...

:slight_smile:

Ik kan je helaas niet helpen met je laatste vraag over die test.



Het kan wel zijn dat je cyclus nu zelf op gang moet komen dus dat je dan toch gewoon af moet wachten.



Zou anders ff aan de huisarts of apotheek vragen.

:slight_smile:

Ik weet niet hoe lang je de pil al voorheen slikte, maar bij mij heeft het ook ca 3 maanden geduurd, voordat mijn menstruatie weer op gang kwam…Lichaam moest weer even ontpillen.



Ik had ook niets meer op voorraad tot mijn schrik en dacht ook een maandje te wachten en weer opnieuw te gaan slikken, maar dat werd dus een tijdje langer.



Tussentijds heb ik ook flink in de rats gezeten omdat ik dacht dat ik misschien wel zwanger kon zijn…



Dus het kan alle kanten op.



Sterkte ermee.

Hoi



Was je voordat je de pil nam altijd regelmatig ongesteld? Dan zou je nu idd verwachten dat je nu wel ongesteld zou zijn. Het is een fabeltje dat eerst de hormonen uit je lijf moeten zijn voordat je ongesteld en dus evt zwanger kunt worden.

Als je voor het slikken van de pil onregelmatig ongesteld was dan is dit het zelfde probleem dat je nu niet ongesteld wordt.

Ik zou zeker even met de ha overleggen maar als je niet zwanger wilt worden zou ik gewoon beginnen met de pil en de eerste maand extra veilig vrijen en dan de stop week afwachten en bij de 2e strip pas weer ‘onveilige sex’ hebben.



Slikte je de pil altijd door? Hierdoor kan het slijmvlies in je baarmoeder nu zo dun zijn geworden dat dat eerst opgebouwd moet worden voordat het met je ongesteldheid weg kan en dat kan even duren.



Als je zwanger zou zijn geweest en dit is afgestorven maar niet afgestoten moet je hcg in je bloed en urine hebben, omdat dit ook je ongesteldheid uitstelt. Dus blijft je ongesteldheid uit omdat je zwanger bent kun je dit aantonen in urine.



Ik hoop je geholpen te hebben.

:slight_smile:

@tantekaatje wrote:

Hoi



Was je voordat je de pil nam altijd regelmatig ongesteld? Dan zou je nu idd verwachten dat je nu wel ongesteld zou zijn. Het is een fabeltje dat eerst de hormonen uit je lijf moeten zijn voordat je ongesteld en dus evt zwanger kunt worden.

Als je voor het slikken van de pil onregelmatig ongesteld was dan is dit het zelfde probleem dat je nu niet ongesteld wordt.

Ik zou zeker even met de ha overleggen maar als je niet zwanger wilt worden zou ik gewoon beginnen met de pil en de eerste maand extra veilig vrijen en dan de stop week afwachten en bij de 2e strip pas weer ‘onveilige sex’ hebben.



Slikte je de pil altijd door? Hierdoor kan het slijmvlies in je baarmoeder nu zo dun zijn geworden dat dat eerst opgebouwd moet worden voordat het met je ongesteldheid weg kan en dat kan even duren.



Als je zwanger zou zijn geweest en dit is afgestorven maar niet afgestoten moet je hcg in je bloed en urine hebben, omdat dit ook je ongesteldheid uitstelt. Dus blijft je ongesteldheid uit omdat je zwanger bent kun je dit aantonen in urine.



Ik hoop je geholpen te hebben.




Hmmm, ik had voordat ik de pil slikte altijd een hele regelmatige menstruatie (28 dagen) en bij mij kwam het echt dat mijn lichaam weer moest wennen om zonder hormonen van de pil verder te gaan.

Dat ontpillen bestaat echt hoor en is geen fabeltje!!



Het kan natuurlijk wel op een gegeven moment zo zijn, dat je een eisprong krijgt en dan zwanger kunt raken voordat je je menstruatie hebt gehad.

Ja, het kan zijn dat je wat langer moet wachten totdat je weer ongesteld wordt., maar dat ontpillen ligt niet aan de hormonen die in je lichaam nog zitten die zorgen dat je niet ongesteld wordt, maar aan de verdunning van je baarmoederslijmvlies en de natuurlijke hormoonspiegels van je lichaam.

@tantekaatje wrote:

Ja, het kan zijn dat je wat langer moet wachten totdat je weer ongesteld wordt., maar dat ontpillen ligt niet aan de hormonen die in je lichaam nog zitten die zorgen dat je niet ongesteld wordt, maar aan de verdunning van je baarmoederslijmvlies en de natuurlijke hormoonspiegels van je lichaam.




Dan zal het wel aan de natuurlijke hormoonspiegel gelegen hebben :wink: , want slikte al flink wat jaren de pil.



Ik heb zelfs hier gelezen op KOK, dat het bij sommige mensen wel een jaar :shock: duurde, voordat de menstruatie weer op gang kwam.

Dat is dan wel heel zuur als je zwanger wilt worden…

Als je na de stopweek niet opnieuw begint met een nieuwe strip, is de kans groot dat je dan nieteens ongesteld wordt en zwanger bent ( als je sex hebt gehad uiteraard :wink: ).



Dat je nog 3 maande onvruchtbaar zou zijn als je stopt met de pil is een fabeltje van 30 jaar geleden. Toen waren er idd zulke zware pillen dat je beter de eerste 3 maanden nog niet zwanger kon raken.



In deze tijd is de pil zo verbeterd, dat je meteen voor een kindje kunt gaan.



Dat het baarmoederslijmvlies weer op moet bouwen, daar kan ik daarintegen wel inkomen, maar dat is bij iedereen anders.



Ik had voor het pilgebruik een hele onregelmatige cyclus en toen ik stopte was ik daarna juist net weer wel regelmatig. Ook niet op de dag, maar toch ongeveer in die week.





Van die hcg is al uitgelegd zie ik. :thumbup:

@Mir71 wrote:

@tantekaatje wrote:
Ja, het kan zijn dat je wat langer moet wachten totdat je weer ongesteld wordt., maar dat ontpillen ligt niet aan de hormonen die in je lichaam nog zitten die zorgen dat je niet ongesteld wordt, maar aan de verdunning van je baarmoederslijmvlies en de natuurlijke hormoonspiegels van je lichaam.




Dan zal het wel aan de natuurlijke hormoonspiegel gelegen hebben :wink: , want slikte al flink wat jaren de pil.



Ik heb zelfs hier gelezen op KOK, dat het bij sommige mensen wel een jaar :shock: duurde, voordat de menstruatie weer op gang kwam.

Dat is dan wel heel zuur als je zwanger wilt worden…
Bij mijn schoonzus duurde het de 1e keer 3 maanden voordat ze eindelijk ongi werd. Een goede vriendin van haar (ook kennis van ons) is sinds januari nog steeds niet ongi. Ik hoorde van mijn schoonzus dat ze nu doorverwezen is naar de gyn. Uit het eerste onderzoek bleek dat haar hormonen (of wat dan ook) nog steeds in de “pilstand” verkeren. Ofterwijl haar lichaam denkt dat ze nog steeds aan de pil is :think:



:-* Liefs, Evelien :vlinder: