Tot hoe oud een middagslaapje?

Hoi,



Mijn oudste is nu ruim 2 jaar en 8 maanden, en slaat steeds vaker zijn slaapje over. Aan de andere kant, als hij eenmaal slaapt kan hij rustig 2,5 uur slapen.



Hoe laat waren jullie kinderen toen ze 's middags niet meer (regelmatig) sliepen?



Groetjes,

Femke

Hier beginnen er steeds meer dagen te komen dat er geen middagslaapje is.

Vooral aan het einde van de dag vind ik dat best vermoeiend.

Hij is dan eigenlijk bekaf en dat uit zich in heel druk zijn en niet luisteren.

hier is er al ruim een half jaar meer dagen zonder middagslaapje dan dat ze wel wil slapen.

en op sommige dagen valt ze bijna om van de slaap, maar als ik haar dan in bedje leg gilt ze alles bij elkaar.

een voordeel is wel dat ze meestal op het eind van de middag dan erg rustig is :slight_smile:

Wij hebben het bij lasse heel lang volgehouden wat erg handig wat met een baby destijds.



Toch zeker wel tot 3,5. Soms zijn er fases dat ze niet meer willen maar als je dan volhoudt pikken ze het wel weer op.

sinds een week gaat Elize 's middags niet meer naar bed. ze is bijna 2,5. ik merkte dat ze 's ochtends wel erg vroeg wakker begon te worden. ze sliep vaak wel 2-3 uurtjes 's middags maar ik merk wel dat ze er aan toe is om zonder middagslaapje te doen.



vind ik wel jammer want ik kan mijn rust goed gebruiken nu. maar goed.



als we haar nu 's avonds in bed leggen is ze ook gelijk in dromenland, terwijl ze eerst vaak wel 30-60 min aan het brabbelen was voordat ze in slaap viel.

Oudste tot ruim 2,5 jaar en jongste tot ongeveer 1 jaar en 10 maanden.

De laatste 2 weken hebben we Juul wel eens op gelaten. Eerder hoefde wij dat niet te doen, hij heeft zijn slaap hard nodig. Maar nu gaat het goed, af en toe geen slaap.

Imme slaapt nu van 9.30 t/m 11.30 uur, Juul zou dan van 12.30 t/m 14.30 slapen en dan Imme weer van 14.30 t/m 16.30 uur. Ik ben anders alleen maar thuis omdat de kids moeten slapen…

Mijn dochtertje slaap al niet meer s’middags vanaf dat ze 2 jaar is.

Wel slaapt ze nu als we niet vroeg op hoeven uit tot een uur of 8:30/9:00 (soms nog later).

Als ik weet dat ze de volgende ochtend op tijd op moet dan leg ik ze sávonds tegen 19:00 in bed …maar ze kan ook makkelijk tot 21:00 op blijven zonder slaapje.

Bij Levi komen de middagslaapjes nu soms weer terug (gelukkig).

Hele periode geweest dat hij echt niet ging slapen 's middags, mt als gevolg dat hij echt zwaar oververmoeid was!



Hij is nu bijna 2,5 jaar.

He meiden, bedankt voor jullie antwoorden!!! Hij slaapt nu bijna elke dag weer, maar soms (zoals vandaag) lukt het echt niet. Nou, dan blijft hij maar op…



Groetjes,

Femke

Hier ging de middag slaapjes met periodes af en tie slechter wel telkens vol gehouden.

Hij is nu 3 jaar n 8 maanden en slaapt de laatste ander halve maand bijna niet meer overdag.

Ongeveer eens per week slaapt hij nog een uurtje en daaar vraagd hij dan ook om.

tygo slaapt soms wel soms niet

het is maar net hoe het gaat en met zijn energie staat

soms geeft hij het ook zelf aan en zegt ie “mama tygo slape”

dan breng ik hem voor een paar uurtjes naar bed

als hij erg druk is en hierdoor niet kan slapen geef ik hem vaak iets zoutigs te eten.

had op school meegekregen dat het ook te maken kan hebben met een tekort aan zouten.

dit helpt wel moet ik zeggen.

het welbekende cup a soup momentje noem ik het ook wel eens :mrgreen:

Tim gaat nu naar de PSZ, dus in de middag slaapt hij niet.

Ik merk wel dat hij dan idd super moe is, maar slapen doet hij niet meer…



Als hij niet gaat probeer ik hem wel even 1 uurtje te laten slapen…

Hier slapen ze allebei (3 en 1,5 jaar) s’middags nog een uurtje of 2 of 2,5 soms, soms heeft Jayden ook geen zin en ligt hij een hele tijd te kwebbelen, zingen of te rommelen boven totdat hij zegt dat ie eruit wil, of hij komt zelf zijn kamer uit maar meestal slaapt ie nog wel s’middags, sla ook weleens een middag over als we ergens heen gaan ofzo dat wel, maar als ik hem 2 of 3 dagen achter elkaar geen middagslaapje laat doen issie mega chaggie :mrgreen:

jasper slaapt sinds een maand of twee niet meer overdag.

Hij zou wel kunnen slapen (wat later op de middag) maar dan is hij s avonds zeker tot 23:00 bezig.<br /> <br /> nu zonder middagslaapje is hij aan het einde van de dag nog wel te doen, en slaapt tegen 20:00..<br /> <br /> Ik zou dus zeggen; Als je kind moeite krijgt met het s avonds in slaap komen, dan zou ik hem overdag meer wakker houden.

Wanneer dat moment is, dat zal voor elk kind anders zijn