de 1 zegt dit de ander dat tot wanneer moet je de flessen elke dag steriliseren ???
volgens mij tot 3 weken toch ???
ik zou het zelf alleen in de eerste week elke dag doen en daarna 1x inde week. en elke dag in de vaatwasser.
en na gebruik spoel ik de flessen om met kookendwater uit de waterkoker met een beetje dreft of iets.
Volgens mij zijn daar de meningen verschillend over…,
je zal wellicht geen kant en klaar antwoord daarop krijgen.
Wij koken nu nog steeds de flessen iedere dag uit…,
ik had wel begrepen vd kraamhulp dat je na 6 wkn. de fles ook in de vaatwassen mocht doen.
Aangezien bij ons de vaatwastablet wel eens onaangetast in t bakje bleef liggen, vond ik dat geen optie :mrgreen:
Dus koken wij m iedere dag uit.
Groetjes van Mij
hallo,
wij koken de flessen ook nog iedere dag uit! en onze dochter is bijna 6 maand. wij hebben geen afwasmachine en met de vaat mee, vind ik niet echt super. door uit te koken weet je zeker dat alle bact. dood zijn. daarna droog ik de flessen met een aparte theedoek af.
al met al neemt het ongeveer 10 minuten in beslag…
groet jen
To be honest: ik heb dat alleen de eerste 3 weken dat ze in het ziekenhuis lag gedaan. :oops: (En dan vooral omdat dat naast het wassen van haar kleertjes, het enige was wat ik thuis voor haar kon doen)
Ik ben persoonlijk van mening dat TE steriel ook niet goed is.
Ik werk al jaren in de kinderopvang, en herinner me nog exact de woorden van een moeder (een jaar of 10 geleden): " Onze Marc mag best wel eens een snoepje oprapen van de grond. En zijn flessen heb ik zelden uitgekookt. Maar hij is nooit ziek! De kinderen van mijn zus leven in een compleet steriele omgeving en mankeren altijd wat…"
Ik ben dus ook geen fanatieke uitkookster, en mijn dochter is ook nog niet ziek, zelfs niet verkouden geweest. (Terwijl ze toch te vroeg geboren is, dysmatuur was, en verschillende klimaatswisselingen heeft meegemaakt). Ik zeg niet dat het aan het ‘niet-te-vaak-uitkoken’ ligt…maar toch
hoi
mijn zoon is nu bijna 5 maanden en ik kook de flessen 2 keer per week uit en daarnaast gaan ze of in de vaatwasser of in een sopje met dreft.
En dan laat ik de flessen uitlekken op een theedoek.
Wat je niet me doen is flessen in de vaatwasser met een pan waar macaronie in heeft gezeten.
Al me speentjes zijn roze :oops:
ik heb het de 1e drie maanden na elk gebruik uitgekookt.
Nu was ik ze na elk gebruik met afwasmiddel en warm water, afdrogen en in koelkast bewaren (doen eigenlijk meer mama’s dat; waar bewaren jullie de schone flessen??).
Na gebruik van 5-6 keer, kook ik ze weer een keertje uit.
Gaat prima.
Ik kook nog steeds iedere dag uit. Voor iedere keer een nieuwe/schone fles. Als het uitgekookt is, dan gaan ze de koelkast in. Nu geef ik nog BV, dus het zijn maar enkele flesjes op een dag. Hooguit 2.
halllo
ik heb eens naar het consultatie bureau gebeld en die hebben ff hun boek er bij gepakt …
en het antwoord is dus
de eerste 2 weken elke dag alle flessen stereliseren en daarna 1 keer in de week …
ze mogen in de vaatwasser en een heet sopje en dan goed afdrogen is voldoende …hoeft ze ook niet in de koelkast te bewaren
Ik kook de flesjes en speentjes nog elke dag uit, soms sla ik een dag over maar doe dit al vanaf het begin 8)
nou meiden dit vinden julllie misschien overdreven maar ik doe het nog steeds elke dag de flesjes uitkoken :think:
pegje niks is overdreven toch ieder doet het op zijn eigen manier.
Alles is toch goed uiteindelijk zolang je kind er goed op vaart
ps. ik doe zijn flessen niet meer in de koelkast terwijl ik dat wel in het begin deed :think:
O dat heb ik ook nog nooit gedaan wist ik niet
Ik kook nog om de dag uit…en na iedere voeding omspoelen met warm water en daarna opbergen in de koelkast, dit doen we al 8 maanden zo…gewoonte die we erin houden.
Ik was alleen de flessen nooit af met sop en doe ze ook nooit in de vaatwasser…
Ik vroeg het me ook al af dus ik kook ze gewoon nog na elk gebruik uit (met een sterilisator in de magnetron, is in 5 minuutjes gebeurd).
Daarna zet ik ze ook altijd in de koelkast. Alleen dan blijven ze steriel overigens. maar ook niet langer dan 8 uur dacht ik?
@Mekkie wrote:
Ik vroeg het me ook al af dus ik kook ze gewoon nog na elk gebruik uit (met een sterilisator in de magnetron, is in 5 minuutjes gebeurd).
dat is erg makkelijk :mrgreen: ik moest dus elke keer een pan met water opzetten enz enz. als ik zo`n sterlisator had had ik het denk ook wel langer volgehouden. is zo klaar en lekker schoon.
maar op de ouderwetse manier is dat niet het geval.