Ik ben al tijden van plan een aantal topics die voor mij van waarde zijn van belan en gevoelswaarde hebben, om die op de 1 of t ander moment te bewaren.
Maar hoe ? ? ?
Ik heb nu alle topics die ik graag wil opgezocht, ik heb dan de 1e pagina er van geopend en dan bij
-bestand
-opslaan als
-bestandsnaam…de titel ( komt vanzelf)
-en dan doe ik bestandstype webarchief enkel bestand.
Als ik hem dan open op mijn comp via mijn documenten,
dan krijg ik het topic zeg maar net zoals op het moment dat ik KOK zelf open zeg maar .
Maar als ik deze bestanden op deze maniert op cd-tje opsla ( kan dit uberhaupt?) kan ik dan ook het topic zo zien en bekijken, dus met de popjes, met de toegevoegde afbeeldingen e.d ?
Of kan ik dan alleen pag 1 zien en niet verder naar de volgende pag om die in te zien ??
Snappen jullie wat ik bedoel ?
Nog een vraag:
Als ik wil printen kan ik dan ook zo doen dat ik alleen het tekstgedelte doe? dus wel met de popjes maar zonder dus heel het KOK gebeuren er om hjeen?
Moeilijk uitleggen dus :roll:
NU ja ms snapt iemand me :mrgreen: succes en iig bedankt alvast.
Oei Bianca lastige vraag…ik weet dat Ruud me indertijd aanraadde om wanneer ik een pagina van internet wilde opslaan dat als .html te doen. Dan blijven de functies ook min of meer aanwezig…
Heb je mss de mogelijkheid om het bv te proberen met een herbeschrijfbare CD? Lijkt mij de makkelijkste manier nl om het te proberen zonder dat het je een CDtje kost. Als dat eenmaal goed zit en lukt dan daarna van die CD weer een kopie branden die je voor heeeel lang kunt bewaren.
Het klinkt iig zoals je het nu hebt gedaan alsof je ws alleen maar die eerste pagina ziet…
:think: owkee ja zo als nu op de comp staat kan ik gewoon het gehele bestand bekijken,
dat proberen van op een rewriteble cd is een goeie ja,
( moet ik hulp hebben hoor geen idee of mijn lappie dat kan en ik weet zelf ook er niks van af)
Ik zal es dré vragen of hij dat deel snapt.
Iig thnx, ow ja en wat HTML in ? das toch allesn de text dan ?
Als je gewoon de opslaan als functie van Internet explorer gebruikt neemt ie “alles” mee Bianca.
Dan blijft in principe alles zoals het is…
en als ik dat dan zo op mijn compje heb staan kan ik dat ook zo op cd zetten duss ??
ik heb met andré overlegt maar die heeft geen idee hoe dat moet ( ik kan nog meer op de comp dan hij)
dusssssssssss iemand zin een korte uitleg te doen hoe ik iets van comp op cd krijg ? en kan dat ook met een laptop
ik heb wel zon cd geval in dat ding zitten
Wil ik ook wel bewaren. Klinkt wel erg gemakkelijk zo eigenlijk.
Alleen… misschien toch te gemakkelijk gedacht?
Ik krijg niet alle pagina’s in 1 keer, denk ik. Tenminste als ik op die gesavede pagina op bv blz 2 klik, dan kom ik gelijk weer op kok terecht en idd. de 2e pagina.
Wat ik doe:
Op internet juiste topic (ik sta dus al op pagina 1) doe ik save as
en als type staat er all standaard Web Page, complete.
Op mijn hd krijg ik ook een html bestand en een directory met alle mogelijke icoontjes en plaatjes.
Is er ook een mogelijkheid om alle pagina’s in 1 keer op te slaan of moet ik toch alle pagina’s langs?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Bianca,
Ik heb zelf een cd rewriter in mijn laptop zitten. (werk)
Ik zal het straks nog ff testen (lang geleden dat ik het heb gebruikt). Maar volgens mij kan ik als er een rewritable cd in heb zitten gewoon gebruiken alsof het een schijf extra is.
Dus gewoon slepen in windows explorer.
En anders met Nero of iets dergelijks…
Ik ben bang dat je per pagina moet opslaan.
Bedankt Ruud, ik was er al bang voor. :?
Inmiddels een cd recordable cd gepakt om weer eens mijn bestanden te backuppen.
Ik zie dat ik idd alle bestanden die ik op de cd wilt zetten gewoon naar de D: (is bij mij de cd rom drive) kan doen en toen ik daar klaar mee was moest ik nog aangeven dat ik deze bestanden wil branden (Write these files to CD)
En nu is mijn bezig met branden.
Wel heel gemakkelijk zo eigenlijk
Maar ik heb geen idee of dit een optie is van XP zelf. Lijkt er eigenlijk wel op.
klinkt mij allemaal te ingewikkeld
zonneschijn jou zin die je schreef
.
Op internet juiste topic (ik sta dus al op pagina 1) doe ik save as
en als type staat er all standaard Web Page, complete.
Op mijn hd krijg ik ook een html bestand en een directory met alle mogelijke icoontjes en plaatjes
klinks al geheimtaal , ik weet niet wil al wel denk ik een jaar opslaan maar idd zoals ruudjûh zegt ws per 1 pag , maar op cd is denk ik "handiger" en "goedkoper"dan elke keer 1 blaadje opslaan ik heb bijna 100 pag nl :?
nu ja ik vrees dat het niet handig is, jammer maar helaas,
iig superbedankt voor jullie hulp.