...

hallo, alex heeft heel lang bijna geen sap gedronken.

ook een paar slokjes per dag. Maar sinds een dikke maand heeft hij het opeens door en drinkt 2 flessen van 150 zo leeg!

Volgens mij moeten ze eerst gewoon erg wennen aan de smaak.

Alex dronk toen ie 10 maand was 3 flessen van 200 melk en dus geen sap.

maar je kindje haalt ook vocht uit fruit en yogurt

Xander is weliswaar morgen pas 7 maanden, maar hier dus ook een kindje wat maar heel weinig drinkt uit de fles. Tot 1.5 maand geleden weigerde hij de fles sowieso, maar nu hij wel uit de fles drinkt is het maar heel weinig

Andere dingen eet hij ook nog maar weinig. Meneer blieft alleen BV, dan drinkt hij wel :roll:

500 cc hebben ze minimaal nodig aan vocht (richtlijn) en dat is inclusief het grammen fruit.

Dus je kleine krijgt meer dan genoeg binnen.

@@nouk wrote:

We zitten hier aan ongeveer 550 cc op een dag. Dit is eigenlijk alleen papfles en opvolgmelk met misschien 20 cc sap. ( we tellen meer in slokjes :roll: )

550 cc redden wij al maanden niet meer. Emma krijgt al ruim 2,5 maand alleen 200 cc voeding met bambix (van een bordje… anders wil ze het niet) en ik denk dat ze misschien net 75 cc sap drinkt in totaal. Meer drinken wil ze gewoon echt niet. Ze krijgt daarom ook bij het middageten 75 cc yoghurt, 's middags tussendoor 125 cc yoghurt en 's avonds als toetje nog 75 cc yoghurt. En ze krijgt natuurlijk ook nog fruit… daar zit ook veel vocht in.

Ik heb me er heel lang zorgen over gemaakt, maar ze wil het gewoon echt niet. Door middel van yoghurt krijgen we er toch nog genoeg melkproducten en een redelijke hoeveelheid vocht in. Ze heeft wel altijd goede plasluiers gehad dus ze krijgt wel genoeg binnen maar ja… je blijft toch twijfelen of het wel gezond is dat ze zo weinig drinkt.

ik heb geen idee… hij krijgt ong 3-4 keer per dag borstvoeding… hoeveel hij dus binnenkrijgt weet ikniet…

IAn krijgt 4 flessen van 180ml die allemaal schoon leeg zijn. Daarbij ook het vocht uit de groentehap, de fruithap en de yoghurt. Ik heb dus niets te klagen over zijn vocht-inname :clap:

Zijn zus, Mayra, was en is ook een goede drinker. Die zuipt alles op wat voor d’r neus komt (melk, sap, dixap, soep, thee, yoghurt. Ze krijgt nog steeds niets met prik.

B’Elanna was ook een erg slechte drinker. Vooral met het mooie weer vond ik dat eng…

Wat ik dan deed was elke keer meloen meenemen en haar die voeren…

Kreeg ze toch genoeg vocht binnen.