Hallo Dames,
Gisteren is door de CB arts en een LK vastgesteld dat M.oncif een veels te kort tongriempje heeft. Maandag wordt zijn tongriem doorgeknipt door de KNO arts…
Ik had al langer door dat er iets niet klopt met zijn zuigtechniek, ik heb namelijk diepe kloven boven aan de tepel en al drie keer een borstontsteking gehad. Ook drinkt hij slecht uit een fles, er loopt altijd melk langs zijn kin. Hij is de afgelopen twee weken ook maar 100 gram aangekomen
Mijn vraag is, hoe snel merk je verbetering na het doorknippen van de tongriem…
En heeft er iemand ervaring…
Groetjes Hannah
Hoi Hannah!
Het zit jullie ook niet mee zeg :hug:
Jesse zijn tongriempje is 3 dagen na zijn geboorte doorgeknipt en ik merkte vrijwel meteen verbetering! Het zuigen was veel krachtiger. Jesse was wel afwachtend, maar dat was omdat het voeden met sondeslangetje (op mijn borst geplakt) heel gemakkelijk ging en aan de borst moet 'ie ervoor werken. Hij moest het drinken aan de borst wel (opnieuw)leren.
Misschien heeft dat bij Mon.cif ook wel ff tijd nodig?
Ik hoop dat jullie snel verbetering zien. Suc6 ermee! :-*
@Memmie wrote:
Hoi Hannah!
Het zit jullie ook niet mee zeg :hug:
Jesse zijn tongriempje is 3 dagen na zijn geboorte doorgeknipt en ik merkte vrijwel meteen verbetering! Het zuigen was veel krachtiger. Jesse was wel afwachtend, maar dat was omdat het voeden met sondeslangetje (op mijn borst geplakt) heel gemakkelijk ging en aan de borst moet 'ie ervoor werken. Hij moest het drinken aan de borst wel (opnieuw)leren.
Misschien heeft dat bij Mon.cif ook wel ff tijd nodig?
Ik hoop dat jullie snel verbetering zien. Suc6 ermee! :-*
Hoi Memmie,
Het zit ons inderdaad niet mee, hoop dat het vanaf nu beter gaat…
Ik hoop dat ik bij M.oncif net zo snel verbetering merk als jij bij Jesse.
Ik heb na de ingreep nog een afspraak bij de LK voor `nacontole´ omdat hij nieuwe zuigtechniek moet ontwikkelen. Ik voel BO nummer vier opkomen…
Verder nog iemand ervaringen…
hier ook mega kloven gehad. Na het doorknippen meteen de eerste voeding erna ging als een tierelier!
@marjolein98 wrote:
hier ook mega kloven gehad. Na het doorknippen meteen de eerste voeding erna ging als een tierelier!
Wauw, dit wil ik graag horen
Hoop zo dat het bij ons ook zo gaat!
Bij mijn zoontje is na 4 dagen het tongriepje geknipt.
Kon hier voor de hap niet maken, dronken de eerste dagen via vingerfeeding.
Na het knippen kon hij de hap wel maken, had dus direct resultaat.
Moest wel nog een goede techniek aanleren.
Sterkte
ff een update, vandaag is het gebeurd, het stelde echt niets voor.
Ik heb hem gelijk aangelegd en voelde gelijk verbetering! Wauw wist niet dat voeden geen pijn kon doen…!!
Ik leg hem elke twee uur aan om mijn productie op te voeren…!
Bedankt dames voor jullie reacties!
super! Het stelt echt niks voor he?! Heerlijk dat het nu beter gaat