…
Baukje ,
als je kindje 6 maanden is ‘moet’ ze 500cc drinken om genoeg pitamientjes en bouwstoffen binnen krijgen…
Volgens mij eet Pien dus nu genoeg! :o
Hoi Baukje,
Het Consultatiebureau heeft tegen mij gezegd dat wanneer beebjes met bijvoeding (groente en fruit) beginnen ze nog maar 400 - 600 cc melk nodig hebben. Pien krijgt dus echt meer dan genoeg binnen, iets teveel zelfs! Als ze haar flesjes dus niet meer helemaal leegdrinkt is dat geen ramp en kun je rustig wat minder maken… (of op minder flessen overstappen).
Groetjes,
Helena
…
Goed dat je het even bent gaan navragen bij de mei-mama’s.
Dat het slecht zou zijn om meer dan 700 cc opvolgmelk te krijgen is volgens mij niet helemaal waar. Ik heb altijd een grens gehoord van 1000 cc (1 liter dus).
Met Pien kun je dus langzaam wat gaan minderen. Heel veel succes!
Ik heb ergens gelezen dat je maximaal 800 ml en dus niet 1 liter opvolgmelk mag geven. In opvolgmelk zit nl. per ml meer vitamines en zo dan de melk voor de eerste 6 maanden omdat baby’s als ze aan de opvolgmelk en de bijvoeding zijn minder drinken. Op het pak van f. kunstvoeding staat dat een baby na 6 maanden 4 flesjes van 180 mag of 3 van 210.
Ik las dit topic gister vlak voor ik naar het cb moest, en heb het daar even nagevraagd.
Het minimum is 350 ml melkproducten, het maximum is 1 liter. (Maar dat is incl. vla en yoghurt).