Zijn er hier vrouwen die op hun veertigste (of ouder) nog (een keer) zwanger willen worden.
Had paar jaar geleden topic geopend over 35+ maar merk dat het nu toch weer anders is naarmate de veertig nadert.
Volgende maand wordt ik 40.
Heb net weer vijf maanden geprobeert zwanger te worden maar het lukt nog niet echt en neem nu even een break.
Ben benieuwd of er meer vrouwen zijn voor wie de tijd nu toch wel echt heel erg begint te dringen en de onzekerheden niet bepaald afnemen.
Heb overigens een prachtig ventje gekregen toen ik 38 en 3 maanden oud was.
Energie technisch vind ik het allemaal ook wel een klus hoor - werken, kind, huishouden. Lasse wordt best vroeg wakker altijd en wij hebben allebei wisselende diensten en dat gaat ons af en toe niet in de koude kleren zitten.
Soms denk ik wel eens ga ik een tweede zwnagerschap en kindje wel trekken.
Ben benieuwd wie van jullie dit herkend.
Ja dat herken ik allemaal wel …
Veertig is ook hier in aantocht,
volgend jaar juni dan wel, maar toch… :shifty:
Vind ouder worden opzich helemaal geen punt
maar ivm 2e kindjeswens…
Wij hebben uiteindelijk na 7 jaar en veel kunst & vliegwerk (ivf) Eva gekregen,
en ik moest daar toch echt wel even een jaar van bijkomen :eh:
Eef is natuurlijk de leukste en de liefste enzow…
maar het is idd best vermoeiend; baan (32 uur), kind, huishouden, en relatie ,
om van sociaal netwerk maar niet te spreken…
Eva slaapt pas sinds een paar weken fatsoenlijk door
( na een late night fles om uur of 23.30)
dus dat brak ook behoorlijk op.
We zijn nu weer i/d race voor 2e ivf/icsi poging na Eva,
en alhoewel ik heeeeeeel graag nog eens wil zwangeren,
en evengraag een broer/zus voor Eef wil;
als het niet lukt zijn we al blij dat we Eva hebben :inlove:
En wbt de energie-vraag; ik denk idd dat het de eerste jaren vrij heftig is,
maar daarna zou het beter moeten worden
en ik denk dat we ons er wel doorheen slaan :mrgreen:
( :shifty: )
Sukses,
Greetz,
Maaike
Hoi Maaike,
Was jij een nov 2005 mama??
Lasse is van 25 nov 2005 en ik kwam af en toe wel bij dat groepje buurten.
Jeetje dat is een pittig traject geweest om zwanger te worden. Kan me voorstellen dat je daar van bij moest komen.
Hoewel ik het vorige week even helemaal niet meer zag zitten en dacht dat het over en uit was in ronde vijf na bloedingen waar dat ws innestelingsbloeding en zondag bleek ik zwanger.
Ben echt super blij en dankbaar dat ik dit op mijn 39ste nog mag beleven en zal mijn verjaardag een stuk beter maken.
Ik heb de laatste tijd wel nagedacht over hoe lang wij het zouden gaan proberen. Ik zag er best tegenop om op mijn 41st nog te gaan bevallen ofzo. En ondertussen zijn er ook andere dingen die ik op wil pakken tav werk en studie.
Jeetje 32 uur werken - ik vind 28 al een klus.
Balen dat Eva zo lang nog niet doorsliep. Lasse wordt heel vroeg wakker, Als babie elke keer om vier uur maar na een voeiding sliep hij dan wel weer. Maar toen werd het vijf uur en daarna niet meer slapen. WIj waren ook gebroken. Tegenwordig is het zes uur a 6.30 dan krijgt hij een papfles en mag zichzelf in de boks vermaken terwijl pa of moe op de bank nog wat verder probeert te slapen.
Van mij mag nummer twee een betere uitslaper zijn - ik had op een gegeven moment echt slaaptekort - wilde graag savonds wat voor mezelf doen maar ging dan in verhouding te laat naar bed voor het tijdstip waarop lasse wakker werd.
Resultaat - in sept een burn out en een aanval van reumatisch artritisch waar ik nog steeds van herstellende ben.
Ik zal niemand aanraden om vrijwillig zo lang te wachten met kinderen krijgen. Begin dertig is denk ik het mooist.
Hopelijk komt nummer twee er voor jullie snel aan :thumbup:
Gr Caroline
Ja :thumbup: had gelezen dat je zwanger was :dance:
(en je al gefeliciteerd )
Geweldig joh !
Ben idd een nov 05 mamma :mrgreen:
Ik heb er alle hoop op/ vertrouwen in
dat het ons binnenkort ook weer eens gaat lukken;
statistisch gezien ben ik wel weer eens aan de beurt
voor een beetje mazzel op dit vlak :shifty:
Nogmaals; geniet van je zwangerschap
(en een heel blije & tevreden 40e verjaardag !)
:-*
Maaike
Ik heb zoveel felicitaties gehad via KOK en ondertussen liep ik zelf nog te stuiteren dat ik het even allemaal niet kon bijhouden.
Heel veel succes de komende tijd en ik hoop dat ik jou ook snel kan feliciteren.
verder niet veel reacties he - zeker weinig oude taartjes hier op KOK :think:
Hallo allemaal,
Hier een ouder taartje van bijna 42 en sinds april moeder, opnieuw, van een geweldig leuk gezond dochtertje, superzwangerschap, vlotte bevalling en nu ontzettend genieten, dus… jullie zijn nog superjong!! Proficiat met je zwangerschap!!
Nog superjong zelfs :mrgreen:
Weer moeder geworden op je 41ste :thumbup: Fijn dat het zo goed gaat.
Ik wordt als het goed is komende april weer moeder en ben dan 40 en 8 maanden.
Hallo allemaal, bijna jarig of al jarig geweest? Dan alsnog proficiat, en nog steeds piepjong, 40 nu en in blijde verwachting, prachtig toch!!
Hier is alles prima, ik vond ook dat ik al heel oud was eerder, lang getobd over het cijfertje, leeftijd dus, maar het is van de 3 de beste zwangerschap geweest en een superbevalling en prima herstel, nu ben ik er helemaal aan gewend en wat anderen vinden zegt me veel minder, familie en vrienden zijn belangrijk, en mensen die achter je rug om over je praten, daarvan heb je toch geen last…mensen die oordelen zullen er altijd zijn en blijven, dat hoort bij het leven.
Hoop alleen lang gezond te blijven en flink oud te mogen worden zodat ook deze lieve meid in de toekomst op haar plekje kan zijn… :lol:
Zit zelfs nog over een 2e nakomeling te denken mocht het ons gegund zijn, ze groeit toch alleen op nu, andere kinderen zijn bijna 16 en 17 jaar… en die hebben en hadden altijd wat aan elkaar, kwa spelen, bekvechten en nu overleggen en over school en uitgaan praten enzovoort…
We zien wel of het ons gegeven wordt, het is nu ook een prachtig geschenk en helemaal goed, deze wolk van een baby.
Welterusten en tot ziens, Pattriesja
Nou wie weet wordt je nog een keerjte zwanger - tot je 45ste zou het nog wel enigzins moeten lukken.
Ik heb nu nachtdienst en dacht ga effu kokken niet dat jullie denken dat ik niet kan slapen ofzo.
Ik was 40 toen ik bevallen was van de jongste die nu inmiddels al weer 3 jaar is. Bij de oudste was ik 31 jaar en bij de zesde dus 40 jaar. Moet zeggen dat er lichamelijk wat zwangerschap, bevalling en herstel betreft voor mij weinig verschil zit.
Hier nog een 40+ moeder. Ben op mijn 42ste bevallen van onze wondertje Britt. Kon nooit zwanger raken en we hebben dit nooit uit laten zoeken echter op mijn 40 ste eierstok weg gehaald ivm cyste en een jaar later was ik zwanger.
Annamarie
Soms komt het gewoon allemaal wel goed Annemarie :thumbup: Het heeft vast zo moeten zijn.