…
Ik denk dat de meeste brommers en snorfietsen al voorzien zijn van kenteken…dus schouwen is niet meer nodig dan.
Verzekering is voor de snorfiets (bij mij) maar €58 per jaar…voor brommer weet ik het niet…maar kun je zo een verzekering voor bellen wat de kosten zijn.
Een brommer of snorfiets rijd over het algemeen erg zuinig…ik rijd met mijn snorfiets bijna 300km op 1 tank benzine (kost ongeveer €6).
sneeuwitje
@sneeuwitje wrote:
…ik rijd met mijn snorfiets bijna 300km op 1 tank benzine (kost ongeveer €6).
sneeuwitje
300KM??? sorry, maar dat kan ik niet geloven!
ik heb een paar jaar geleden een brommer gehad en die reed 90 tot 100 kilometer per tank…
En aan de prijs te zien, 6 euro voor een tank, is het nog een klein tankje ook zeker geen 5 liter?
ik rijd ook met een tank van 5 liter 1 op 30
heel zuinig.
maar ik heb een 4-takt scooter, dus nog zuiniger dan normaal en ik hoef geen motorolie bij te vullen (dat is maar om de 10.000 km geloof ik)
ik vind het ideaal, maar ik rijd zelf geen auto (moet mijn rijbewijs nog halen)
voor naar het werk is het super, vooral 's zomers.
regen maakt niet uit, alleen in de winter met sneeuw ben je heel kwetsbaar
…
Dat schouwen stelt niet veel voor.
Ze kijken alleen de brommer na en of hij niet gestolen is.
Ik weet niet wat ik nu precies voor een tank benzine kwijt ben (is al een tijdje geleden)…kan nu bijna niet op de snorfiets met mijn dochtertje.
Nu is het meer de auto of de fiets.
sneeuwitje
Pas op met brommers/scooters/snorfietsen die geen kenteken hebben! Er is vaak maar 1 reden om zo een ding niet te laten schouwen, en dat is dat hij niet eerlijk is. Er is iets mee gebeurt of hij is gestolen.
Het schouwen/aanvragen kenteken kost bijna 100 euro, inclusief het op naam zetten. Niet echt goedkoop dus! (terwijl dat in de periode dat dat inging voor heel weinig kon!!!)
Een bromfiets is sneller, maar dan zit je met helmplicht.
Dat ze zuiniger zijn als auto’s mag duidelijk zijn.
Mocht je op MP een brommer kopen, let er dan goed op dat hij “recht” is, dus geen ongevalsschade! Meestal is de achterkant niet recht en gammel als de brommer veel sneller loopt als toegestaan. Neem de tijd voor een proefrit, voel hoe de brommer voelt. rammelt en schudt hij als je remt? Als je de bocht omgaat, gaat dat goed of heb je het gevoel dat de achterkant je wilt inhalen? Bij een scooter, zitten de kappen recht en netjes? Is er veel aan geknoeid? (zelf geverfd, scheve kappen, rammeltjes duiden vaak op een te hoge snelheid of ongeval)
Koop het liefst dus een brommertje mét kenteken en het liefst zo origineel mogelijk!!!
De verzekering is natuurlijk ook een stukkie goedkoper als je auto. Maar, een scooter is bijvoorbeeld hier (arnhem) een stuk duurder in de verzekering als een spartamet, omdat die hier meer gestolen worden en er meer ongelukken mee gebeuren!
Al met al nog wel een waslijstje waar je op moet letten, ik hoop dat je er iets aan hebt!
Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben nog een scooter staan (puch tyfoon). Mijn man gebruikte die toen hij nog geen rijbewijs had, maar staat nu al een tijd stil. Vandaar dat hij ook niet geschouwd is. Is verder niets mee gebeurd en wij zijn heel eerlijk (en ik wil 'm de deur uit hebben voor we verhuizen).
ik vindt 20 klm met een brommer wel ver hoor…10 klm naar mijn werk was ik al gauw 20 minuten onderweg, en dan liep tie nog niet eens 45 klm maar zeker wel 65, en gewoon buiten de bebouwde kom dus geen last van verkeer… :think:
…
uhm, heb ff mn partner geraadpleegd. Hij zegt dat de scooters van tegenwoordig maximaal een 1 op 14 halen en dan dus echt niet zuiniger zijn dan een auto. Een oude brommer, zoals een puch maxi of een gillera rijden max een 1 op 30, dus wel zuiniger (maar of er nog aan te komen is?). Ik zou ook nog heel technisch kunnen uitleggen waarom een brommer minder zuinig is dan een auto, kijk alleen al naar het gewicht en gelijk verbruik. Een brommer is 1 vd meest vervuilende voertuigen.
Je bent zuiniger uit als je een kleine auto koopt, dan met een brommer.
(puur op brandstof verbruik, alles bij elkaar op geteld is een brommer goedkoper, maar niet zuiniger)
eh sorry hoor…
de mijne rijdt gewoon 1 op 30 omdat het een 4takt scooter is.
de kymka aguilera heb ik.
zit nog een lekker ruggesteuntje op ook.
ik zou trouwens gewoon een nieuwe kopen, als je er eentje koopt.
je weet nooit wat er mee is gebeurd ( ongelukjes bedoel ik )
Heb de laatste reacties niet gelezen. Maar:
Ik heb een Aprilia SR scooter gehad. Deze reed 125km met een tank van 4liter! Reed er elke dag iets meer dan 50 km mee.
Tip: Koop een scooter/brommer die al een kenteken heeft!!! Veel van de brommers die op internet staan zonder kenteken. Mogen niet meer een kenteken hebben, zijn dus al afgekeurd. Hier kun je aardig mee verkocht worden. Of zorg dat de verkoper nog een kenteken erop laat zetten. (Spreek uit ervaring)
@Ziet wrote:
eh sorry hoor…
de mijne rijdt gewoon 1 op 30 omdat het een 4takt scooter is.
de kymka aguilera heb ik.
zit nog een lekker ruggesteuntje op ook.
ik zou trouwens gewoon een nieuwe kopen, als je er eentje koopt.
je weet nooit wat er mee is gebeurd ( ongelukjes bedoel ik )
Dat kan, dan heeft ie ook geen mengsmering nodig. Maar goed, dan moet je dus goed op zoek naar een 4 takt.
@mama van anne wrote:
uhm, heb ff mn partner geraadpleegd. Hij zegt dat de scooters van tegenwoordig maximaal een 1 op 14 halen en dan dus echt niet zuiniger zijn dan een auto. Een oude brommer, zoals een puch maxi of een gillera rijden max een 1 op 30, dus wel zuiniger (maar of er nog aan te komen is?). Ik zou ook nog heel technisch kunnen uitleggen waarom een brommer minder zuinig is dan een auto, kijk alleen al naar het gewicht en gelijk verbruik. Een brommer is 1 vd meest vervuilende voertuigen.
Je bent zuiniger uit als je een kleine auto koopt, dan met een brommer.
(puur op brandstof verbruik, alles bij elkaar op geteld is een brommer goedkoper, maar niet zuiniger)
Dat klopt niet helemaal, onze scooter rijdt wel degelijk zuiniger, die rijd iets van 1 op 25 ofzoiets. Dat is een nieuwe scootter. Een kennis van me heeft een 2e handse gekocht en die rijdt precies 1 op 20.
Bovendien ben je met verzekering een stuk goedkoper uit en je hoeft geen wegenbelasting te betalen.
Met mijn Tomosbrommer ( met helm dus) ging ik elke 100 km tanken en dan ging er nog maar 3 liter bij terwijl er 5 in kon.
Geen idee hoeveel hij dan precies liep, maar die heb ik 15 jaar geleden nieuw gehad.