...

:slight_smile:

ik weet dat bij ons zoontje, zijn voorhuid ook te strak zit.

hij heeft al 3x een ontsteking eraan gehad. doordat er vuil achter bleef zitten, kan het ook niet schoonmaken.

het kan nog vergroeien bij hem tot een jaar of 5 zei de dokter.

als hij nu weer een ontsteking krijgt moeten we weken in betadine water, dit helpt heel goed.

Ik zou er even mee naar de ha gaan en kijken wat deze voor advies geeft… Er is zalf om huid dunner en dus soepeler te laten worden… Dan gaat het voorhuidje wel gemakkelijker naar achter…

Mijn jongste zoontje heeft gehad ook omdat hij ontsteking na ontsteking had… Nu moet het elke dag, om het soepel te houden, even naar achter geschoven worden… Maar uiteindelijk liggen hier de papieren klaar om hem te laten besnijden…

Mijn oudste, nu bijna 7, heeft totaal geen last van zijn voorhuidje… nog nooit gehad ook… Ik zal zijn vader straks vragen of hij, als de kinderen daar zijn, hem het eea wil uitleggen over hygiene…

De eerste paar jaar hoeft en kan het voorhuidje nog niet naar achtere geschoven worden en met de tijd word het soepeler en kan je dus wel de huid verschuiven en de eikel schoonmaken.

Misschien was het bij je neefje dus misschien helemaal nog niet los genoeg om te kunnen schuiven,…hopelijk heeft hij er nu geen last meer van,…arm ventje :hug:

moet je bij een 5 jarige al het voorhuidje terug kunnen schuiven? Mijn zoontje heeft een soort tuutje aan zijn topje zitten. Hij moet het van mij onder de douche wel terug schuiven (om de plasjes weg te spoelen vertel ik hem maar), maar ik zie echt maar 4 mm in het rond aan ‘eikeltje’.

Het kan niet helemaal naar achter zeg maar. Een paar jaar geleden zeiden ze op het cb dat dat nog kon komen, maar ik vroeg me af wanneer je actie moet ondernemen? Hij heeft er geen last van, en ook geen ontstekingen. Maar ik denk dat hij wel een beetje lang voorhuidje heeft (al heb ik ook nog niet zoveel jongetjes bloot gezien om te kunnen vergelijken hoor)