Tot 6 kg 5 flessen, na 6 kg 4 flessen...

Zat vandaag de verpakking eens te lezen van Nutrilon en ik zal wel heel blond zijn en iets niet snappen wat iedereen wel snapt…

J drinkt sinds deze week de 200cc :shock: en hoe! Hij heeft helemaal de smaak te pakken en drinkt graag en veel. Hij zit aan de bovenkant van de groeicurve en daar ben ik , gezien zijn bijzondere levensstart, beretrots op.

Nu zag ik op de verpakking dat een ukkie van tussen de 5 en 6 kg 5 flessen van 200cc mag, maar owee als hij boven de 6 kg komt dan mag hij er nog maar 4. Is dat omdat je dan geacht wordt met bijvoeding te beginnen? Lijkt me toch beetje erg vroeg met 3 maanden :think: ?

Ik vertrouw eerlijk gezegd altijd eerder op J en zijn behoeften dan op statuutjes enzo, maar misschien is hier iemand met de simpele verklaring? J is toch 6,2 kg nu maar ben echt niet van plan zomaar een fles weg te houden, tenzij hij er echt geen trek in heeft.

Volgens mij maakt het ook uit hoe oud je kindje is…? Staat niet op de Nutrilon, dat weet ik, maar Jinthe weegt in ieder geval al geruime tijd boven de 6kg en volgens het CB moet ze wel nog vijf flessen van 200cc hebben.

Ik denk gewoon nog 5 aanbieden hoor, het is niet dat als hij boven de 6 zit jij alles moet laten vallen…

zolang hij niet boven de liter per dag zit, geen probleem.

Op de verpakking staat alleen een richtlijn. Mijn jongens groeien ook tegen de bovenlijn (ben ik ook beretrots op, een tweeling die tegen de +2 lijn groeit :inlove:) en hebben pas sinds 2 a 3 weken dat ze op 4 flessen per dag zitten.

Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en woog 1,5 week geleden 5570 gr, een lichtgewichtje dus. Ik krijg hier met moeite 5 x 180+6 erin. Nu geef ik Friso voeding en daar staat alleen tot >5 kg op aangegeven 5 flessen van 180+6. Vanaf 6 kg zal dan op de opvolgmelk staan en is dan vanaf 6 maanden, dus ik denk wel dat het met de bijvoeding te maken heeft wanneer je minder flessen gaat geven.

Ik geef mijn dochtertje voorlopig nog wel 5 flessen, dat heeft ze echt wel nodig.

Maar niet alle kindjes wegen op hetzelfde moment 6kg…kan dus dat bijvoeding dan helemaal nog niet van toepassing is…

Jinthe woog met twee maanden bv. al 6,5kg en dan is bijvoeden absoluut nog niet aan de orde. :wink:

sassie1980, kan me voorstellen dat je daar heel trots op bent, ja! :slight_smile:

Luuk krijgt sinds kort 3x200 en 1 x 230, hij weegt nu 7120… Toen hij 6 kilo was kreeg hij nog wel meer als 800cc melk, maar hij zit al op 4 flessen sinds hij 3 maanden is. Ik laat hem eigenlijk zelf bepalen hoeveel hij wil drinken. Heb wel nagevraagd bij CB maar hier geven ze geen richtlijnen…gewoon op verzoek voeden eigenlijk. Ieder kindje is toch weer anders dus zo’n schemaatje zegt niet zoveel volgens mij.

Ik ben ook niet van plan J te laten hongeren omdat dat op de verpakking staat, volg ook mijn eigen (meer J zijn) gevoel. Maar vraag me dan altijd af waarom ze dat erop zetten. Inderdaad, ieder kind groeit in zijn eigen tempo, niet iedereen weegt met zoveel maanden 6 kilo.

Ik denk ik gooi de vraag eens hier neer, ben af en toe beetje beu van statuutjes en richtlijnen (uw kind is te dik, uw kind is te klein, heb het zelf niet meegemaakt maar hoor dat zo vaak en vind het vaak onnodig zo’n onrust te stoken -tenzij er ECHT reden voor is natuurlijk!!!-).

sassie ; lekker ook van jouw jongens dat ze zo lekker groeien!

angie; lichtgewichtjes moeten er ook zijn toch? Daar vallen die grote knullen later weer op :wink: . Of krijg je commentaar op het lichtgewicht zijn?

Op kleding staat ook vaak het aantal maanden vermeldt. Hierbij nemen ze, net als bij de melk (denk ik), gewoon het gemiddelde. Ik denk dat je bij alles gewoon moet kijken of het voor jouw kind ook van toepassing is. :slight_smile:

Onze zoon was bijna een half jaar toen hij overging naar 4 flessen. Voor die tijd had hij er gewoon 5. En hij woog ook meer dan 6 kilo

Nee hoor, ik heb geen commentaar gehad over mijn lichtgewichtje. Niet van de kinderart, CB en ook niet uit mijn omgeving. Vaak vinden mensen het juist leuk, omdat ze zolang klein blijft. Ze draagt nu met 4,5 maand maat 62, moet dan niet te ruim vallen, anders is het al snel te groot.

Ze groeit goed, eet goed en ontwikkelt zich erg snel. Niets mis mee!

Ik voed hier overigens ook op verzoek en kijk niet zo naar de tabellen. Ze mag van de kinderarts zelfs meer als op de pakken aangegeven word.