Tommee Tippee flessen

Wie heeft er ervaring met de Tommee Tippee flessen en spenen?

Ik ben me een beetje aan het orienteren en de Difirax en Advent ken ik al van uit mijn werk.

De Difirax vindt ik persoonlijk niet lekker in de hand liggen, dus twijfel ik tussen de Advent of de Tommee Tippee.

Alleen ben ik totaal niet bekend met het merk Tommee Tippee.

Als ik hun verhaal lees spreekt mij dat wel erg aan.

mede ook omdat ik borstvoeding wil gaan gegeven via de borst maar ook met fles.



Wat zijn jullie ervaringen met dit merk?



(ps had geen idee waarik dit topic moest plaatsen mocht het verkeerd staan “sorry” :oops: )

Ik heb sinds kort ook een tommee tippee flesje om te oefenen.

We hadden al avent flessen in huis maar Boaz verslikt zich continu met het kleinste speentje.

Vandaar we de tommee tippee fles hebben gekocht omdat deze beter het zuigen aan de borst nabootst, dit klopt hij verslikt zich niet meer en drinkt er heel netjes uit.

Hier ook super ervaring met Tommee tippee! :thumbup: De speen is idd net even kleiner dan de andere merken en hier was het in combinatie met de borst geen probleem, accepteerde zonder problemen :smiley:

Hoi,



Ik heb ook met veel plezier borstvoeding in de tommee tippee gegeven. Hij pakte dit moeiteloos op, van fles naar borst en andersom.



Liefs Suzanne

Hoi,



Hier ook even gebruikt waren voor de overgang naar andere flessen met nutrilon super :thumbup:





gr melanie

@dragon wrote:

Wie heeft er ervaring met de Tommee Tippee flessen en spenen?


Ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee, maar kan wel wat aanvullende informatie aandragen :slight_smile:



@dragon wrote:
Ik ben me een beetje aan het orienteren en de Difirax en Advent ken ik al van uit mijn werk.

De Difirax vindt ik persoonlijk niet lekker in de hand liggen, dus twijfel ik tussen de Advent of de Tommee Tippee.

Alleen ben ik totaal niet bekend met het merk Tommee Tippee.

Als ik hun verhaal lees spreekt mij dat wel erg aan.


Het verhaal wat op de site te lezen is, lijkt idd ook erg mooi. Ik denk alleen dat de fabrikant het iets té mooi heeft afgeschilderd… Zo is er het volgende te lezen: “Deze spenen zijn een natuurgetrouwe kopie van de moederborst met dezelfde soepelheid en vorm en voelen voor je baby dan ook heel natuurlijk aan.”

Deze beloftes kan de fabrikant simpelweg niet waarmaken. Om te beginnen is geen borst hetzelfde, waardoor het m.i. erg moeilijk wordt een om een flessenspeen te ontwerpen die een natuurgetrouwe kopie is van de moederborst. Wat de baby ook met de flessenspeen doet, deze blijft altijd zijn vaste vorm houden en zo soepel als een borst zal deze speen dus ook nooit zijn. De speen zal niet het hele mondje van de baby vullen. Dat zijn grote verschillen ten opzichte van het drinken aan de borst. Als een baby goed is aangelegd, zal hij namelijk de tepel én een groot gedeelte van de tepelhof in zijn mondje hebben; het kindje vormt van de borst als het ware zelf een soort speen. De tepel rekt vervolgens zo’n anderhalf tot drie cm uit en komt helemaal achterin het mondje te liggen (dit korte instructiefilmpje geeft daar een mooi beeld van). Het hele mondje van de baby zal gevuld zijn met zacht borstweefsel. De ene keer zal de borst wat voller zijn en minder soepel, de ander keer zal de borst juist soepeler zijn. Sowieso zal de borst naarmate het voeden vordert en de baby de borst goed leegdrinkt soepeler worden en wat van vorm veranderen. De ene keer zal de melk zo gemakkelijk toeschieten dat het kindje er maar heel weinig moeite voor hoeft te doen, de andere keer zal de baby juist meer moeite moeten doen om de borst goed leeg te masseren. Deze variabelen maken dat het drinken aan de borst tegelijkertijd o.a. de ontwikkeling van de mondmotoriek zo optimaal mogelijk bevordert.



@dragon wrote:
mede ook omdat ik borstvoeding wil gaan gegeven via de borst maar ook met fles.


Dat is heel goed mogelijk.

Borstvoeding geven is aangeleerd gedrag, zowel moeder als kind moeten het leren. Om ervoor te zorgen dat het kindje het drinken aan de borst goed onder de knie kan krijgen, is het aan te raden om te wachten met het oefenen met een flesje tot de leeftijd van vier tot zes weken. Het drinken aan de borst vereist namelijk een specifieke drinktechniek, waarbij het te vroeg introduceren van een flessenspeen (of fopspeen) voor zuigverwarring kan zorgen. Zo rond de leeftijd van vier tot zes weken zal het kindje waarschijnlijk al zo bekwaam zijn in het drinken aan de borst, dat de kans op zuigverwarring nog maar uiterst klein is. Daarnaast staat een baby op deze leeftijd nog open voor andere manieren van voeden. Om de fles geaccepteerd te houden, is het wel belangrijk dat deze vanaf het moment van introduceren regelmatig wordt aangeboden.



@dragon wrote:
Wat zijn jullie ervaringen met dit merk?


Mocht je graag meer ervaringsverhalen willen lezen, dan zou je ook eens op http://www.borstvoedingsforum.nl , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, kunnen kijken?

Yvonne: Dank je wel voor de duidelijke info :thumbup: :smiley:

Ik wil inderdaad de eerste weken alleen maar de borst geven, mede ook omdat ik vanuit mijn werk weet hoe goed bostvoeding voor een kleine is en ik dit ook zeker adviseer naar mijn patienten toe.

Borstvoeding per fles wil ik geven omdat het mij dan ook een soort van meer vrijheid geeft en ik mijn partner dan ook kan laten ervaren hoe het is om een kleine lekker in je armen te houden tijdens het voeden.

(ik weet het ,hij zou nooit de moeder-kinder band kunnen ervaren tijdens het voeden)



Andere meiden ook bedankt voor jullie ervaringen, tot nu toe klinkt het allemaal erg positief :thumbup:

Hier een foto van een borstvoeding uit fles. Hij hield hem toevallig zelf vast, meestal hielpen wij hem hoor!!



Liefs Suzanne

Dragon: Ik hoorde van de week van een vriendin positieve verhalen van de tommee tippee…ga ze zelf ook maar kopen :smiley:

Hoi Dragon,



ik heb difrax, advant, tommy.



Difrax leek mij fijn, maar helaas als je bv borstvoeding (of KV) in de flessenwarmer doet, loopt er als het klaar is heet water onder uit de bodem. en je moet de randen er HEEL goed op doen anders loopt alles eruit.

Ik voor voor onze tweede bewust de tommy weggezet, maar ik ga Advant gebruik, dit omdat je hier als ze wat groter zijn ook tuutspenen op kan zetten en dat er handvaten los bij te kopen zijn en een 3-standen steen.

Zover ik weet heeft tommy dit niet, MAAR tommy is ook een heel erg fijne fles.

Nou vandaag dan eindelijk mijn besluit genomen, ik ga de Tommee Teppee gebruiken :slight_smile:

Ik heb vandaag zowel de Advent als de Tommee in mijn handen gehad en moet zeggen dat ik de Tommee ook wel erg prettig vond vast houden.

Tevens veel positieve berichten hier en elders op het internet over deze fles gelezen.



Helaas zijn ze niet makkelijk te krijgen, via het internet echter wel en dan blijken er dus ook handvaten voor de krijgen zijn :slight_smile:

En nog vele andere accesoires voor de fles.



Hey zie ook dat mijn topic verplaatst is naar borstvoeding?? Waarom dat? :think:

@dragon wrote:

Nou vandaag dan eindelijk mijn besluit genomen, ik ga de Tommee Teppee gebruiken :slight_smile:

Ik heb vandaag zowel de Advent als de Tommee in mijn handen gehad en moet zeggen dat ik de Tommee ook wel erg prettig vond vast houden.

Tevens veel positieve berichten hier en elders op het internet over deze fles gelezen.



Helaas zijn ze niet makkelijk te krijgen, via het internet echter wel en dan blijken er dus ook handvaten voor de krijgen zijn :slight_smile:

En nog vele andere accesoires voor de fles.



Hey zie ook dat mijn topic verplaatst is naar borstvoeding?? Waarom dat? :think:




Dragon:

Ik weet niet of je naar de JGB gaat maar daar krijg je korting als je een JGpas hebt, krijg je meen ik 1 fles gratis… misschien een tip…

ja daar ga ik inderdaad wel heen ja :smiley: Alleen heb ik geen pas :-S

Hoe kun je aan zo’n pas komen dan?



dank je wel voor de tip :thumbup:

Ja tommee tipee! helemaal super!!



Nicolai drinkt er nu nog gewoon uit :lol: Nooit problemen gehad van borst naar fles en terug :smiley:

@Yvonne Z. wrote:

@dragon wrote:
Wie heeft er ervaring met de Tommee Tippee flessen en spenen?


Ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee, maar kan wel wat aanvullende informatie aandragen :slight_smile:



@dragon wrote:
Ik ben me een beetje aan het orienteren en de Difirax en Advent ken ik al van uit mijn werk.

De Difirax vindt ik persoonlijk niet lekker in de hand liggen, dus twijfel ik tussen de Advent of de Tommee Tippee.

Alleen ben ik totaal niet bekend met het merk Tommee Tippee.

Als ik hun verhaal lees spreekt mij dat wel erg aan.


Het verhaal wat op de site te lezen is, lijkt idd ook erg mooi. Ik denk alleen dat de fabrikant het iets té mooi heeft afgeschilderd… Zo is er het volgende te lezen: “Deze spenen zijn een natuurgetrouwe kopie van de moederborst met dezelfde soepelheid en vorm en voelen voor je baby dan ook heel natuurlijk aan.”

Deze beloftes kan de fabrikant simpelweg niet waarmaken. Om te beginnen is geen borst hetzelfde, waardoor het m.i. erg moeilijk wordt een om een flessenspeen te ontwerpen die een natuurgetrouwe kopie is van de moederborst. Wat de baby ook met de flessenspeen doet, deze blijft altijd zijn vaste vorm houden en zo soepel als een borst zal deze speen dus ook nooit zijn. De speen zal niet het hele mondje van de baby vullen. Dat zijn grote verschillen ten opzichte van het drinken aan de borst. Als een baby goed is aangelegd, zal hij namelijk de tepel én een groot gedeelte van de tepelhof in zijn mondje hebben; het kindje vormt van de borst als het ware zelf een soort speen. De tepel rekt vervolgens zo’n anderhalf tot drie cm uit en komt helemaal achterin het mondje te liggen (dit korte instructiefilmpje geeft daar een mooi beeld van). Het hele mondje van de baby zal gevuld zijn met zacht borstweefsel. De ene keer zal de borst wat voller zijn en minder soepel, de ander keer zal de borst juist soepeler zijn. Sowieso zal de borst naarmate het voeden vordert en de baby de borst goed leegdrinkt soepeler worden en wat van vorm veranderen. De ene keer zal de melk zo gemakkelijk toeschieten dat het kindje er maar heel weinig moeite voor hoeft te doen, de andere keer zal de baby juist meer moeite moeten doen om de borst goed leeg te masseren. Deze variabelen maken dat het drinken aan de borst tegelijkertijd o.a. de ontwikkeling van de mondmotoriek zo optimaal mogelijk bevordert.



@dragon wrote:
mede ook omdat ik borstvoeding wil gaan gegeven via de borst maar ook met fles.


Dat is heel goed mogelijk.

Borstvoeding geven is aangeleerd gedrag, zowel moeder als kind moeten het leren. Om ervoor te zorgen dat het kindje het drinken aan de borst goed onder de knie kan krijgen, is het aan te raden om te wachten met het oefenen met een flesje tot de leeftijd van vier tot zes weken. Het drinken aan de borst vereist namelijk een specifieke drinktechniek, waarbij het te vroeg introduceren van een flessenspeen (of fopspeen) voor zuigverwarring kan zorgen. Zo rond de leeftijd van vier tot zes weken zal het kindje waarschijnlijk al zo bekwaam zijn in het drinken aan de borst, dat de kans op zuigverwarring nog maar uiterst klein is. Daarnaast staat een baby op deze leeftijd nog open voor andere manieren van voeden. Om de fles geaccepteerd te houden, is het wel belangrijk dat deze vanaf het moment van introduceren regelmatig wordt aangeboden.



@dragon wrote:
Wat zijn jullie ervaringen met dit merk?


Mocht je graag meer ervaringsverhalen willen lezen, dan zou je ook eens op http://www.borstvoedingsforum.nl , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, kunnen kijken?






Zooo das een mooi filmpje :inlove: :inlove: :inlove:

Krijg helemaal babykriebels weer… :oops:

Maar ehm, dat je tepel zo lang wordt joh… :o

Goed geregeld allemaal… 8)

hier ook de tommee flessen…maar nog geen beeb dus kan je niets vertellen. Is idd lastig aan de te komen maar ik heb een internetwinkel ontdekt waar ze alles hebben ervoor. Als je de link wil moet je ff pb sturen!

hier hele goede ervaringen met de tommee tippee…mijn kleine evi heeft zelfs uit de borst leren drinken door eerst op de tommee tipee te leren zuigen! Enne, de fles is gewoon verkrijgbaar bij de etos hoor… :thumbup:

Hee dragon, pinje niet vast op zus of zo’n fles hoor :wink: .



Bij mijn oudste begonnen we met de flesjes van medela en een haberman speen. Na een tijdje was ze zo sterk geworden dat ze die vacuum zoog… Toen overgeschakeld op de aventflessen, met wat stuggere spenen. Ging beter, hoewel ze altijd moeilijk bleef doen aan de fles (uit de borst dronk ze helemaal niet trouwens). Op het KDV probeerden ze daarom een drifraxfles. Dat werkte daar een stuk beter. Maar thuis pruimde ze die difrax niet… Dus avent thuis en difrax op het kdv, jawel… En na al dat weigeren van het eerste half jaar ging ze zich toch opeens hechten aan die fles. Ze is nu drie jaar geworden, dus we hebben nu afgesproken dat ze haar flesje aan sinterklaas mee zal geven, omdat ze er nu écht te groot voor is… :lol: .



De jongste dronk wel aan de borst, dus pas tussen 4 en 6 weken geprobeerd een fles te geven. Wilde ze niet. De goedkope kruidvatflessen niet en de avent ook niet. Dus een tommee tippie gekocht en jippie ja jee, daar dronk ze probleemloos uit. Ook op het kdv trouwens :lol: .



Waarmee ik maar wil zeggen: dat kindje van jou gaat een helemaal eigen mening hebben over welke flessen en spenen prettig zijn en die trekt zich niks aan van wat jij of de fabrikant daarvan vinden :mrgreen: .



Als ik je iets moest aanraden, zou ik zeggen: neem om te beginnen een fles die aansluit op je kolf. Als je een medelakolf hebt, kun je daar gewoon de flesjes van de kruidvat of de hema op aansluiten. Heb je een aventkolf, dan moet je ook aventflessen gebruiken én de aventflessenwarmer (als je een flessenwarmer wil) én de borstel… De aventborstel past niet in de ‘gewone’ flessen en de aventflessen en spenen passen niet op de kolfflesjes van medela of in een normaal formaat flessenwarmer. De tommee tippie is wat moeilijker verkrijgbaar, je zult voor ieder nieuw speentje of flesje naar de etos moeten. De flessen passen niet in een gewone flessenwarmer, maar mss wel in de avent - dat weet ik niet zeker. De difraxflessen passen in geen enkele warmer, maar er kunnen wel normaal formaat speentjes op en in theorie zou je ze moeten kunnen koppelen aan een medelakolf (niet aan een avent). Vanwege de kromming lijkt me dat echter erg onhandig.



Ik zou dus vooral daarop letten bij de aanschaf. Ieder kind heeft een andere voorkeur. Als je kindje het flesje dat jij gekozen hebt niet fijn vindt, dan merk je dat vanzelf en dan kun je aan het experimenteren slaan :wink: .



jeetje wat kan ik lang lullen over een flesje zeg, ha ha!