Hallo, ik ben eigenlijk benieuwd wanneer jullie (de mama’s met een kindje ouder dan 11 mnd. ) gestopt zijn met flesvoeding geven? (dus Nutrilon of iets anders)
Want volgens mij mag (als het lukt uiteraard) je daar al met 11 mnd. mee stoppen en daarvoor in de plaats ‘gewone’ melk geven toch?
(vind het nog zo vroeg, vandaar mijn vraag)
gr. van Mij
Ik lees mee :mrgreen:
ik geef geen gewone melk, en ben het voorlopig ook niet van plan.
tom is nu 17 maanden.
hier opvolgmelk
Sebastiaan krijgt nog steeds geen gewone melk, alleen groeimelk.
Dat blijft voorlopig ook nog zo.
Groetjes,
Heleen
…ben benieuwd naar nog meer antwoorden hoor :mrgreen: ,
maar ik ben wel benieuwd naar Heleentje en Guusje waarom jullie nog geen gewone melk (willen) geven, is dat een ‘gevoel’, of is het beter om daar gewoon mee te wachten?
Thnx, gr. van Mij
Ik geef het nog steeds, omdat ik vind dat het beter is.
Je weet zeker dat je kind dan nog allerlei voedingsstoffen binnen krijgt, ook als 'ie wat minder eet. M’n gevoel zegt dat ik dat doen moet :mrgreen:
Groetjes,
Heleen
ik ben bij een jaar over gestapt op gewone melk omdat ik sterk het vermoeden heb dat al die opvolg-opvolg-opvolg melkjes vooral een groot commercieel feest zijn. Nano eet verder goed en gezond, dus krijgt sowieso wel binnen wat ie binnen moet hebben.
@fiep klophout wrote:
ik ben bij een jaar over gestapt op gewone melk omdat ik sterk het vermoeden heb dat al die opvolg-opvolg-opvolg melkjes vooral een groot commercieel feest zijn. Nano eet verder goed en gezond, dus krijgt sowieso wel binnen wat ie binnen moet hebben.
Hier precies hetzelfde. Lana drinkt vanaf 11 maanden gewone melk, en ze vindt het lekkerder dan opvolgmelk.
hier lust tygo het pas sinds deze maand :mrgreen: gewone melk dus.
tot die tijd heeft ie opvolgmelk gedronken
en ook nog een tijdje sojamelk
ik ben met lucas met het jaar overgestapt op gewone melk. Dit omdat de 'bij’voeding dan eigenlijk voorziet in alle voedingsstoffen(het is geen bijvoeding meer zeg maar) en opvolgmelk nummer 3 naar mijn mening alleen maar onnodig smaakjes toevoegt, en zo dus er voor zorgt dat je kind de smaak van gewone melk niet wil. In opvolgmelk zit bijna standaard vanille toegevoegd. Moet ook zeggen dat lucas het absoluut niet lustte…
Wij zijn gewoon met 12 maanden overgestapt op gewone melk.
Nooit problemen, gaat :thumbup: Ze vind het prima allemaal
gewone melk is voor kalfjes
wij drinken nooit melk, ook ik niet tijdens de zwangerschap.
gewone melk is zwaarder voor de nieren door de eiwitten, en ¨verslijmt¨. ik heb astma en verdraag geen gewone melk om die reden.
verder vind ik vreselijk smerig ruiken en smaken :sick:
wij gebruiken biologische zuivel en als tom ouder is zal ik het wel eens proberen.
opvolgmelk …wij gebruiken goedenacht en groeimelk. de eerste is met granen en de tweede zonder smaakje.
maar gewone melk drinken is NIET gezonder hoor
(calcium zit in veel meer dingen die veel makkelijker verteerbaar en opneembaar zijn -voor het verteren van gewone melk ontrekt je lijf meer calcium dan dat je binnenkrijgt…het is dus slecht voor je botten )
@Guusje wrote:
gewone melk is voor kalfjes
en jij denkt dat opvolgmelk, al dan niet biologisch, niet oorsprokelijk voor kalfjes is bedoeld???
jawel, was en flauw grapje :oops: :lol:
en tom krijgt nog steeds 3x daags (.)(.) he…dat scheelt in hoeveel wij hier gebruiken
Ik kom net terug van het CB en zij vertelden mij dat ik met Siënne nu kan overstappen van opvolgmelk naar halfvolle melk. Je moet dan wel vitamine D druppels geven. Tot welke leeftijd weet ik eigenlijk niet
Ga het wel proberen, maar weet dus niet of Siënne het gaat lusten. Ik denk dat ze er gewoon even aan moet wennen. Mocht ze het niet lusten na een tijdje dan geef ik ook gerust weer opvolgmelk.;
@Debbie wrote:
Ik kom net terug van het CB en zij vertelden mij dat ik met Siënne nu kan overstappen van opvolgmelk naar halfvolle melk. Je moet dan wel vitamine D druppels geven. Tot welke leeftijd weet ik eigenlijk niet
Ga het wel proberen, maar weet dus niet of Siënne het gaat lusten. Ik denk dat ze er gewoon even aan moet wennen. Mocht ze het niet lusten na een tijdje dan geef ik ook gerust weer opvolgmelk.;
Tot 4 jaar moet je vit D bijgeven als je gewone melk geeft.
Anne is rond de 13 maanden overgegaan op halfvolle melk, toen was de gratis opvolgmelk op. Commercieel gedoe vinden wij het en ze heeft het niet meer nodig, ze moet haar voedingsstoffen uit haar gewone voeding halen…Ik heb trouwens ook begrepen dat opvolgmelk meer vult dan gewone melk en je kindje daardoor slechter kan gaan eten.
Vanaf 12 maanden mag je gewone koeienmelk geven.
Lara krijgt nog steeds opvolgmelk uit flesjes, 1 Ã 2 keer per dag. Ze is een slechte eter, en aan de opvolgmelk zijn extra vitamines e.d. toegevoegd. Daarom laat ik me dus nog even oplichten door de voedingsindustrie en koop die veel te dure opvolgmelk.
Omdat ze die flessen nog krijgt, geef ik haar verder niet vaak melk. Soms wil ze het zelf omdat ik het drink. Op het KDV krijgen ze ook melk bij hun brood, dus daar drinkt ze het ook. Maar in het begin wilde ze ook geen gewone melk.
Ik heb vandaag op het cb ook te horen gekregen dat ik gewone melk mag gaan geven. Ik blijf de ochtendfles wel nog met opvolgmelk doen en met het broodje eten krijgt ze een bekertje melk.