Hier zit mijn jongste van 5 nog bijna dagelijks in het vooropstoeltje… En mijn oudste van ruim 7,5 zit nog achterop in zijn bobike stoel. De jongste zal ergens tussen de 98 en de 104cm zijn en ik gok dat ze zo’n 18kg weegt, de oudste is nu zo’n 1.21cm en weegt krap 20kg.
Ik heb geen auto en we moeten 's morgensvroeg altijd de bus halen dus we staan op tijd en dan is het het makkelijkste als ze gewoon bij mij op de fiets zitten.
Maar mijn jongste heeft een nieuwe fiets voor haar verjaardag gekregen dus zij fietst nu vaker zelf.
Marite, nou gok ik even dat je een bobike mini hebt voorop… die gaan tot 15 kilo en daar zit jouw dochter dan wel boven. Met een achterzitje zou ik dat wel durven, die steunt namelijk op de zijstangen van het achterframe van de fiets met de voetenbeugels. Maar het voorstoeltje hangt enkel maar met 2 dragende staven aan het balhoofd van je fiets… Ik heb wel eens een stuur zien afbreken daardoor…
dus zou toch niet zo lang meer zo doorfietsen, 5 jaar is ook wel eh… aardig te groot voor een voorstoeltje :shifty:
Marite,
Vind je het niet een eng idee dat dat stoeltje het zomaar zou kunnen begeven en tussen je trappers terecht komt…samen met kind?
Ik vind elk krakje en hobbeltje spannend als Amélie voorop zit. :mrgreen:
Kijk eens op zadelopstang en dan het bekende ervoor en erachter Wij hebben hem afgelopen donderdag binnen gekregen, dus ik ben heel benieuwd hoe het zit! Het geeft mij in elk geval een veiliger gevoel als ik met de beide meiden op de fiets zit.
En ik maar denken dat er nog geen antwoorden waren maar mijn mailserver blijkt plat te liggen
Bedankt voor de reacties.
Odin zal rond de 1.10 zitten en is 17 kilo.
Een fietstoel kopen voor een jaar is ook te overwegen maar ergens ook weer zonde.
Het idee dat hij misschien ergens ingepropt zit geeft mij ook geen veilig gevoel.
Misschien idd een rugsteun en voetensteunen eventueel met spakenbeschermers aanschaffen.
Misschien kun je dan een losse rugsteun kopen die je om kunt klappen zeg maar, en losse voetsteuntjes? Voor mij zou een fietsstoeltje niet perse meer hoeven, maar een rugsteun en vooral voetsteunen zou ik wel belangrijk vinden, al die voeten tussen spaken elk jaar, brr.
Maar hier zit mijn knul van 3 jaar, 1.03 meter en 15 kilo nog prima achterop, en ik denk dat hij er voorlopig nog prima in past, dus zie ik voor mezelf geen reden om het niet meer te doen. Tot de jongste erin moet natuurlijk, maar die zit voorop.
Hier gaan afwisselend Elise en Jesse in het achterstoeltje, kan beiden prima. Voorstoeltje Jesse en Achter Elise durf ik niet meer, dan vind ik het gewicht voorop echt te veel, heb dan moeite fiets onder bedwang te houden. Jesse weegt denk nu wel een kilo of 13. (Elise bijna 17) Elise voorop zou ik echt no way meer durven, dit ivm het onder bedwang houden van het stuur dan, geen idee of het nog ‘kan’
Maar goed, ELise fietst nu beetje met zijwieltjes mee dus we gaan druk oefenen en dan hoop ik dat ze van de zomer zonder zijwieltjes kan fietsen, dan kan ze mee op de weg en kan Thijs voorop en kan ik weer wat makkelijker naar plekken. ALhoewel we nog steeds naar een nieuwe fietskar ( kidcar denk ik toch!) kijken.
LIanne is van nov 2008
zit nog gewoon in de yep voor achterop.
Misschien zou je een 2e hands stoeltje kunnen overwegen?
Kijk anders voor een tweedehands Bobike Maxi. Kan O. lekker droog zitten, met een steuntje en dan evt fietstassen waar zijn benen in kunnen. :thumbup: Vriendin heeft een dochter van 6 en die kan wel fietsen maar lange stukken gaat echt niet goed genoeg (daarbij het drukkere verkeer en een nieuwsgierig kind :lol: ) dus hoppa dan gaat ze achterop (wel kijken ook of je bagagedrager het kan hebben want veel gaan maar tot ong 20-25 kilo) waar ze lekker kan rondkijken.
Maar de meeste stoeltjs zitten toch vast aan de zadelpen?? :think:
Dus dan is het gewicht niet relevant als hij er niet op steunt.
Meen dat je met alles van Bobike kunt kiezen of op de bagagedrager monteren of de zadelpen. De meeste bagagedragers kunnen amper nog gewicht hebben dus veel mensen schaffen het setje voor de zadelpen erbij aan (als het er niet al standaard bij zit). Dan maakt het idd niet uit hoeveel het kan hebben dan ligt het aan het gewicht dat de stoel/zitje kan hebben. De beugels kunnen maar een max aan gewicht hebben de zadelpen kan vast meer hebben.
ken het eigenlijk ook alleen maar aan de zadelpen die van Bobike.
Heleboel andere simpele zitjes zitten vaak wel op de bagagedrager zelf vast.
Ik heb er een nodig die aan de bagagedrager vastzit ivm een semi-electrische fiets die ik heb, zo,n zadelpen past dan niet.
Heb wel een simpel zitje gezien maar kan via de ipad geen foto uploaden.
Hij heet kinderzitje Junior 911… Via google vind je m vanzelf bij afbeeldingen…is dat wat?
Wat ik ook geweldig vind zijn die aanhangers aan je eigen fiets, kind kan dan zelf fietsen maar zit dan toch aan jouw fiets vast…super.
We wonen in een zeer drukke stad qua verkeer en zoiets lijkt me tzt geweldig
@Cell wrote:
Marite, nou gok ik even dat je een bobike mini hebt voorop… die gaan tot 15 kilo en daar zit jouw dochter dan wel boven. Met een achterzitje zou ik dat wel durven, die steunt namelijk op de zijstangen van het achterframe van de fiets met de voetenbeugels. Maar het voorstoeltje hangt enkel maar met 2 dragende staven aan het balhoofd van je fiets… Ik heb wel eens een stuur zien afbreken daardoor…
dus zou toch niet zo lang meer zo doorfietsen, 5 jaar is ook wel eh… aardig te groot voor een voorstoeltje :shifty:
Inderdaad zo’n bobike nog.
Heb altijd begrepen tot 15kg met nog wat speling… En mijn dochter zit wel ver onder de 20kg.
Ik zal haar eens even wegen binnenkort, dat is namelijk niet meer gebeurd sinds ze een jaar of 3 was. Ze is nu net 2 weekjes 5 en een klein en tenger popje… Ze is lichter (en net zo groot) als het 3 jarige dochtertje van een vriendin.
Ik wil binnenkort zo’n zadeltje voor voorop kopen.
Ik moet namelijk wel iets hebben om 2 kids mee te vervoeren op 1 fiets aangezien mijn oudste vaak echt te moe is om te fietsen en hij zijn krachten moet sparen voor gezondblijven/school/eten/cello spelen/spelen enz.
Sinds haar verjaardag fietst de jongste zelf, die wil enkel nog op haar grote roze Prinzessin Lillifee fiets, en zit de oudste bij mij achterop. Maar soms is het makkelijker om de jongste niet zelf te laten fietsen.
Zo’n ding achter je fiets waar je een kinderfiets in vast kan zetten lijkt me nog alijd ideaal alleen de prijs niet .
ik zou denk ik gaan voor een ruggensteun en voetensteuntjes ipv een fietsstoeltje als ik er nu nog een zou moeten aanschaffen.
sophie zit nog wel in het fietsstoeltje maar heb de riempjes al nooit meer vast, en als ze bij oma is zit ze met haar voeten in de fietstassen en dat gaat ook prima.
dus ik zou nu geen stoeljte meer aanschaffen
Hier ook nog een 4-jarige voorop in een gmg. Ze is tussen de 15 en 16 kilo. En een 5,5 jarige achterop in hetzelfde stoeltje voor achterop. Hij weegt 21 kilo en is 1.12m.
Hij kan er echt nog wel een tijdje in en het lijkt me veiliger dan ruggesteun met steuntjes. Ten eerste omdat hij nog echt niet bij die steuntjes kan, ten tweede omdat ik (en ik kan het mis hebben) denk dat hij met de banden vast gewoon veiliger zit. In ieder geval veiliger dan los :think: Of ben ik nou gek?
Maar de jongste voorop begint wel op zijn eind te lopen. Oudste zie ik voorlopig nog niet naast me fietsen (erg slingerend en onzeker) dus ik zit ook aan een zadeltje te denken.
In jouw plaats zou ik niet eens overwegen om alleen voor een rug en steuntjes te gaan.
Eline past er met haar lengte en gewicht bijna niet meer in, ze zit nog in een bobike maxi zitje. Zal binnenkort wel over moeten op zo’n ander zitje, maar ben op zoek naar een bakfiets. Zou haar nu echt nog niet los erop zetten, en dat durft ze ook niet