tot hoe lang in wiegje?

Hoi dames,



De titel zegt het al: hoe lang pastten jullie beebs in een wiegje?



Als onze tweede komt is de oudste 20 maanden. Zij slaapt nog in een ledikantje en nu vragen wij ons af of we beter een ledikantje kunnen bijkopen of een wiegje. Dan zou nl. de oudste naar een (junior)bed moeten als de baby uit de wieg is gegroeid. Maar wanneer is dat?



En je hebt verschillende formaten wiegen toch? Is 80 cm het langste wat je vinden kunt?

nano heef tot zes maanden in zijn wieg gelegen. Qua lengte had ie nog wel een hele tijd langer erin kunnen liggen, maar hij ging toen zitten, en rollen en zo en dat werd een beetje gevaarlijk met dat heel lage randje.

ik heb nu het wiegje van mijn neefje en die heeft er 4 a 5 maanden in geslapen

maar hij was ook vrij groot geloof ik

Sterre heeft volgens mij tot 3 1/2 maand in het wiegje gelegen. Ze paste er toen nog makkelijk in, maar ging de bekleding lostrekken… Maar qua lengte had ze er nog veel langer in kunnen liggen… (´t is wel leuk hoor, zo´n kleine minibeebje in een wiegje… :inlove: ledikantje is dan nog zoooooo groot :eh: )

Thomas was ook 20 maanden toen zijn broertje geboren werd. Sem heeft toen 5 maanden in een wiegje gelegen en Thomas is toen naar een 1-persoonsbed gegaan. Dat ging prima!!

De jongste heeft zelfs tot 7 maanden in de wieg gelegen. Wat betreft grootte had ze nog wel langer daar in kunnen liggen. Maar op een gegevenmoment voelt het toch niet echt veilig meer.

Ik zou overigens de oudste niet naar een groter bed overdoen vanwege de komst van een volgend kindje. Hier vonden de kinderen het altijd heerlijk om nog lang in een veilig ledikantje te slapen. En voor jezelf is het ook wel handig als ze nog veilig in een ledikantje liggen en niet de hele bovenverdieping af gaan struinen. (ja wij hadden van die brave kinderen die nooit pogingen hebben ondernomen uit hun bedje te klimmen) We habben op een gegeven moment zelfs 3 ledikantjes staan. Tweede hands zijn ze voor ene prikkie te krijgen dus alleen met een nieuw matrasje ben je al klaar.

Maar er zijn ook genoeg kinderen die vanaf twee jaar in een groot bed liggen dus het kan best.

Jeremy heeft maar 1 maand in zijn wiegje gelegen, toen werd meneertje al te groot en zijn we over gegaan naar een ledikantje.

Ik hoop dat zijn zusje er straks wat langer in mag liggen :wink:



En Jeremy… die ligt nu al een half jaar in een groot bed (omkeerbaar bed van IKEA) en hij vind het super!

Uit zijn ledikantje begon hij te klimmen met gevaarlijke dingen als gevolg.

Dus…



Doe wat je eigen gevoel ingeeft.

Wil je een groter bed voor je oudste neem er wel de tijd voor om deze te laten wennen.

Jeremy was snel gewend… :shock: hij lag 's middags voor het eerst in zijn grote bed en we hadden hem 's nachts in zijn nieuwe kamer in zijn ledikantje gelegd.

Hij werd 's ochtends wakker in zijn grote bed.

Ledikantje is sinds dien niet meer van hem…

Het gaat super!!

Nou wij hebben ons ventje van het weekend eindelijk over gelegd in zijn ledikantje. Wat een ander gezicht… Hij heeft ineens weer ruimte om zich heen. Hij paste dus ruim 3 maanden in zijn wiegje.

Isabel 4 maanden, ze moest eruit omdat ze heel onrustig werd omdat ze met haar handen tegen de zijkanten kwam.



Jasmijn 6 maanden, ze kon er nog wel langer in, maar ik wilde haar laten wennen aan een ledikant omdat ze op het kdv heel slecht sliep in zo’n groot bed.



Ik heb Isabel ook nog gewoon in een ledikantje liggen, van de winter gaan we een groot bed aanschaffen en gaat er een ledikantje naar mijn zus.

alex is met 3 maanden overgegaan naar het ledikantje omdat hij zichzelf wat omhoog werkt. Hij lag dan met zijn hoofd tegen de bovenkant van het wiegje aan.

Hij ligt nu lekker in het ledikantje.