Ik geef mijn zoontje nog steeds een ‘late flesvoeding’ rond 21.30u. Hij wordt hier soms vanzelf wakker voor en soms wek ik hem. Reden is dat hij anders niet doorslaapt. Ik snap wel dat hij hem nu eigenlijk niet meer nodig heeft en dat er ook een stukje ‘gewenning’ meespeelt. Maar ik vraag me af tot hoe lang andere moeders dit nog doen? :think:
Een paar topics eerder staat dezelfde vraag : avondfles/laatste fles
Hier ook nog een avondfles om 23 uur. Ook idd omdat ze anders wakker word. Nou moet ik zeggen dat ze ook om 5 uur weer voor een fles komt. Tja met mijn oudste heb ik het ook vrij lang gedaan (cb vond het onzin) maar ik heb iets van zolang ze hem drinken is het goed.
Al een hele tijd niet meer. Volgens mij was hij 4 maanden toen we ermee gestopt zijn. Hij kreeg vanaf dat moment om 7 uur een papfles, en nu een bord pap. Hij slaapt er prima op. Je kunt het een tijdje proberen, en als het niet werkt alsnog weer een late fles geven toch?
Hier ook sinds een week of 3 rond 8 uur de laatste fles,werkt prima :thumbup:
Hier ook rond 20.00 uur, sinds deze week, maar dan de laatste keer borstvoeding,en 6 uur ongeveer word ze weer wakker.
Damian krijgt ook nog steeds om 20u een avondfles :oops:
Ik geef om 20.00 de laatste fles, moest Noëlle steed wakker makker voor de 22.00 fles dus toen heb ik die laten vallen en de fles ervoor wat later gaan geven…
Ik merk wel dat de meeste kindjes hier later naar bed gaan. Mijn zoontje gaat al om 19u slapen en dan is de ‘late fles’ erg snel na het avondeten en wil hij hem zowieso niet. Tja, het is natuurlijk ook wel een beetje gemakzucht van mijn kant denk ik :oops:
Siènna heeft gisteravond om 19.30 haar laatste (voor die dag) borst :mrgreen: gehad en de volgende ochtend om 6.45 werd ze wakker…dit voor het eerst! Maar ze sliep dan ook voor het eerst alleen op een kamer.
Ze werd meestal wakker rond 21.30 voor nog een voeding en dan maakte ik haar ook altijd nog wakker om 23.00 voor de “laatste” voeding of ze werd vanzelf wakker als we naar bed gingen :wall: maar dit was dan meestal dus niet de laatste voeding want dan kwam ze `s nachts nòg wel 1 of 2 keer!
Ik ga haar dus echt niet meer wakker maken om er nog een voeding in te krijgen aangezien ze het best kan!
Lianne was bijna 3 maand toen de fles van 22u wegviel.
Ze bepaalde aldoor zelf welke fles weg viel.
Ik ben erg makkelijk, dus als die fles nodig is gewoon lekker doen!
Voeden op verzoek!!
mischien ervoor zoregen dat hij al zijn voeding overdag binnen krijgt, en niet teveel slaapjes.
dana was 4 maanden en daisy 4 en halve maand. dana ging toen om 19.00 naar bed ( en nog steeds) en daisy krijgt om 18.15 de laatste fles en lekker naar bed als ze m op heeft. tot de volgende ochtend 7 uur
Jasmijn kreeg met 5 maanden de laatste fles om 19:30 uur. Nu rond 19:00 uur, maar gaat al niet meer van harte
Bij Femke tm 6 mnd de fles van 23.00 uur en bij Aukje… nog steeds (zoals je aan het tijdstip kan zien )
Odin slaapt sinds zondag ineens door na z’n fles van 18.30-20.00 tot 6.00-7.00 dus net geen 3 maanden
Hier is de late fles met ruim 6 maanden vervroegd naar 7 uur. Dat ging prima. Hij sliep zelfs langer en beter dan toen we hem voor een later tijdstip wakker moesten maken.
Als jullie kindje niet uit zichzelf wakker wordt voor de fles zou ik het gewoon eens proberen weg te laten. Of te vervroegen natuurlijk.