toetje

Wat geven jullie jullie kindje als toetje?

Emma is nu ruim zes maanden en ik vraag me af wat ze al mag en hoeveel (qua yoghurt etc)?

Vanaf wanneer geven jullie trouwens brood, sommigen zeggen vanaf 6 maanden, anderen vanaf 7, wat mag eigenlijk ivm gluten?

Broodkorstjes om te laten wennen deden wij vanaf een maand of 7 en brood geven tussen de middag doen we pas vanaf een maand of 8 eigenlijk.

Anoek krijgt hetzelfde toetje als wij. Biogarde yoghurt en soms wat vanille vla, maar eigenlijk gewone yoghurt. (zonder diksap of andere zoetigheid erdoor hoor!) Puur natuur. En hoeveel? Tja, beetje gokken. Kan niet zeggen hoeveel gram ofzo…net wat ze op kan eigenlijk.

Hier met 6 mnd een broodkorst ga vanmiddag naar het cb geef het advies over brood wel even door :wink:

Vraag ook na wat bereft het toetje.

greets nala

Hier adviseerd het CB toetje zoals yoghurt vanaf 6 maand, ben er vandaag nl. geweest en mag Serina nu kale yoghurt geven na de warme hap ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden, oja de hoeveelheid die ik mag geven van het CB is 75cc.

wij geven beetje yoghurt na het eten, magere yoghurt, soms met wat diksap en vandaag voor het eerst met een beetje vers geperste sinaasappelsap (vond ze ook erg lekker en gezond :wink: ).

soms als we weg zijn of voor de makkelijk krijgt ze yogolino, dat is vanaf 6 maanden geloof ik.

brood gaven wij vanaf 7 maanden.

Wat krijgen we toch allemaal ander advies :roll:

mag al brood geven en geen toetje (als yogurt,vla)

schema aangepast aan ons:

6.30-fles

tussendoor fruit

10.30 brood als toetje melk

14.30 warme maaltijd 200g melk toe(120 cc)

18.30 pap.

CB TIJDEN 8-12-16-20.

doe er je voordeel mee.

succes gr Nala

Wat een euh…apart schema :roll:

Warme maaltijd om 14.30 :think: en dan nog

om 18.30 pap ? Maar ach als het voor jullie

goed werkt is het prima toch ?

ik vondt het ook wel wat raar en heb nog gevraagt of ik de pap niet moest verzetten maar dit was niet nodig! als straks blijkt dat het zo niet werkt kan die altijd nog naar de ochtend.

Warm eten is hier al om 15.00 omdat ik denk dat er tussen 11.00 en 16.00 een te lange tijd zit(5 uur) maar de tijd zal het vertyellen we zien wel.

gr nala

Zamira is 7 en halve maand eet tusse de middag altijd gewoon een boterham en savonds na de groente eet ze altijd een danoontje kijkt ze altijd zo naar uit vind ze heerlijk :slight_smile: