toevoeging met rijstebloem en dan verstopt raken?

Sinds zaterdag geef ik 2 1/2 eetlepel rijstebloem bij de 4e voeding. Gisteravond had hij opeens hele vaste ontlasting. Normaal heeft hij vrij dunne ontlasting. Kunnen ze op de rijstebloem hele vaste ontlasting krijgen of verstopt raken? Hij heeft de afgelopen weken altijd een poepluier als we hem uit bed halen, maar vanochtend ook niet.

Kent iemand dit?

Heb hetzelfde probleem gehad bij Victor.

Ben dan maar gestopt met de rijstebloem en toen werd zijn ontlasting weer normaal.

Je bent gestopt, maar begin je wel weer opnieuw??

Denk het niet, hij had echt veel pijn door die harde ontlasting dus denk niet dat ik weer mee begin.

Hij komt nu 's ochtends wel vroeger voor zijn flesje helaas.

Ik heb het ook een poosje gebruikt, maar elke keer werd hij gillend van de pijn wakker.Wij zijn er dan ook mee gestopt.

Mischien wat langzaam opbouwen!!

bijvoorbeeld eerst 1 schepje kijken hoelang dat goed gaat en iedere keer iets meer!!!Mischien helpt dat!!!

Groetjes kimberly

Isabel raakte ook vreselijk verstopt van rijstebloem…ik zou niet weer beginnen hoor!

Zoo zielig!

Toen ze ouder werd ben ik wel pap met granen gaan gebruiken en dat ging prima, ik ga nu met Jasmijn niet eens aan rijstebloem beginnen.

Groetjes Alex

Rijstebloem hetzelfde als Nutrix?

Gebruik voor Sam voor de laatste fles 2 scheppen Nutrix erbij (En soms de ochtend fles ook nog) Maar lijkt juist bij Sam dat zijn ontlasting er dunner van wordt :o Wel wat groener :silenced: :sick:

Maar zeker geen last van ontstopping hier! :thumbup:

Maar om antwoord op je vraag te geven Moniek, ze kunnen idd hardere ontlasting ervan krijgen! Miss wat extra water bij de fles doen? En idd langzaam opbouwen! :thumbup:

We gaan het maar eens rustg opbouwen, gisteren wel ontlasting gehad en die was toch niet heel erg vast, maar wel erg plakkerig.

Wij gebruiken al heel lang bij elke voeding rijstebloem. Anders drinkt Britt helemaal niks!

Nooit problemen gehad, geen krampen, geen andere ontlasting.

Zij heeft nu echter wel problemen met drankjes zoals goede nacht en pjamapapjes…

Marg

Ik zou wat extra water bij de fles doen, dat helpt bij Emma ook tegen harde ontlasting. En inderdaad rustig opbouwen.

Succes :thumbup:

Vanmorgen weer een poepluier gehad en die was dik breierig, maar meneer had iets meer moeite met poepen, maar was niet pijnlijk, want hij viel na het poepen meteeen in slaap. Misschien te snel teveel gegeven en hebben de darmen even moeten wennen. Ben wel nu iets minder gaan geven en bouw het wel weer op als de ontlating goed blijft komen.

Bedankt voor jullie reacties, stelt me gerust, dat het dus wel kan voorkomen dat ze te harde ontlasting krijgen en dat je dan gewoon moet stoppen.

Sommige kinderen zijn als ze zo jong zijn nog erg gevoelig voor rijstebloem etc. Daarom wordt er tegenwoordig ook pas vanaf 6 maanden bijvoeding aangeraden. Vaak zijn de darmpjes nog niet goed volgroeid en doet het dus pijn in hun buikje en kunnen ze niet meer poepen. Ik zou gewoon nog even wachten.

In plaats van nutrix kan je in de reformzaak volkoren rijstebloem krijgen, dat gaat beter.

Ik ben even kwijt hoe het heet :oops:

Het gaat nu prima met de rijstebloem, de ontlasting komt goed en is goed, was voor toevoeging van de rijstebloem aan de dunne kant en liep dan soms langs zijn luier als je niet snel genoeg verschoonde.

@babbels wrote:

In plaats van nutrix kan je in de reformzaak volkoren rijstebloem krijgen, dat gaat beter.

Ik ben even kwijt hoe het heet :oops:

Bedoel je misschien biobim vanaf 5 maanden?