tot hoelang volhouden?

Mijn kereltje is sinds de zomer overdag zindelijk.

Nu zijn we begonnen met de nacht. Op zich gaat t best goed. Van de 7 dagen is hij er 3 nat ongeveer. ( soms 4) Alleen ik vind t best een opgaaf om midden in de nacht alles te moeten verschonen en te verwisselen met een ontroostbaar ventje naast me. Want hij is steeds intens verdrietig als ie in z’n bed heeft geplast.

We zijn 1 januari begonnen… maar ik heb eigenlijk geen idee hoelang zoiets duurt. Ik denk soms: Zou hij er wel aan toe zijn al?? Sinds een paar maanden een zusje erbij, een nieuwe school, en nu dit erbij. Zou het teveel zijn…of moet ik nog even volhouden. Ik vind t eigenlijk zonde om op te geven, omdat we al even bezig zijn ondertussen.



Ik heb ook een poging geaan om m s avonds op te nemen… maar dan schreeuwt hij echt moord en brand. Dat is ook niet echt fijn. 8)





Hoelang duurde t bij jullie?

ik zou er nog even mee wachten, vooral omdat hij nog niet alle nachten droog is en hij er zelf om moet huilen.



Mijn dochter is sinds een paar weken 's nachts ook zindelijk.

Wij hebben gezegd, als ze een week 's nachts een droge luier heeft, dan mag ze in een onderbroek slapen. En dat is toen gelukt en heeft nog maar 1 klein ongelukje gehad.

Ik zou idd nog even afwachten, al helemaal omdat hij er zo verdrietig van wordt. Het duurt gewoon wat langer voor ze nachtzindelijk zijn, zeker bij jongens.

Het is idd. wel vroeg voor een jongen hoor…

Mijn oudste was met ,5 ofzo in de nacht droog, de jongste wordt in mei 5 en ik begin er echt nog niet aan bij hem. hij is gewoon drijf nat. Zelfs zijn luier moet nog verschoont voor wij zelf naar bed gaan :roll:

Hij slaapt zo vast, heeft echt geen idee. Hoorde ooit van een kinderarts dat het met 7 jaar een probleem wordt, daarvoor niet dus dat hoop ik dat maar :wink:

@maantje wrote:

Het is idd. wel vroeg voor een jongen hoor…

Mijn oudste was met ,5 ofzo in de nacht droog, de jongste wordt in mei 5 en ik begin er echt nog niet aan bij hem. hij is gewoon drijf nat. Zelfs zijn luier moet nog verschoont voor wij zelf naar bed gaan :roll:

Hij slaapt zo vast, heeft echt geen idee. Hoorde ooit van een kinderarts dat het met 7 jaar een probleem wordt, daarvoor niet dus dat hoop ik dat maar :wink:




Onze oudste is nu 6,5 en denk sinds een maand of 5/6 (dus sinds zijn 6e) echt nachtzindelijk.

Overdag was hij toen ruim 3 jaar zindelijk, van de ene op de andere dag.



Soms waren er periodes dat hij ook best wat nachten droog was, maar dan ook net zo hard weken niet.



En wederom ineens… alle nachten droog en nooit geen ongelukjes meer gehad sinds die tijd.



De middelste is net 5 en is zo goed als nachtzindelijk… ook een periode goed gegaan, maar rond zijn 4e verjaardag is hij behoorlijk ziek geweest. 2 week lang kwam alles er aan alle kanten uit… daarna was hij ook de nachten weer nat.

Vond het toen belangrijker dat hij weer fit werd en wat kilootjes aan kwam dan dat hij in de nacht droog was… komt ook wel weer.

Ok dan… wel eensgezind allemaal. Ik had toch wel verwacht dat er bij zou staan dat ik vol moest houden…

ik zou gewoon van die luierbroekjes kopen…

En opeens merk je… hey… al een week droog…

zo ging het bij Wessel…

Totaal geen aandacht aan 's nachts zindelijk worden besteedt.



Nu het spannend is, omdat we gaan verhuizen, was hij vorige week 2 x beetje nat.

Nu wil hij graag in de nacht gewekt worden.

Ik geef hem zelf vooral de regie over dit. Er komt vanzelf een keer weer het verzoek om hem te laten slapen. Zeker voordat hij 18 is.