tot hoever tellen...

Ik ben een boekje aan het maken voor kindjes van 5 jaar , maar tot hoever kunnen kinderen van 5 jaar eigenlijk tellen want ik heb nu hele leuke puzzels waar ze van puntje tot puntje moeten en die gaan allemaal tot 30…kan dit , of is dit te ver?

Ik heb werkelijk geen idee hahaha , jullie kunnen me vast wel helpen :wink:

Hij is wel pittig denk ik, maar lucas kan het wel hoor… tot 30 tellen… (hij is 5, bijna 6)

Anna Sofie telde toen ze 5 was tot 100.

Maar qua puzzels zou ik het tot 30 doen. Moeten ze de getallen kunnen lezen?

Ja de 30 dat moet wel lukken hoor!

Ah dank voor jullie antwoorden!!

Ja de cijfers staan erbij en heb al een paar puzzels die tot de 30 gaan , maar ja het moet wel leuk blijven dus ik doe maar niet moeilijker dan.

Ryan telt tot 100 dankzij Dora en de puppies en sleutels :mrgreen:

Correctie Ryan tel al ver voorbij de 100 :shock:

Ja maar tellen tot 100…maar als ze de cijfers op papier zien…en dan van cijfer naar cijfer een lijntje trekken , lukt dat ook , want daar gaat het mij om…wat is dan leuk…dan lijkt me tot de 30 het meest haalbare…

mijn zoon kan die puntjestekeningen maken tot 55 puntjes. Ik zat echt :shock: te kijken toen hij dat deed. Hij was apetrots dat hij zo’n mooi eindresultaat had.

Moet er wel bij zeggen dat het een kind is wat iets heeft met cijfers. Heel de dag vraagt hij om sommetjes… mama hoeveel is xx en xx? Soms word ik er tureluurs van…

Het tellen hardop oké, maar voor veel kleuters is tot 30 zien en volgorde weten nog echt teveel gevraagd. In groep 3 zijn ze bezig met verkenning tot 20 en daar hebben ze nog moeite met de volgorde. Tegen het einde van groep 3 gaat het wel, maar dna zijn ze ook alweer 7. Natuurlijk zijn er wel kids die het kunnen, maar veel kinderen van 5 jaar zijn er nog niet aan toe.

Ik heb geen idee. :think: :think:

Stein teld uit zichzelf tot 20. Hardop. :think: Ik denk dat Stein niet echt een goeie graadmeter is wat dat betreft

tellen is anders als cijferherkenning! kleuters gaan tot tien… heen en terug! en groep drie is tot twintig!

uhm konijn hier bij de kleuters het tot 20 heen en terug. Met cijferherkenning.

Kleuters groep 2 he :wink:

ow… jah… das waar ook! k ben er al weer een tijdje uit!

:oops: :oops:

Ik heb al een paar gevonden en die gaat tot 20…25 , die gebruik ik maar , het moet ook niet te moeilijk he!!

Bedankt in ieder geval :thumbup:

mijn zoon telt hier naast mij tot 30 :inlove:

en hij is een beetje ‘‘traag’’ dus ik denk dat idd het gewoon goed kan voor 1tje van 5 zover tellen :thumbup:

Tijn is net 3 en telt tot 20, weet niet of dat snel is of niet. Ik las dat Stein van Jannigje ook tot 20 kan tellen :think: :think:

Isabel heeft een cijfer- en lettertik. Dus 26 letters & nu al tot honderd tellen… (en alle nummerborden, huisnummers, etc opnoemen :mrgreen: )

Denk dat zoiets wat jij nu noemt met 30 stippen om te verbinden goed is hoor, voor vijfjarigen!