Tortilla taart - hoe maken jullie die?

Titel zegt al genoeg denk ik? :lol:

Ik had vorige week een toetillataart gemaakt. In de springvorm in de oven.

Eerst gehakt, tomaat, bosui, mais en weet ik niet meer. Er zaten iig groenten in waarvan ik nog een bertje over had.

Creme fraiche om de tortillas mee in te smeren, en geraspte kaas.

We hadden er alle 4 zoveel zin in, en ik haal netjes de springvormrand eraf, en … De zooi zakt zo uit elkaar. Ofja, het schoof van elkaar af :x

Dus mijn vraag, welk recept gebruiken jullie zodat hij mooi stevig blijft?

ik lees even mee…heb er nog nooit 1 gemaakt, maar was dat binnen kort wel van plan.

Ik heb geen recept ofzo maar kan me indenken dat je iets aan de randen moet hebben om t bij elkaar te houden?

Bedoel je gewoon een spaanse tortilla?

Afgezien van de ingredienten maak ik hem in de koekenpan. Alle ingredienten goed mengen met geklutste eieren. In de koekenpan, niet te hoog…Na 10-15 minuten draai je hem om (eerst met ander bord en dan natte kant in de pan en weer 10-15 minuten bakken.

Klaar is de tortilla…

owww ik heb die ook heel vaak gemaakt, maar vraag me nu af waar ik het recept heb liggen :think:

ik begin zoiezo altijd eerst met een tortilla, dat weet ik dan weer wel. :slight_smile: begin en eindig daarmee.

maar de rest? :think:

@Madre wrote:

Bedoel je gewoon een spaanse tortilla?

Afgezien van de ingredienten maak ik hem in de koekenpan. Alle ingredienten goed mengen met geklutste eieren. In de koekenpan, niet te hoog…Na 10-15 minuten draai je hem om (eerst met ander bord en dan natte kant in de pan en weer 10-15 minuten bakken.

Klaar is de tortilla…

Ik bedoel zo’n tortilla taart met Wraps/tortilla’s.

http://www.smulweb.nl/recepten/1146226/Tortillataart

Volgens mij weet ik wat jij bedoelt, en is het niet dezelfde.

Maar misschien moet ik er ook eens eieren tussen gooien. Stolt fijn, en houdt alles bij elkaar :slight_smile: Dat ga ik iig de volgende keer proberen.

@Christine wrote:

Ik heb geen recept ofzo maar kan me indenken dat je iets aan de randen moet hebben om t bij elkaar te houden?

Dat was ik dus ook aan het denken.

Maar ik weet dus begod niet meer hoe ik die voorheen ooit heb gemaakt. :oops:

In de kerst editie van dat Jumbo blaadje stond er eentje.

Dat was gewoon de Honig familiegerechten variant (mexicaanse wraps), maar in plaats van te rollen moest je ze stapelen.

Maar geen ervaring ermee.

@Imfe wrote:

@Christine wrote:

Dat was ik dus ook aan het denken.

Maar ik weet dus begod niet meer hoe ik die voorheen ooit heb gemaakt. :oops:

Ik heb hem pas gemaakt.

Om en om gestapeld; tortilla insmeren met creme fraiche, dan gehakt/groeten vulling, geraspte kaas erover. dan weer tortilla, enz. eindigen met tortilla met creme fraiche en geraspte kaas erover. 20 min op 200 gr.

Aan de randen had ik niks extra’s gedaan.

Het zag er mooi uit en viel niet uit elkaar. En belangrijk, het was erg lekker.

Had je die in een springvorm? Of gewoon in een ovenschaal?

Ik kan het niet hebben dat ik die niet voor elkaar kreeg :lol: Wil die dus ook deze week weer eens maken om te zien of het nu wel zal lukken 8)

Ik had hem in een springvorm, maar die had in de oven wel wat gelekt. Maar het eindresultaat was wel mooi.

Misschien ook even opletten dat de gehakt/groentenvulling niet te nattig is.