Topografie

Jan is druk met topografie op school.

Vind het ook leuk om te doen en mij dan te vertellen langs welke plaatsen je komt als je naar Duitsland wil.

En ik ?

Ik zit te luisteren… en denk… als jij het zegt zal het zo zijn … :shifty:

Dat is gewoon echt allemaal weggezakt he.

Hebben jullie dat nou ook ?

ik ben altijd al topografisch gehandicapt geweest… ik snap helemaal hoe je je voelt… :oops:

Hihi.

Het erge is, ik heb er examen in gedaan…

Maar moet zeggen dat dat vnl. ging over grondsoorten, industrie ed.

Door het werk van mijn man hebben we een grote kaart van Nederland in de keuken hangen. Daar kijken we heel vaak op. Om te zien waar papa ongeveer is. ( en voor mij hoe lang het ongeveer duurtvoor hij thuis is :wink: ) Erg leuk! En ik leer gewoon met mijn kind mee :lol:

Haha ja zo gaat het nu wel.

Leuk om te zien.

Maar apart om te merken wat je allemaal al kwijt bent.

Ik vond topografie altijd erg leuk op school.

Maar geen idee eigelijk of ik dat nu nog weet…

Ik weet wel wat plaatsen in Duitsland, maar daar is gelijk ook alles mee gezegt hahaha. :wink:

Ik heb ook weer veel bijgeleerd door het overhoren van mijn oudste zoon. Echt erg dat ik zoveel vergeten was/ben. Zeker met die rivieren en wateren :oops: .

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben :mrgreen:

Zo moest ik ook even wennen aan de andere manier van rekenen die ze nu hebben.

Oh ja, heel herkenbaar. Zonen kregen op een gegeven moment een soort van staartdelingen, waar ik me maar niet meer aan gewaagd heb (uitkomsten met rest enzo??). Ik was veel te bang om ze in verwarring te bregen met mijn “ouderwetse” aanpak :lol: .

dat had ik nou dus ook !!

ik zou hem ezelbrug geven…

was niet slim…

Het gebeurd zo vaak dat ouders met rapportgesprekken aangeven dat ze zelf de landen en steden niet meer wisten of zelfs nooit geweten hebben :slight_smile: Heel veel voorkomend dus.



Hetzelfde met de werkwoordspelling in groep 7 en met de nieuwe manieren van onder elkaar rekenen. Ik heb altijd op ons deel van de schoolwebsite voorbeeldjes staan van waar we mee bezig zijn, zodat ook ouders even kunnen spieken :slight_smile: