toetsenbord vraagje

als ik print screen indruk gebeurt er helemaal niks,

daarnaast zit nog een functie scroll lock, dat eens geprobeert maar kan nog steeds scrollen

wss zijn die functies dus uitgeschakeld, maar hoe krijg ik die weer aan eigenlijk???

Scroll lock is een toets (met eventueel een bijhorend lampje) op een toetsenbord van een computer. Wat deze toets doet hangt af van de software die gebruikt wordt. In veel grafische gebruikersomgevingen heeft deze toets geen functie.

De Scroll Lock is een overblijfsel van het originele IBM PC-toetsenbord. In het oorspronkelijke ontwerp was de Scroll Lock bedoeld om het gedrag van de pijltjestoetsen te veranderen. Wanneer Scroll Lock aan stond zouden de pijltjestoetsen de inhoud van een tekstvenster verschuiven. In deze zin heeft Scroll Lock een gelijkwaardige functie als de Num Lock en de Caps Lock: hij maakt een tweede functionaliteit van een aantal toetsen mogelijk.

Printscreen maakt een digitale afdruk van je scherm. Deze zie je echter pas nadat je hem geplakt hebt in een programma. Probeer het maar eens, open bijvoorbeeld paint of Word. Druk op printscreen en daarna in Paint of Word op bewerken plakken.

ok het is gelukt, maar hij slaat ze op als bmp bestand, hoe kan ik die nou weer omzetten naar een jpeg afbeelding

Door te klikken op opslaan als en dan…

je bent een schat

tanxxx :-*