tot wanneer avondfles?

Wat ik me afvroeg, kinderen gaan steeds meer hapjes eten tot avondeten. Tot welke leeftijd krijgen ze ongeveer eigenlijk een avondfles van 19 uur?

Ben ik ineens benieuwd naar…

dat is het enige moment dat ze nog lekker knus bij me op schoot wil zitten :inlove: …Ze vindt het nog heerlijk een flesje melk voro slapen gaan…Zolang ze aangeeft die zelf niet meer te willen ga ik er wel mee door hoor :oops:

Hier dronk hij met 5,5 maand nog 1 slokje en kreeg hem niet meer wakker dus toen de fles weg gelaten …

@dyfaine wrote:

Hier dronk hij met 5,5 maand nog 1 slokje en kreeg hem niet meer wakker dus toen de fles weg gelaten …

De fels van 19.00 heeft de tsser het over…Ik denk dat jij die van 23.00 bedoelt? :mrgreen:

Oeps hahahah en niet eens blond :oops:

Nee die is sinds kort er pas af… denk een week of 3 a 4 nu. Maar dat is ook omdat hij met de pot mee eet nu savonds en wij pas om 1815 eten dus dan wil hij om 19 uur logisch geen fles meer.

Maar denk dat dit per kindje verschilt. Veron heeft de fles vanaf de geboorte niet echt heerlijk gevonden en drinkt nu hele maal geen melk meer… dus je zou het kunnen proberen als ze savonds goed mee eten.

succes

Laurens drinkt nog steeds een warme fles melk voor het slapen gaan.

Thanks!!!

Hier drinkt Pepijn (3 jr) nu nog steeds een fles warme melk een uur voordat tie naar bed gaat, hij wordt daar lekker rozig van dus ik laat het nog zo :wink:

ook Tara drinkt steeds minder, maar ze wordt snachts nog steeds wakker, helaas. maar ja we laten de laatste fles er binnenkort wel af, ze drinkt maar 30 cc per keer.

Tijn van 3,5 drinkt s’avonds voor het slapen gaan ook altijd nog wat, soms is dat ook nog een fles warme melk of pap.

Hier ook een 3-jarige die nog steeds een beker warme melk drinkt voordat ze naar bed gaat. :slight_smile:

ik lees hier dat sommige 10 maanden oude beebs hem niet of bijna niet meer krijgen…

ons sophie krijgt hem ook niet, maar puur omdat ze hem niet wil. Ze krijgt nou voor het slapen gaan gewoon een flesje thee.

Maar krijg op het cb alleen maar te horen dat ze nog minimaal 4 flessen moet drinken en tot een jaar zeker 3.

hoe doen jullie dat dan als ik vragen mag? ik krijg er hier met moeite 1,5 in… waarvan 1 de ochtendfles is…

Broes en Senne (3 en 2 jaar), krijgen net voor ze gaan slapen ook nog een avondfles, jaja, nog altijd uit een fles… lekkere warme melk! :thumbup:

@Mama_jeanet wrote:

Hier drinkt Pepijn (3 jr) nu nog steeds een fles warme melk een uur voordat tie naar bed gaat, hij wordt daar lekker rozig van dus ik laat het nog zo :wink:
en hoe zit dat dan met zijn zindelijkheid, houdt hij zijn plas dan een hele nacht op? :shock: Hier geen flessen melk meer voor het slapen gaan toch niet voor de oudste twee, ze krijgen hun melk bij het ontbijt.

melissa (3jr) krijgt nog elke avond voor het slapen gaan een beker melk… ze is zindelijk, potje staat op haar kamer, en meestal zit daar dan wat in als ikkom kijken…

amy krijgt ook nog steeds! Het enige rustpuntje dat we samen kunnen kroelen :inlove:

@knipoogje1983 wrote:

ik lees hier dat sommige 10 maanden oude beebs hem niet of bijna niet meer krijgen…

ons sophie krijgt hem ook niet, maar puur omdat ze hem niet wil. Ze krijgt nou voor het slapen gaan gewoon een flesje thee.

Maar krijg op het cb alleen maar te horen dat ze nog minimaal 4 flessen moet drinken en tot een jaar zeker 3.

hoe doen jullie dat dan als ik vragen mag? ik krijg er hier met moeite 1,5 in… waarvan 1 de ochtendfles is…

Hier nog wel een ochtend fles omdat meneer geen rust heeft om te wachten op een broodje daarna krijgt hij een broodje nog maar dat is de enige fles die hij nog krijgt. Op het CB heeft niemand er wat van gezegt :think:

oh, maar ik vertel ook niet op het CB dat Amy nog een fles krijgt.

Of dat ze nog slaapt met een speen :wink:

Onze dochter Fenna bijna twee krijgt om ongeveer 17.45 avond eten en een flinke bak yoghurt. Net was het voor de tweede keer zo dat zij haar fles warme melk (150-200 cc) die zij normaal grotendeels liggend in bed dronk uitspuugde… Wat zal ik doen??? GEwoon stoppen ermee?? 's middags drinkt ze altijd melk, ze vind het heerlijk…

Kan me voorstellen dat ze te vol zit…suggesties!!!

Ik zou gewoon stoppen met die fles, Iris drinkt ook graag melk. 'S ochtends krijgt ze een fles drink-brinta en 's middags bij haar brood gewoon een beker melk.

's Avonds warm eten om 17.30 en toetje na, daarna onder de douche en op bed.