toetje

Helllluuup. Geen inspiratie. Moet het toetje maken voor de kerst en weet echt niet wat… We moeten ongeveer 5 kwartier rijden dus …

Appeltaartjes





4 personen



Ingrediënten :

4 plakjes bladerdeeg

3 elstar appels

1 scheut citroensap

1 eetlepel poedersuiker

1 eetlepel abrikozenjam

Rozijnen of nootjes



Nodig:

Muffinvorm, kwastje



Bereiding:

Warm de oven voor op 200 graden.

Laat het bladerdeeg in 10 minuten ontdooien.

Was de appels en verwijder de klokkenhuizen en snijdt in fijne stukjes.

Leg in een ruime kom en besprenkel de citroensap.

Doe er bijvoorbeeld wat noten of rozijnen bij. Roer even door en zet apart.

Verdeel de Bladerdeeg in de muffin vormpjes. Vouw de hoeken een beet bij elkaar

Prik de bodem regelmatig in met een vork. ( Niet helemaal er door heen! )

Schep de stukjes appel er in.

Laat de taartjes 15 minuten bakken in de oven. Haal de bakplaat er even half uit, bestrijk de taartjes met de abrikozenjam en laat nog ca. 5 minuten bakken.



Lekker met vanille en kaneelijs en voor de kerstsfeer kun je dan uit een plakje bladerdeeg kerststerren maken met een vormpje en die als dekseltje erop.

Chocoladehulstblaadjes erbij helemaal af toch?

Chocolademousse (zelf maken!) met echte custardpudding (zelf maken!), glazen of schaaltjes mooi opmaken met slagroom en wat zilveren parels of een koffieboon, en ik weet zéker dat iedereen het fantastisch vindt! :wink:

luxe toetjes kopen :think: :smiley:

Tiramisu taart!!!



Heeeeeeeerlijk, heb alleen het recept op de externe harde schrijf staan en die staat boven…heb ff geen zin om naar boven te lopen :oops: :oops:

Appeltaartjes in muffinvormen…



Heb ik met mijn verjaardag gedaan en was een groot succes.

Gewoon deeg maken van zelfrijzend bakmeel, pak boter en 250 gram suiker.

Muffinvorm mee bedekken, met appelstukjes met kaneel en vanillesuiker erin, afdekken met een beetje deeg. Afsmeren met geklutst ei en 20 minuten in de oven op de temp die op het pak staat…



Bus slagroom mee en smullen maar!!!

Kastanjepuree (blikje halen bij de supermarkt en al dan niet mengen met chocola) met daarop een laagje mascarpone-met-honing en daaroverheen een beetje cacao en/of kaneel :drool: en een kersje erop :drool: :drool: of zo’n chocoladeblaadje erin steken… of allebei…

wisje: hmmmm klinkt erg goed maar hoeveel zelfrijzend bakmeel neem je dan?

En een heel pakje boter?

Hoeveel kun je hier ongeveer van maken?



Dank je wel.



Groetjes Sam

Ik had een pak van koopmans, die gebruik ik helemaal en een heel pakje (room)boter. En dan 250 gram basterdsuiker…

Poeh, hoeveel had ik er… veel :wink:

Denk een stuk of 18, weet het niet meer zeker…

Maar wat je teveel heb kun je gewoon invriezen…



Ik heb ze per zes in de oven gezet, in zo’n silliconen bakvorm van de action, die door de helft geknipt, anders paste hij niet in mijn oven.





Als je trouwens “heel” creatief wilt zijn, maak je het bovenste “afdekplaatje” in een stervorm, of zelfs kerstboom of bel…

Ruud,



Heb je voor mij nog het recept voor de tiramisu taart.



Alvast bedankt

nog iets lekekrs en makkelijk



je doet cake in een overschaal. Op de bodem leg je vol met plakken, daarop doe je mandarijnen partjes en dan meng je vanille vla met kant en klare slagroom (half half) en dat giet je erbiovenop. je kleed het geheel aan en klaar is je super toetje.



Heerlijk

echt waar.



cel