Nicky heeft z’n tong/gehemelte? verbrand met het eten. Ik had nog zo goed geblazen (dacht ik dus) maar blijkbaar zat er toch nog een heet stuk tussen Hij schrok en begon echt zoooo hard te huilen, te kokhalzen en werd uiteindelijk helemaal hysterisch. Hij wilde niet drinken dus heb een glas water zowat in z’n gezicht gegooid zodat er toch iets in z’n mond kwam…na 10 min. bedaarde hij gelukkig en meneer ging gewoon spelen. Eten heb ik 'm niet meer gegeven, wel 2 boterhammenworstjes (die gingen erin als koek).
Nu ligt hij boven te slapen maar wordt regelmatig wakker. Het lijkt wel of slikken pijn doet maar ik weet niet of het van het hete eten komt of van z’n verkoudheid (ik heb ook al dagen last van keel)…Hij wil niet drinken, hij hangt over m’n schouder en dan valt ie weer in slaap…Waarom kunnen baby’s nou niet gewoon zeggen waar het pijn doet! Wat kan ik nog meer doen? Heb al een zetpil gegeven, bachbloesem en ipv eten een grote fles (die ging er ook zonder moeite in). Ik kan nu dus niet zo goed polsen of ie nog pijn heeft van het eten. Oh…ik voel me zoooooo schuldig Heb me al voorgenomen desnoods de hele nacht bij 'm te zitten als ie niet kan slapen. Had ik de hap moeten bellen?
hey meis,
wat naar zeg voor je kleine manneke. Ze zijn zo hulpeloos dan , maar JIJ moet jeniet schuldog voelen, het is een ngeluk hoe vervelend ook.
Euhm tja je had de hap kunnen bellen, weetniet wat ze hadden gedaan, watn je kunt er helaasniks aan doen, ms alshij wel last heeft hem laten sabbelen op een nat washandje ?
tja het heelt wel weer, maar kan idd gevoelig zijn,
beterschap voor hem en een goede nacht ( alhoewel ik denk en hoop dat je nu wel slaapt ms al samen)
liefs bianca :-*
Sabbelen op een koud nat washandje werkt hier altijd goed bij een zeer mondje of keeltje. Dat hij wel goed drinkt en boterhamworstjes eet dan zou ik denken dat de pijn wel wat mee valt (anders zou hij dat ook niet willen). Warme dingen zullen niet zo prettig voelen denk ik.
Denk maar als je je eigen tong verbrandt aan bijv. hete thee, dat doet even heel zeer, maar een paar uur later is de pijn vrijwel altijd alweer weg. In de mond heelt het gelukkig allemaal heel snel.
Hij zal nu onrustig zijn door alles bij elkaar denk ik. Gevoel van stress, verkouden, etc. HAP kan niet veel doen hoor. Dus je niet schuldig voelen!
Sterkte ik hoop dat hij inmiddels lekker slaapt :-*
Hallo,
Och wat zielig voor Nicky :-* En ook schrikken voor jou :hug: maar je moet je niet schuldig gaan voelen hoor.
Ik denk ook dat het wel mee valt omdat hij wel lekker drinkt en ook zijn boterhammenworstjes op at :mrgreen:
Gaat het nou al wat beter met hem?
:-* Esmie
Dankjewel meiden,
gisteravond bleef hij maar huilen. Slikken deed zeer en moest steeds kokhalzen. Hij wilde ook niks drinken. Toen toch maar even de hap gebeld voor advies. Ze kon me redelijk gerust stellen en waarschijnlijk is het een combi van alles idd.
Uiteindelijk wilde hij toch wel wat drinken en daarna werd ie wat rustiger. Ik denk dat naast z’n tong verbranden, ook keelpijn door verkoudheid is opgekomen. En tijdens het drinken knauwde hij als een gek aan z’n drinkbeker dus ook de tanden zullen hun deel erin hebben.
Vanacht is ie regelmatig wakker geworden, maar sliep ook wel weer snel in. Vanochtend heeft ie gewoon z’n fles op en heeft ie lief gespeeld. Da’s voor mij nu de bevestiging dat het verbranden wel meevalt :oops:
Verder ben ik absoluut nooit overbezorgd hoor :liar:
Dank voor het meedenken, en die tip van het washandje :thumbup:
Hey meis, fijn dat hij nu weer drinkt en het beter gaat. Zoals Nynke al zegt de mond heelt snel,
En de HAP bellen kan altijd hoor, dan heb je je moeder hart ( die toch nooit bezorgt is en ongerust :liar: :mrgreen: ) toch een beetje bevestigd gehad dat het wel goed komt, hihi
liefs van hier bianca :-*
En evt een paracetamolletje tegen de pijn voor de nacht is mss nog een idee!
Fijn dat het weer wat beter gaat :-*