Ik zoek lekkere eenvoudige toetjes, liefst ook nog die een goede toevoeging zijn op de maaltijd.
Het allerliefst iets zonder (koeien)melk.
Mijn simpele en gezonde favorieten zijn fruit en yoghurt smoothies, als je goed rijp fruit neemt hoef je ook geen suiker toe te voegen :thumbup: Ik doe er wel yoghurt doorheen, maar dat zou je misschien wel kunnen vervangen door een sojaproduct.
meest favoriete toetje hier is… een appel in kleine stukjes, beetje kaneel erover, 1 minuut in de magnetron op 750 watt zodat hij gepoft word en dan 1 lepel volle griekse yoghurt of Alpro soya naturel yoghurt erover… kinderen vinden het heerlijk. Als we extra lekker doen, gaan er ook wat in de oven zelf geroosterde noten over, hazelnoten, walnoten, pecan noten, amandelen, even roosteren met wat olijfolie erover in de oven en dan fijnhakken… en fijngesneden gedroogde en weer gewelde abrikozen erin vinden ze ook smullen… fruit is gewoon heel gezond, vezelrijk… en lekker!
Met pasen hebben we er voor de lekker een plak cake doorgedaan van roggemeel met gedroogde abrikozen (geen suiker of vet, dus heel gezond en super lekker!) Daarop een gepoft appeltje en 1 lepel volle yoghurt dus… mjammmm :drool: