...

Misschien zou je je schildklier kunnen laten prikken…

Het enige wat ik weet is dat ik na de bevalling van de 1ste…(20 jaar geleden)… Ook zo heftig menstrueerde… …(nog steeds)…



Maar 10 jaar later bleek dat mijn schildklier niet meer optimaal functioneerde…



Ik zeg niet dat het het is…maar als iets je hormonenhuishouding voor een groot deel bepaald is het wel je schildklier…



En na laten kijken kan nooit geen kwaad. :wink:



succes.

Anouk, wat waren je waardes? Wat de huisarts als ‘binnen de grenzen’ beschouwt kan nog wel eens net op het randje zijn.

Bij mij werd een te trage schildklier vastgesteld, en ik had precies dezelfde klachten als jij !

De moeheid en het “tandvlees”… is wel herkenbaar…



zou het toch nog even navragen…vooral die korte menstruatiecyclus herken ik…

Ik had tijdens de zwangerschap totaal geen bloedverlies… Nog geen druppel.



Zeker als je niet zeker weet of het na de laatste bevalling was…



Mijn schildklier is wel 5x nagekeken. vanaf mijn jeugd al…



Ga ook even na. of het in de familie zit… zeker aan moeders kant…

2 tantes van mij hebben het . en bij mijn moeder is het pas ook geconstateerd…

Zou je je niet kunnen laten doorverwijzen naar een andere gyn voor een second opinion? Even een frisse blik?

Je verhaal klinkt me erg bekend in de oren. Na de bevalling van mijn derde kindje begonnen bij mij de problemen. Ik heb geloof ik anderhalf jaar aan een stuk gevloeid. Eerst de pil gehad, daarna het spiraaltje, werkelijk niets hielp. Iedere keer op het randje van bloedarmoede (waardoor ik dus altijd moe was). In juli heb ik een ingreep ondergaan aan mijn baarmoeder. De gyn. heeft een ballon ingebracht in mijn baarmoeder, en deze ballon gevuld met een vloeistof van ongeveer 90 graden. Deze ballon laten ze een kwartier zitten en hierdoor wordt het baarmoederslijmvlies weggebrand tot op de spierlaag. De ingreep heet een ballon ablatie. Ik vond het een erg pijnlijke ingreep en ik moest ervoor onder narcose. Maar ik zou het zo weer doen. Sinds de ingreep vloei ik nauwelijks tot helemaal niet meer en mijn energie is weer een stuk beter.



Mocht je nog vragen hebben kan je altijd een PB sturen.



Groetjes, Urs

Ik zou er wel werk van maken…



Misschien zit je al in de overgang… :frowning: :hug:

Dat hoeft niet perse… Ik ken ook iemand die om de week ongesteld werd en een tante bleef maar vloeien, hield niet meer op… Iedereen reageert anders.



Anders haal je een zelftest of even snel een bloedtestje bij de huisarts…

Dan kun je een overgang uitsluiten.





:-*