijkt me.

Alvast gefeliciteerd, en een fijne dag morgen!

Ik ga Hieke vanaf haar verjaardag geleidelijk overzetten op “gewone” melk… ik vind het een beetje zonde van mijn geld om groeimelk te blijven geven als ze ook “gewone” melk mag drinken.

Hoi,

Bedankt :mrgreen:

Moeten we geen vitamine meer bijgeven dan? het cb heeft niks gezegd tegen ons vandaar mijn vragen :roll: :mrgreen:

Groetjes Chico.

jah, als je onder de 300cc opvolgmelk/groeimelk komt te zitten moet je vitamine D druppels bij gaan geven…

Ik geef hier Daan nog steeds groeimelk, maar dat is meer omdat ik zelf een zeef van een geheugen heb, en dus die druppels vergeet te geven… Daarom geef ik hem vooralsnog nummer 3 om zeker te weten dat hij alles binnenkrijgt

als je kindje gewoon (redelijk) goed eet, help je m.i. met het geven van groeimelk alleen de fabrikanten. Je kindje kan rond de eerste verjaardag gewoon op normaal eten en normale melk groeien.

ik heb nano alleen de tijd in afrika groeimelk gegeven, omdat er een groot gebrek aan groente en andere vitamines was.

en idd, je ‘moet’ bij gewone melk druppels vit d bijgeven, of je kindje gewoon lekker vaak mee naar buiten nemen.

Dat idee van het helpen van de fabrikanten had ik ook stiekem een beetje :mrgreen:

Ik ga gewoon langzaam proberen hoe hij het op gewone melk doet.

Verder eet Jorrit heel goed en komt hij iedere dag buiten, maar de druppels geef ik wel gewoon bij dan.

Groetjes Chico.

Hoe vaak moet je die druppels dan gaan geven, dagelijks?

Volgens mij staat dat ook op het flesje, maar ik ben wel benieuwd ja :mrgreen:

En hoeveel melk geven jullie per dag dan?

Groetjes Chico.

@Chico wrote:

Volgens mij staat dat ook op het flesje, maar ik ben wel benieuwd ja :mrgreen:

Ik heb nog geen flesje in huis… :wink:

Vitamine D, iedere dag 5 druppels.

Hier geen groeimelk gegeven hoor. Vanaf 1 jaar gewone melk en ze vond/vind het prima.

Ze krijgt 's-morgens melk door haar thee meestal en tusssen de middag bij de boterham een beker melk.

Hier geven we Kelso elke ochtend nog een papfles met groeimelk. Lekker snel klaar en hij vind het nog heerlijk. En hij krijgt zn vit D direct binnen, kunnen we het ook niet vergeten :wink: En ach, die poedermelk kost relatief gezien bijna nix :wink: Bij zn boterham krijgt hij wel gewone melk, of mennuk zoals hij dat noemt :inlove:

Interessante vraag!

Nu vraag ik mij alleen nog af:

Tot welke leeftijd moet je die vit D dan blijven geven?

En weet iemand wanneer ik de middag en /of avondfles moet gaan laten vervallen.

Thijmen is nu 11 maanden.

Bedankt

Tessa kreeg al voor haar 1e verjaardag gewone melk met vitamine D…

Nu moet ik zeggen dat ik het de laatste tijd wel vergeet hoor…

Tessa kreeg toen s’ morgens een bordje pap en tussen de middag bij haar brood een tuitbeker melk… en s’avonds niet meer…Heel soms als ze erg slecht ( in haar geval niks, normaal een beetje) gegeten had kreeg ze een bekertje pyamapapje…

Maar als je kindje nog lekker geniet van het late flesje gewoon nog even geven… en anders gewoon eens proberen hem weg te laten…en een ander bedritueel in te stellen met lekker veel aandacht van mama/papa ipv de fles…

Sanna krijgt 's avonds nog steeds een flesje. Kan ik dan beter groeimelk geven of gewone melk?

Lev krijgt nu ook gewone melk bij het brood.

Ik heb nooit groeimelk gekocht. Ook geen opvolgmelk trouwens.

Maar hij reageert er prima op, moet alleen wel even aan die vitamine denken inderdaad.