Tolwegen Frankrijk

We gaan naar een plaatsje een stukje onder nancy?, aan de kust, hoe zit het nu precies met de tolwegen, we horen zoveel verschillende bedragen, en op internet krijg je ook heel verschillende uitkomsten, van 46 euro tot 170 euro…

ik schrok me rot van die bedragen… :roll:



Weet iemand precies hoe het zit? Of kan iemand het me uitleggen?

Het hangt er vanaf waar en welke weg je gaat nemen.

Wij moeten altijd frankrijk door en in het hoogseizoen betaal je gewoon vet veel. ( en vaak) Van parijs naar bordeaux is het bijvoorbeeld (in drie delen) tussen de 80 en de 100 euro. En dan alleen die 500 km.



Ik raad je aan om op google Tolwegen Frankrijk in te voeren en dan heb je van die berekining sites. ( of de anwb site)



Succes.

Jullie hebben toch ook TomTom? Daar kun je op instellen dat je de tolwegen ontwijkt. En bij de ANWB hebben ze de meest actuele tarieven mss zelfs wel op de website. :thumbup:

@Rhiannon wrote:

Jullie hebben toch ook TomTom? Daar kun je op instellen dat je de tolwegen ontwijkt. En bij de ANWB hebben ze de meest actuele tarieven mss zelfs wel op de website. :thumbup:




klopt.



En Heleen, hebben jullie een creditcard? Want daarmee sjees je zo de poorten door :thumbup:

Die bedragen kunnen heel goed kloppen hoor. En het ligt inderdaad aan de dag dat je er rijdt. En met een caravan is het nog iets duurder.

Wij kijken soms ook of we wat tolwegen kunnen vermijden. Maar als de route daardoor veeeel langer gaat duren dan doen we het niet.

idd even opzoeken met je TomTom!



maaruh…aan de kust een stukje onder Nancy??? Die snap ik even niet :think: 8)

nancy ligt in het oosten van frankrijk :think: :think:



Dus da’s niet aan de kust… en tot nancy heb je geen tolwegen… (naar ik meen te herinneren)

@famkegb wrote:

nancy ligt in het oosten van frankrijk :think: :think:



Dus da’s niet aan de kust… en tot nancy heb je geen tolwegen… (naar ik meen te herinneren)


Volgens mij heb je gelijk, wij rijden naar het zuiden via de b wegen enm hebben tot aan Nancy geen tol betaald :thumbup:

wacht even heleen, nancy aan de kust? echt niet! ook nog geen tolwegen volgens mij.



oeps ik scroll even en zie dat dit al geschreven is, sorry! :oops:

ik denk dat het nantes is…

kan de naam niet onthouden…



we hebben helaas geen creditcard, dus maar contant betalen denk ik…

kan je niet met je pinpas betalen??



mijn broer gaat ook mee en zijn vrouw en kids natuurlijk, en die willen juist graag de snelle route zeg maar, ik had zoiets van voor mij hoeft het niet zo…

Op deze site (je kan hem ook in het Engels lezen :wink: ) kan je zo je route invullen en rekent hij het bedrag uit… En op de site van de ANWB staat er ook een heel PDF bestand…



http://www.anwb.nl/binaries/pdf/verkeer/toltarieven-buitenland/toltarieven-frankrijk-68572.pdf



http://www.autoroutes.fr

Wij hebben ook heel wat stukjes tol gehad, in de jaren dat we gewoon maar met de tent eropuit trokken, maar zulke bedragen niet hoor!! Volgens mij zit je daar zowat mee in zuidfrankrijk!

Als je een beetje flinke sleurhut hebt, val je al in klasse 3 geloof ik. Dan is een enkeltje Lile-Nantes al € 95,50 volgens de tarievenlijst zie ik… :shock:



Oh ja, neem gewoon contant geld mee als je geen creditkaart hebt. Trouwens, wij nemen altijd ook cash mee in dit soort gevallen. Er zou maar een storing zijn :roll:

@Heleen wrote:

ik denk dat het nantes is…

kan de naam niet onthouden…



we hebben helaas geen creditcard, dus maar contant betalen denk ik…

kan je niet met je pinpas betalen??



mijn broer gaat ook mee en zijn vrouw en kids natuurlijk, en die willen juist graag de snelle route zeg maar, ik had zoiets van voor mij hoeft het niet zo…


Hee, wat leuk, wij gaan ook vlakbij Nantes aan de kust naar een camping.

zou toch wat zijn, kom je elkaar in Frankrijk tegen, haha.

Weet wel dat de verkeerspolitie in Fr als je in 1x doorrijdt te hard op basis van een trajectberekening bekeuringen mag uitdelen. Dus bijv jij rijdt van t ene tolpoortje naar t andere tolpoortje met 160 waar je 120 mag en ze kunnen zien (berekenen) aan de tijd die jij erover hebt gedaan dan kan t zo zijn dat je kunt dokken. Heeft een kennisje van me gehad vorig jaar, ze baalde behoorlijk.