...

Heb je die “stop” weleens opengemaakt??

Kan niet op het woord komen :roll:



Daar kan namelijk van alles in gaan zitten en dat kan wel eens een raar geurtje geven.

Gewoon open maken, troep eruit (vaak komt er ook water mee) en nog eens gaan wassen, kijken of dat helpt.

Was je regelmatig een keer op 90 graden (evt met wat azijn?). Dan lost het oude vet en zo op.

En geod kijken of de wasmachinekraan voldoende water geeft!

Lydia, bedoel je de filter? Bij ons heb ik er heeel lang naar gezocht. Wij hebben er geen.
:think:

Wat Sanne zegt, af en toe je wasmachine leeg laten draaien op 90 graden, soms zitten er aangekoekte zeepresten etc. in en dat gaat op den duur stinken.

elke 10 wasbeurten je machine LEEG laten draaien op de hoogste temperatuur en het langste wasprogramma, dus ook voorwas en zo :thumbup:



en idd alle filters regelmatig leeg halen.

Even een trommel zonder was, op 95 graden met soda draaien…

Alle filters en zeepbakje schoonmaken en dat zou al heel wat moeten helpen.



Je zou ook op de site van de fabrikant van je wasmachine kunnen kijken.

Filters? :eh: :think: :shifty:



Uhmm waar zitten die dingen??? :shifty:

En altijd na het wassen 't deurtje van je wasmachine open laten staan voor een tijdje.

en die rubberen rand daar zit ook regelamtig viezigheid tussen…

dus idd gewoon af en toe leeg laten draaien op kookwas

@Debbie & Lana wrote:

Filters? :eh: :think: :shifty:



Uhmm waar zitten die dingen??? :shifty:




ja, ik denk filter.

Bij ons (aeg oko nog iets, iets met lavemat ofzo) zit ie rechts onder het vuldeurtje, bijna tegen de grond aan.

Die rubberen manchet droog ik regelmatig na met een oude handdoek. Sowieso laat ik het deurtje altijd open staan, die gaat alleen dicht als ik was.



En na het wassen laat ik het zeepbakje gewoon open staan… scheelt aanzienlijk in de viezigheid in het bakje!

Heb ik ook weer wat geleerd! :thumbup: Zal mijn rubbers hier dan ook maar eens schoonmaken :mrgreen: En een lege machine draaien, doe ik ook nooit :oops:

@Guusje wrote:

elke 10 wasbeurten je machine LEEG laten draaien op de hoogste temperatuur en het langste wasprogramma, dus ook voorwas en zo :thumbup:


Jaja, ammehoela!
Ik geloof meteen dat dat voor de machine het beste is hoor, maar dat doe ik dus écht niet!

Ik draai zo nu en dan eens een wasje op 90 graden, dat dan nog wel, maar echt niet leeg hoor!

Dat vind ik zo zonde van de energie en het water :oops: :oops:

En idd, het deurtje open laten staan na het wassen. Ik heb nooit last van een stinkende wasmachine. Maar het zou ook goed aan de afvoer kunnen liggen, net wat je zegt!

@Baukje79 wrote:

Ik gebruik ook altijd vloeibare wasmiddel omdat ik dus griezel van aangekoekte zeepresten :oops: :wink: Deurtje open doe ik hier niet want dan liggen mijn katten erin :hand:




:lol:



Dat is dan niet handig nee.

@@nneke! wrote:

@Guusje wrote:
elke 10 wasbeurten je machine LEEG laten draaien op de hoogste temperatuur en het langste wasprogramma, dus ook voorwas en zo :thumbup:


Jaja, ammehoela!
Ik geloof meteen dat dat voor de machine het beste is hoor, maar dat doe ik dus écht niet!

Ik draai zo nu en dan eens een wasje op 90 graden, dat dan nog wel, maar echt niet leeg hoor!

Dat vind ik zo zonde van de energie en het water :oops: :oops:

En idd, het deurtje open laten staan na het wassen. Ik heb nooit last van een stinkende wasmachine. Maar het zou ook goed aan de afvoer kunnen liggen, net wat je zegt!


Hoeveel wassen draai je Anneke?
Want met drie draaiden we die 10 niet zo snel, gaat nu veel sneller.
Niet dat ik zo huishoudelijk ben natuurlijk 8)
elke 10 wasbeurten je machine LEEG laten draaien op de hoogste temperatuur en het langste wasprogramma, dus ook voorwas en zo

en idd alle filters regelmatig leeg halen.


jep klopt als een bus. Hier hebben wij dat probleem ook...om van te kokhalzen. Dan doek weer ff een kookwas met voorprogramma er tegen aan en hij ruikt weer naar bloemetjes[/code]

Wij hebben dat probleem ook …



Maar idd een leeg wasje op de hoogste temperatuur en een heel klein scheutje bleek doet wonderen !

Mijn wasmachine krijgt iedere maand een schoonmaakbeurt! Idd dat dingetje onderin bij de grond gaat schoon (geeeeeeeeen idee hoe dat ding heet, maar er zit een filter en je kan er je wasmachine leeg mee laten lopen, mochten er problemen zijn). De rubbers enz. Ik gebruik ook vloeibaar en heel af en toe poeder in het bakje, maar dan gaat dus gelijk mijn bakje ff in de vaatwasser, want er blijft ALTIJD poeder achter. En na de schoonmaakbeurt gaat hij leeg aan op de hoogste temp., maar ik doe dan niet voorpragramma en de hele mikmak erbij hoor. Zo blijft alles schoon en fris!